• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd Astra K Sports Tourer

@WS62 wrote:Update: Nieuwe auto staat op de car terminal bij Rozenburg, als het een beetje meezit wordt hij deze week bij de dealer afgeleverd.

Levertijd zou daarmee op 22 weken komen

DSC_3917.JPG

mooie kleur blauw :thumb

lijkt wel een beetje opc blauw.

Is dit deep sky blue ?

@juruca wrote:

Is dit deep sky blue ?

Is inderdaad deep sky blue.

De 18 inch bi-color velgen en de chromen sierstrips maken het af.

@WS62 wrote:@juruca wrote:

Is dit deep sky blue ?

Is inderdaad deep sky blue.

De 18 inch bi-color velgen en de chromen sierstrips maken het af.

Super dit! Eindelijk zie ik de auto die ik besteld heb in dezelfde uitvoering, kleur en velgen. :wub

Heel erg mooi!

Dit is wel nog modeljaar 2016.5 neem ik aan?

@Klaasvaker wrote:

Super dit! Eindelijk zie ik de auto die ik besteld heb in dezelfde uitvoering, kleur en velgen. :wub

Heel erg mooi!

Dit is wel nog modeljaar 2016.5 neem ik aan?

Modeltype is MY2016, geproduceerd in de week van 4 juli 2016

@WS62 wrote:Modeltype is MY2016, geproduceerd in de week van 4 juli 2016

Ok thx. Ik vraag het me af in verband met de lichte aanpassing aan de buitenkant. Volgens de Britse en Duitse fora zou de haaienvin icm met onstar in kleur worden gespoten en de zwarte dopjes op klinken icm keyless entry chroom worden. Ik vraag me nog steeds af of dat overal hetzelfde zal worden dan.

Proficiat met deze schitterende auto en het naderende einde van het wachten. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met het rijden met de automaat.

Idd, gaaf om de Astra ST in de kleur deep sky blue in het wild te zien :kewlpics. Helaas niet meer met die 18 inch velgen dus heb een maatje kleiner en de velg gekozen op die ST erachter. Ik heb hem in juli besteld en krijg MY2017. Blij met mijn keuze. Kleur is echt mooi! :thumb

@TieJee wrote:Idd, gaaf om de Astra ST in de kleur deep sky blue in het wild te zien :kewlpics. Helaas niet meer met die 18 inch velgen dus heb een maatje kleiner en de velg gekozen op die ST erachter. Ik heb hem in juli besteld en krijg MY2017. Blij met mijn keuze. Kleur is echt mooi! :thumb

Ik zal me straks nog even voorstellen maar hier vast een reactie.

MY2017 heeft volgens mij de standaard 16" velgen, ook op de Innovation (ipv 17"). Wel als optie voor 200 + verhoogde BPM van 460 euro.

Dus ik denk 2 maatjes kleiner :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt helemaal. Ik heb mijn leasemaatschappij gevraagd om alle prijsverschillen tussen MY2016 en 2017 weg te poetsen en dat is gelukt. Ik krijg 17 inch velgen tegen de oude overeengekomen meerprijs van 95 euro. De standaardvelg die in My2017 op de Innovation wordt geleverd is inderdaad 16 inch (Multispaaks).

@Astra_DLS wrote:Ik heb er een thuiskomertje liggen en hou daarboven nog een ruimte over van 80 x 60 x 10. Ik wil daar eigenlijk nog wat ruimte zoeken om op.te vullen met een bak oid om de boel netjes weg te kunnen werken.

Via Tapatalk

Ik heb ook een ruimte besparend reservewiel.

@stillekracht wrote:Na onze klapband perikelen afgelopen zomervakantie in Frankrijk, heb ik direct bij thuiskomst een thuiskomertje besteld bij de dealer.

13879274_1160135644027471_8529977454355523552_n.jpg

De hele zijwang van de band was losgekomen [band was net 1 jaar oud, waarbij hij afgelopen winter in de stalling heeft gelegen]

13879320_1160135657360803_5987512617775746109_n.jpg

Zoals je kan zien helpt hier geen plak setje tegen :jerry

Wilde eigenlijk een volledige band maar omdat wij een Innovation model hebben besteld kon dit niet :hmmz ivm ruimte ??

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

@Klaasvaker wrote:@WS62 wrote:Modeltype is MY2016, geproduceerd in de week van 4 juli 2016

Ok thx. Ik vraag het me af in verband met de lichte aanpassing aan de buitenkant. Volgens de Britse en Duitse fora zou de haaienvin icm met onstar in kleur worden gespoten en de zwarte dopjes op klinken icm keyless entry chroom worden. Ik vraag me nog steeds af of dat overal hetzelfde zal worden dan.

Proficiat met deze schitterende auto en het naderende einde van het wachten. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met het rijden met de automaat.

Zie nog een zwarte haaie vin.op de blauwe.

@WS62 wrote:@Astra_DLS wrote:Innovation zag ik ook ja. Benzine of de 136 pk diesel?

Via Tapatalk

Benzine uitvoering.

Astra Sports tourer 1.4 turbo (150Pk) AT6 besteld in de Innovation uitvoering.

Extra opties:

- Intellilux Led matrix verlichting(T4L).

- Navi900 Intellilink pakket. (LP1D).

- Innovation introductie pakket (LP1H)

- Alarm installatie (UTT)

- Trekhaak afneembaar (VQ9).

- Ruimte besparend reserve wiel (SJQ)

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

De knopjes op de deurklinken kunnen wel van zwart naar chroom gaan, maar gaan ook met de wisseling van modeljaar van 4 naar 2.

m.a.v. komen alleen nog maar op de voorportieren, :swear

Ik gebruik die op de achterdeuren toch ook nog wel eens als ik met de kinderen aan kom lopen en de achterdeuren eerst open moeten. Jammer dat dit dan aangepast wordt.

Overigens vind ik dit zwart niet echt heel storend icm de banden, de randen rondom de mistverlichting etc.

@TieJee wrote:Klopt helemaal. Ik heb mijn leasemaatschappij gevraagd om alle prijsverschillen tussen MY2016 en 2017 weg te poetsen en dat is gelukt. Ik krijg 17 inch velgen tegen de oude overeengekomen meerprijs van 95 euro. De standaardvelg die in My2017 op de Innovation wordt geleverd is inderdaad 16 inch (Multispaaks).

Hoezo wegpoetsen...

Ik heb de dealer gevraagd waar DirectLease hem voor mij heeft besteld wat er nu precies voor mij anders wordt nu ik een MY2017 krijg. Hieronder hun reactie...

"Echter omdat uw bestelling al in mei heeft plaats gevonden heeft u een prijsprotectie en veranderd er voor u niets, wel krijgt u de nieuwe MY2017 geleverd."

De bestelling was nog niet geplaatst door de leasemaatschappij bij de dealer. Lease offerte was wel al getekend door mijn bedrijf dus vandaar dat de leasemaatschappij haar best moest doen met onderhandelen...

@TieJee wrote:De bestelling was nog niet geplaatst door de leasemaatschappij bij de dealer. Lease offerte was wel al getekend door mijn bedrijf dus vandaar dat de leasemaatschappij haar best moest doen met onderhandelen...

Dan zeer netjes van de dealer en geluk voor jou ;)

@stillekracht wrote:De knopjes op de deurklinken kunnen wel van zwart naar chroom gaan, maar gaan ook met de wisseling van modeljaar van 4 naar 2.

m.a.v. komen alleen nog maar op de voorportieren, :swear

Dit is ook nieuw voor mij. Maar hoe werken die knopjes dan? Moet je die indrukken om de klink te bedienen ofzo? Dacht dat het sleutelgaten waren voor als de keyless entry niet werkt... :hmmz

Ik begrijp uberhaupt niet waarom die knopjes niet in kleur kunnen. Ziet toch wel iets strakker uit. In het proefmodel waarin ik gereden heb zaten die zwarte knopjes ook niet echt mooi afgewerkt in de klinken.

Vanmorgen stond het bericht in mijn mailbox dat de auto gepland is voor productie :wors

Nog geen datum van productie bekend, maar ik ben toch blij dat er eindelijk een update beschikbaar is :thumb

@nextware wrote:Vanmorgen stond het bericht in mijn mailbox dat de auto gepland is voor productie :wors

Nog geen datum van productie bekend, maar ik ben toch blij dat er eindelijk een update beschikbaar is :thumb

Wanneer besteld ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Terug
Naar boven