• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd Astra K Sports Tourer

@Astra_DLS wrote:Woehoe. Opgehaald en voor de deur. On star is geactiveerd en de wifi etc werkt ook.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Veel plezier :)

Ik zit tot op heden te wachten op een update.. De auto staat nog steeds met status "bestelling bevestigd door fabriek".

Wel staat het jaar 2016 nog in de regel, dus ik ga ervan uit dat het model 2016 voor mij van toepassing gaat zijn.

De dealer geeft aan dat de auto in de week van 12 oktober wordt verwacht. Ben toch wel heel benieuwd wanneer My Opel eens een status update gaat geven.. Zal wel ergens in september zijn vermoed ik (én hoop ik..).

@Astra_DLS wrote:Woehoe. Opgehaald en voor de deur. On star is geactiveerd en de wifi etc werkt ook.

Gefeliciteerd, veel plezier ermee.

Nog wel wat meer pics posten natuurlijk :)

Er waren ook nog wat vraagtekens of de isolatie onder de motorkap wel aanwezig zou zijn of dat die eruit bezuinigd was.

Kan jij bevestigen of de isolatie er zit ?

Hoe bevalt hij tot nu toe ?

Ik heb nu een voorloop insigna st met dezelfde motor.

Moet zeggen dat hij erg zuinig is (4.8 liter / 100km op de bc).

Ik vind wel dat hij pas bij veel toeren (1750) een beetje begint te trekken.

Was in mijn mondeo een stuk eerder.

De astra is een stuk lichter dus ik verwacht dat die wat vlotter is, maar vind het niet een heel prettige diesel en van fluisteren is ook niet echt veel te merken ookal wordt dat aangeprezen in de reclame uitingen.

Ik zag net een aardig dikke mat tegen de kap aanzitten dus volgens mij zit dat er gewoon op.

Eerste indrukken:

Onstar activeren ging niet heel soepel ivm een update die ota uitgevoerd moest worden. Wel gelukt en nu werkt alles

Auto via onstar met de telefoon te bedienen

Installatie van de trekhaak zeer eenvoudig

Gebruik NAVI 900 heel eenvoudig en intuïtief

Camera systeem aan het raam is wel erg groot. Gewone dashcam past er niet. Kijken naar een klein model.

Ruimte achter de powerflexbar voor zekeringen moeilijk in te komen, nog niet gelukt.

Veel beenruimte. Ik ben 185 en kan met gemak achter mezelf zitten

Dakraam is prachtig, maakt de auto echt af. 2 standen, schuin en open. Bij open komt het raam terug en gaat onder het dak naar binnen en er komt dan ook een kleine vliegen vanger omhoog.

Achterklep werkt prima met de voet, de afstandsbediening en de knop op de deur.

Ik had verwacht dat de deur vanzelf op slot zou gaan (ala Renault) maar dat is niet zo. Bij het verlaten moet je de deur echt zelf op slot doen met een knop op de deur of op de AB

S avonds komt er ambi light aan, ziet er strak en netjes uit

Achterbak is echt groot en veel ruimte naast en onder de vloer voor de losse meuk.

De dealer was zo aardig om direct een Witte plaat en luxe platen voor op de auto te bestellen.

Nu nog maar 20 km gereden, maar blok is heerlijk rustig en lijkt aardig sterk te zijn. Komt wel wat later los met een oemphf.

En wit is echt prachtig icm donkere ramen, 18 inch velgen en het gelijk geblindeerde dakraam.

K word helemaal jaloers op jullie die hem wel al kunnen afhalen en gek vab t wachten op de onze

Die van ons staat al 1 maand op productie week bekend en dat was 11 juli

Sinds gisteren staat er wel het chassis nummer bij.

Eerst zei de dealer begin vorige week dat hij eind juli geleverd zou worden. Midden van de week was er een extra kwaliteitsbcheck. Eind van de week waren ze aant wachten op onderdelen voor onze auto.

Volgens mij weet onze dealer het zelf allemaal niet meer.

Toen we bestelde 12 mei was het makkelijk haalbaar voor onze vakantie(zou 2-3 weken voor onze vakantie binnen komen dan) dus onze auto verkocht(kwam niet door de apk moest heel veel aan gebeuren) en een echt oud gebakje gekocht. Nu komt de vakantie wel heel dicht bij en zit ik met een oud gebakje te kijken . Ben blij dat we evt met se auto van mijn schoonbroer op vakantie kan gaan maar was toch echt wel veel liever met onze eigen auto op vakantie gegaan

@Puppy2 wrote:K word helemaal jaloers op jullie die hem wel al kunnen afhalen en gek vab t wachten op de onze

Die van ons staat al 1 maand op productie week bekend en dat was 11 juli

Sinds gisteren staat er wel het chassis nummer bij.

Eerst zei de dealer begin vorige week dat hij eind juli geleverd zou worden. Midden van de week was er een extra kwaliteitsbcheck. Eind van de week waren ze aant wachten op onderdelen voor onze auto.

Volgens mij weet onze dealer het zelf allemaal niet meer.

Toen we bestelde 12 mei was het makkelijk haalbaar voor onze vakantie(zou 2-3 weken voor onze vakantie binnen komen dan) dus onze auto verkocht(kwam niet door de apk moest heel veel aan gebeuren) en een echt oud gebakje gekocht. Nu komt de vakantie wel kheel dicht bij en zit ik met een oud gebakje te kijken . Ben blij dat we evt met se auto van mijn schoonbroer op vakantie kan gaan maar was toch echt wel veel liever met onze eigen auto op vakantie gegaan

Ik ga morgen op vakantie en bij mij spande het er ook echt om. Totale traject was 20 weken. Week 10 besteld en begin 31 opgehaald.

Goeie vakantie, kan je hem meteen even goed inrijden.

Ik ga gelukkig nog even met de insignia op vakantie, direct een caravan achter een nieuwe auto hangen leek mij niet zo een goed idee tijden het inrijden en de dealer ook niet.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt zit te springen om de astra, na de goed uitgeruste mondeo en nu een insignia is een astra toch wel een stap terug.

na een paar weken ben je daar wel weer aan gewend maar ga mijn d segment auto toch wel missen.

TOV Insignia weet ik het niet (volgens dealer meer passagierruimte in Astra) maar tov de Golf is hij las ik ergens 17CM langer en tov de Passat maar 7 cm kleiner.

Ook is hij net zo groot als de BMW 3 serie, die BMW graag als D segmenter verkoopt.

Ik weet niet wat de eisen zijn voor ABCD segment, staan die zwart op wit?

Weet niet precies wat de eisen zijn maar mijn mondeo was ook wel flink groter dan de insignia.

Kofferbak van de insignia is klein, voor mijn gevoel zelfs kleiner dan de astra.

Binnenruimte is alleen wat groter.

Mondeo was 6 cm korter dan een a6 avant dus dat was wel een flinke bak.

@Astra_DLS wrote:Ik zag net een aardig dikke mat tegen de kap aanzitten dus volgens mij zit dat er gewoon op.

Eerste indrukken:

Onstar activeren ging niet heel soepel ivm een update die ota uitgevoerd moest worden. Wel gelukt en nu werkt alles

Auto via onstar met de telefoon te bedienen

Installatie van de trekhaak zeer eenvoudig

Gebruik NAVI 900 heel eenvoudig en intuïtief

Camera systeem aan het raam is wel erg groot. Gewone dashcam past er niet. Kijken naar een klein model.

Ruimte achter de powerflexbar voor zekeringen moeilijk in te komen, nog niet gelukt.

Veel beenruimte. Ik ben 185 en kan met gemak achter mezelf zitten

Dakraam is prachtig, maakt de auto echt af. 2 standen, schuin en open. Bij open komt het raam terug en gaat onder het dak naar binnen en er komt dan ook een kleine vliegen vanger omhoog.

Achterklep werkt prima met de voet, de afstandsbediening en de knop op de deur.

Ik had verwacht dat de deur vanzelf op slot zou gaan (ala Renault) maar dat is niet zo. Bij het verlaten moet je de deur echt zelf op slot doen met een knop op de deur of op de AB

S avonds komt er ambi light aan, ziet er strak en netjes uit

Achterbak is echt groot en veel ruimte naast en onder de vloer voor de losse meuk.

De dealer was zo aardig om direct een Witte plaat en luxe platen voor op de auto te bestellen.

Nu nog maar 20 km gereden, maar blok is heerlijk rustig en lijkt aardig sterk te zijn. Komt wel wat later los met een oemphf.

En wit is echt prachtig icm donkere ramen, 18 inch velgen en het gelijk geblindeerde dakraam.

De deur automatisch op slot laten gaan kan wel. Dit heb ik in het instellingen menu ingesteld. Zodra ik uit de auto stap en de laatste deur wordt gesloten, dan sluit de auto, na een halve minuut ofzo, zelf de deuren. Je kunt zelfs instellen om hierbij een kort claxon signaal te laten horen, zodat je weet dat de auto afgesloten is. Ik heb dit even getest en dit werkt prima, maar heb het claxon signaal uitgezet. De auto sluit netjes altijd de deuren dus ik hoef geen claxon hierbij te horen.

Ik weet zo even niet waar precies deze instelling in het menu zich bevindt, maar is niet moeilijk te vinden.

Is het je trouwens al gelukt om bij je zekeringen te komen? Ik heb vandaag geprobeerd te powerflexbar eruit te krijgen, maar dat ging nog niet echt.

Als het goed is zit er in de klep van je handschoenenkastje een kunstof gereedschap die je op de powerlexbar kan schuiven waarmee je het ding los kan trekken.

Schijnt vrij zwaar te gaan en het ding beschadigd vrij snel dus ik zou het alleen doen als het echt nodig is.

Ja de adapter heb ik gevonden maar je moet dan echt wel lomp hard trekken.

Ik wil nog een dashcam in gaan bouwen en die rechtstreeks op een zekering koppelen ivm stroom punt vrij houden.

@Astra_DLS wrote:@Sportstourer-k wrote:Ik vind het wel jammer dat het er niet opzit.

Het is even wennen dat de auto zelf remt en weer harder gaat rijden.

Na 2 keer heb je het vertrouwen dat hij dat gewoon goed doet en is het een heerlijk systeem.

Gemiste kans van opel, er zal wel geen radar opzitten en dat opel eye systeem is denk ik niet veilig genoeg om er echt acc mee te doen.

Afstand indicator ga je in de praktijk nooit gebruiken dus voor mij een nutteloze optie.

Zo zijn er wel meer dingen "jammer" aan de astra.

De spiegels klappen bijvoorbeeld niet automatisch in als je je auto op slot doet, dit moet je handmatig doen op de spiegel bediening in de auto.

Zal je dus nooit doen en daarmee is het voor mij een vrij nutteloze optie geworden.

Coming home moet je zelf activeren via de hendel van het grootlicht.

Voorruit verwarming is geen optie net als standverwarming, die is alleen aftermarket als accesoire te krijgen.

Leuk een verwarmd stuur en stoelen, ik sta weer elke dag te krabben als het vriest.

Ik moet zeggen dat het een leuke wagen is met best leuke opties maar echt de topklasse tarten doen ze in mijn optiek echt niet.

Zitten inderdaad wel een paar punten die ik had verwacht terug te zien als standaard:

* Inklappende spiegels bij op slot doen (zat op onze C5 uit 2002)

* Coming Home, is vaak ook standaard instelling en dan klaar

* Verwarming maakt me niet zoveel uit

* Afstandsindicator ga je inderdaad niet gebruiken.

Wat dat betreft nog net een stap te vroeg om dit tart de topklasse te noemen.

Het moet toch mogelijk zijn om punt 1 en 2 d.m.v. een software upgrade als nog mogelijk te maken...

Kom net bij de dealer vandaan en daar stond nog altijd dat hij 30 juli(week 30) geleverd zou worden

De goede man is zelfs nog achter gaan kijken of de sleutel toevallig wel al op hing maar helaas hij is er nog niet maar voor t zelfde komt hij deze week mog gewoon binnen en dan hebben ze een week zoiets nodig om hem aflever klaar te maken.

Mocht onze auto dezE week nog binnen komen gaan ze hem wel voorrang geven zodat wij er gewoon mee op vakantie kunnen gaan.

De dealer snapte ook niet waarom hij nog niet geleverd was maar daar hebben ze geen zicht op waar dat onze auto zich nu ergens bevind

@Puppy2 wrote:De goede man is zelfs nog achter gaan kijken of de sleutel toevallig wel al op hing

:wtf

Maar als de auto al geproduceerd is zou men toch via onstar moeten kunnen zien waar hij nu is?

Terug
Naar boven