• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd Astra K Sports Tourer

Acountje maken bij photoboucket en dan je kan een foto oploaden naar bv photobucket.

Dan de link img kopiëren en in je bericht plakken.

@aapje1963

AF1QipMMiOdnd0Olot1O-x7hyLLN37FfzlmNi5etvLPB

Ik zou maar niet naar Photobucket gaan als ik jou was, want die boefjes hebben onlangs hun beleid aangepast waardoor het niet mogelijk meer is om hier op het forum (of waar dan ook) embedded foto's te plaatsen. Ik zit zelf nog wel bij Photobucket en mijn fotoreportages die ik op andere fora embedded heb zijn niet zichtbaar meer :-( Om ze weer zichtbaar te krijgen moet je betalen. Maar dat gaan we natuurlijk nie doen nie.

Andere optie..

Via mobiel Tapatalk app nemen.

Daar dit forum zoeken.

Dan een bericht plaatsen... neem optie afbeelding dan kun je zonder ander programma een afbeelding op het forum zetten.

Ik heb 28-8 een Astra Sports Tourer 1.0 Online Edition in Darkmoon Blue besteld.
Levering stond voor week 44 gepland, wat mooi uit zou komen want de APK van mijn huidige auto verloopt in week 43. En hij moet dan weg zijn ivm verwachte kosten om hem door de apk te krijgen.
Vandaag helaas al mail dat de levering uitgesteld is naar week 47.

Jeetje dat is balen zeg, wordt er nog iets gezegd waarom die 3 weken extra levertijd zijn?

Ik heb vorige week een private lease ST 1.0 online ed. sov gray via Athlon besteld en kreeg 25 aug een mail met verwachte leverdatum van 8 december, hoop niet dat die van mij dan ook nog eens 3 weken wordt doorgeschoven :praying02:

Ik heb hem zonder extra opties besteld (helaas bijzonder weinig keus met private lease)
Had jij wel extra opties genomen?

[quote quote=18347741]Jeetje dat is balen zeg, wordt er nog iets gezegd waarom die 3 weken extra levertijd zijn?

Ik heb vorige week een private lease ST 1.0 online ed. sov gray via Athlon besteld en kreeg 25 aug een mail met verwachte leverdatum van 8 december, hoop niet dat die van mij dan ook nog eens 3 weken wordt doorgeschoven
praying02.gif

Ik heb hem zonder extra opties besteld (helaas bijzonder weinig keus met private lease)
Had jij wel extra opties genomen?

[/quote]

Nee ik heb geen extra opties genomen, de online edition is voor mij al voldoende uitgerust.
Er stond geen reden voor de uitstel in de mail, maar ik kom morgen vanuit mijn werk weer langs de dealer. Dus ik zal dan eens stoppen om te informeren.
Het enige wat ik nu kan bedenken, is de kleur die ik gekozen heb. Volgens de dealer is Darkmoon Blue de nieuwste kleur van Opel. Dus wellicht dat daar vertraging in zit.

Is wel een hele mooie kleur. Was ook mijn 1e keuze. Helaas kon ik via Athlon private lease alleen kiezen uit Royal blue, zwart of sovreign silver.

Ik hoor graag wat het antwoord van de dealer is waarom de uitlevering 3 weken is doorgeschoven.

Ik heb mijn Sport Tourer innovation 1.4 turbo op 25 juni besteld en kreeg vannacht een mail van opel nederland dat de auto de productielijn heeft verlaten. In deze mail kreeg ik ook het chassisnummer door. 10 weken dus en ik reken er nog wel 2 weken extra bij voordat ie bij me voor de deur staat. 12 weken komt overeen met wat de garage heeft aangegeven.

Ik ben vandaag bij de dealer geweest en weet nu waarom de levertijd verschoven is. Net een beetje pech dat de papierwinkel op vrijdag geregeld was maar na het weekend op maandag pas in behandeling is genomen. Daar komt de eerste week vertraging dus vandaan. De andere 2 weken komen doordat de dealer erg ruim de tijd aanhoudt om hem te ontvangen en rijklaar te maken. Normaal gesproken zou ik hem wel wat eerder dan week 47 moeten ontvangen. Gezien de situatie gaan ze daar in ieder geval wel alles aan doen.

Dus er is (voor zover bekend) geen sprake van problemen in de productie ofzo.

Oh gelukkig maar. Op een Duits forum had ik begrepen dat een machine stuk is gegaan in de Poolse fabriek van Opel en momenteel onbekend is wanneer deze weer in gebruik wordt genomen en hierdoor het hele productieproces stil ligt. Deze info zou afkomstig zijn van een Duitse Opel dealer.

Wat er van waar is weet je natuurlijk nooit

[quote quote=18347789]Oh gelukkig maar. Op een Duits forum had ik begrepen dat een machine stuk is gegaan in de Poolse fabriek van Opel en momenteel onbekend is wanneer deze weer in gebruik wordt genomen en hierdoor het hele productieproces stil ligt. Deze info zou afkomstig zijn van een Duitse Opel dealer.

Wat er van waar is weet je natuurlijk nooit

[/quote]

Maar de Sports Tourer wordt in Engeland gemaakt, dus daar zouden we weinig mee te maken moeten hebben.

Fijn om te horen dat dat gerucht ook weer ontkracht is. Nu maar hopen voor jou dat ze hem toch nog op tijd kunnen afleveren voor jou vakantie.

Omdat mijn werkgever het niet meer aan kon zien dat ik elke dag aankom in een 20 jaar oude japanner heb ik ook een lease auto mogen uitzoeken. Niet geheel verrassend is dit dus ook de Astra ST geworden. Deze is eind week 28 besteld en laatste bericht van de garage is dat ze verwachten week 40 /41 te kunnen leveren. Dus ook hier ongeveer 12 weken. Nog een maandje wachten.

Gaat om onderstaande configuratie:
- Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW Business Executive
- Dark Moon Blue (M)
- Stoffen bekleding 'Formula, Jet Black' met AGR comfortstoelen
- Innovation+ pakket
- Afneembare trekhaak met 13-polige kabelset (MY 2017 - 2019)
- Ruimtebesparend reservewiel

Vreemd genoeg kan ik nu in de configurator bij bovenstaande model niet meer de Innovation+ pakket kiezen. In de prijslijst staat deze er dan wel nog gewoon tussen. Dan ga je je toch een beetje zorgen maken, maar hopelijk voor niks. Ben wel benieuwd hoe de kleur gaat uitpakken.

17 augustus een Astra ST besteld. De status staat nog steeds als besteld.

Iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat de productie ingepland wordt?

Configuratie:
Opel Astra Sports Tourer onlne edition 1.0 turbo
Summit white
Stoffen bekleding Formula, Jet Black
17" lichtmetalen velgen,10 spaaks
Navi 900 IntelliLink
Edition+ pakket
Elektrisch schuif/kanteldak
Achteruitrij camera

Zojuist een mail dat de productie gepland staat voor de week van 2 oktober en aflevering bij dealer week van 23 oktober. Netjes volgens verwachting dus! ?

@ Ik ben de Sjaak: Altijd fijn om doe bevestiging te krijgen.

Ik heb inmiddels van de dealer te horen gekregen dat ze 4 oktober de auto verwachten en ik hem een week later kan komen afhalen. Dus al voorzichtig beginnen met aftellen.

Terug
Naar boven