• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd Astra K Sports Tourer

Hallo allen,

Op MyOpel (status is nu overigens al enkele dagen verdwenen) stond als laatst: Aflevering bij dealer in de week van 4 december.
Tot op heden nog niets gehoord, alleen dat de Astra al de hele week bij de transporteur in Rotterdam zou staan...
Vraag: welke ervaring hebben jullie met de afleverstatus in MyOpel en de daadwerkelijke leverdatum??

(Ik ben het wachten nu wel een beetje beu... Astra is besteld op 17 augustus)

Hoi allemaal!

Ik heb zojuist ook voor de Astra Sports Tourer gekozen als toekomstige leaseauto.
Dit ga ik straks rijden:

Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 81kW Innovation in de kleur Royal Blue (scheelt toch weer iets in de bijtelling) en de volgende opties:
• Lederen bekleding
• Afneembare trekhaak
• IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting
• Bestuurdersstoel 8-voudig elektrisch verstelbaar, met geheugenfunctie
• Innovation+ pakket
• NAVI900 IntelliLink pakket

[quote quote=18334372]Hallo allen,

Op MyOpel (status is nu overigens al enkele dagen verdwenen) stond als laatst: Aflevering bij dealer in de week van 4 december.
Tot op heden nog niets gehoord, alleen dat de Astra al de hele week bij de transporteur in Rotterdam zou staan…
Vraag: welke ervaring hebben jullie met de afleverstatus in MyOpel en de daadwerkelijke leverdatum??

(Ik ben het wachten nu wel een beetje beu… Astra is besteld op 17 augustus)

[/quote]

Bij mij stond er überhaupt niets in MyOpel, totdat deze afgeleverd was aan mij. Zou het dus met een korrel zout nemen, even bellen met de dealer hoe het zit.

Afgelopen zaterdag ben ik terug geweest bij de dealer, onderbumper is netjes vervangen en ziet er nu dus goed uit.
Nieuwe navigatie-kaarten zouden beschikbaar zijn, de week na mijn aflevering zouden deze beschikbaar zijn gekomen, mocht ik deze ook willen, dan moest ik maar met de verkoper gaan praten. Heerlijke service dus..

Top escudo dat het nu netjes is! Succes met je kaartenverhaal....

mijn auto staat sinds gisteren op: ik ben klaar! En komt 30 december bij de dealer aan... hopen dat daar wel de nieuwste kaarten op staan inclusief de A2 tunnel van Maastricht!

Ik heb trouwens begrepen dat de importeur al kentekens aanvraagt bij de rdw ( waarschijnlijk in de laatste week december ) en dat de auto met afleveren op naam gezet wordt, dat zal begin januari zijn, dus dan is het gewoon een auto met 2017 als bouwjaar volgens de dealer. Er staat dan nergens iets van 2016 in de papieren als ik het goed begrepen heb... laten we het hopen! Klopt dit verhaal?

SnelleJelle1985, MyOpel is niet betrouwbaar.. Leuk tooltje, maar meer niet.
Ik heb sinds 25 november daar 'Ik ben klaar' staan, afleverweek 4 december. Tot de dag van vandaag nog geen bericht dat de auto bij de dealer is afgeleverd...
Van alles geprobeerd, maar niemand van Opel (dealer/Opel Nederland) kan mij vertellen wat nu de preciese datum is... Auto schijnt bij de transporteur te staan en alles is afhankelijk van hun planning..

Hoe zeker is het dat jouw auto op 30/12 wordt geleverd? Van MyOpel? Houd er dan rekening mee dat het half januari wordt.
Waar heb je de info vandaan dat de importeur auto's op kenteken aan het zetten is?

Zwolle2007

Ik ga nog altijd uit van myOpel idd, 'aar zelf maakt het me niet uit hoe lang het nog duurt omdat we inruilen, hoe langer hoe beter ;)

Nee ik zeg niet dat de importeur nu aan het kentekenen is, maar hoe de procedure volgens mijn dealer in zijn werk gaat.

Als de auto aankomt bij de importeur worden kentekens meteen aangevraagd, en zodra de auto bij de dealer is en afgeleverd wordt dan pas op naam gezet. Dus ook al komt de auto in 2016 in Nederland aan, je bouwjaar is de dag van aflevering als de auto voor het eerst op naam gezet word....

Succes met wachten! Ik zal na het weekend eens bellen met Mn dealer en je zeggen wat hij me kon vertellen over de levering ok?

[quote quote=18335006]SnelleJelle1985, MyOpel is niet betrouwbaar.. Leuk tooltje, maar meer niet.
Ik heb sinds 25 november daar ‘Ik ben klaar’ staan, afleverweek 4 december. Tot de dag van vandaag nog geen bericht dat de auto bij de dealer is afgeleverd…
Van alles geprobeerd, maar niemand van Opel (dealer/Opel Nederland) kan mij vertellen wat nu de preciese datum is… Auto schijnt bij de transporteur te staan en alles is afhankelijk van hun planning..

Hoe zeker is het dat jouw auto op 30/12 wordt geleverd? Van MyOpel? Houd er dan rekening mee dat het half januari wordt.
Waar heb je de info vandaan dat de importeur auto’s op kenteken aan het zetten is?

[/quote]

Gisteren bericht gehad dat de auto vrijdag 23 december bij de dealer is. Hij staat sinds maandag in Rotterdam. De dealer heeft geregeld dat ze de auto al zover rijklaar maken en maandag 2 januari gaan ze pas kenteken aanvragen, dan kan ik hem 5 werkdagen later ophalen.... hoe staat het er bij jou voor? Al wat meer bekend?

Lease jij of rij je ook privé? Als je least snap ik dat je hem dit jaar nog
Wil, maar privé is 2017 toch veel fijner??

[quote quote=18335231]De 28ste gaat mijn Astra geleverd worden! Scheelt me toch weer zo’n 150,- euro per jaar.
Alle kleine beetjes helpen. ?

[/quote]

Hehe zie bovenstaande post, voor privé auto is 2017 toch wel fijner dus ik wacht nog even met ophalen! Veel rijplezier! Welke versie heb jij besteld?

Een zwarte ST Business+ met comfort pakket, achteruitrij camera, open dak donkere achterramen en een 136pk dieselmotor. Zojuist heb ik OnStar geactiveerd dus ik ben er helemaal klaar voor. En eindelijk van "mijn" V50 af!!!

Vanmiddag mijn Astra bekeken bij de dealer (eindelijk...pff). Gisteren is ie daar afgeleverd.
Kenteken is meteen aangevraagd en volgende week kan ik hem ophalen. Mooi eindejaarscadeautje.
Ja, leaseauto, dus ik wilde hem graag dit jaar op naam hebben. Leasemaatschappij was (gelukkig) daarmee akkoord.

Tzt plaats ik wel ff foto's

[quote quote=18335331]Hoe activeer je OnStar als je nog geen kenteken hebt?

[/quote]

met order/inplan/bouwnummer

De dealer kan het voor je regelen (bij mij iig)

[quote quote=18335330]Vanmiddag mijn Astra bekeken bij de dealer (eindelijk…pff). Gisteren is ie daar afgeleverd.
Kenteken is meteen aangevraagd en volgende week kan ik hem ophalen. Mooi eindejaarscadeautje.
Ja, leaseauto, dus ik wilde hem graag dit jaar op naam hebben. Leasemaatschappij was (gelukkig) daarmee akkoord.

Tzt plaats ik wel ff foto’s

[/quote]

Top! Geniet van je auto ?

[quote quote=18335303]Een zwarte ST Business+ met comfort pakket, achteruitrij camera, open dak donkere achterramen en een 136pk dieselmotor. Zojuist heb ik OnStar geactiveerd dus ik ben er helemaal klaar voor. En eindelijk van “mijn” V50 af!!!

[/quote]

Ik heb ook business+ zwart, met 17 inch velgen, comfort pakket en de agr stoelen. Geen achteruit rij camera dacht eerst dat dat in het comfort pakket zat, helaas kon die niet meer erbij gezet worden. Maar ja is geen ramp... heb de 1.0 benzine gekozen ivm veel stadsverkeer!

Veel rijplezier alvast, als het lukt ben ik wel benieuwd naar de foto's!

Leuk mensen. Meer ST's willen we zien! Ik ben inmiddels de 13000 km al gepasseerd met mijn 136 pk witte ST Innovation. Tot nu toe nog steeds zeer tevreden over de eigenschappen (en zeker de AGR stoelen).

Vorige week ook een nieuwe astra besteld. Verwacht wordt dat deze in week 8 van 2017 geleverd wordt.

Opel Astra 1.6 Turbo innovation (Benzine)
- Innovation+ pakket
- NAVI900 IntelliLink pakket
- Deelbare achterbank (40/20/40)
- Alarm
- Quick Heat verwarmingssysteem
- IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting
- Elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak
- 18" Lichtmetalen velgen, Bi-Color
- Ruimtebesparend reservewiel
- Metallic Mineral Black

Dat is nog best snel voor een auto met IntelliLUX is het niet?
Laatst vertelde de dealer mij dat ik rekening moest houden met 15 weken levertijd...

[quote quote=18335350]Vorige week ook een nieuwe astra besteld. Verwacht wordt dat deze in week 8 van 2017 geleverd wordt.

Opel Astra 1.6 Turbo innovation (Benzine)
– OPC line sport pakket
– Innovation+ pakket
– NAVI900 IntelliLink pakket
– Deelbare achterbank (40/20/40)
– Alarm
– Quick Heat verwarmingssysteem
– IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting
– Elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak
– 18″ Lichtmetalen velgen, Bi-Color
– Ruimtebesparend reservewiel
– Metallic Mineral Black

[/quote]