• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd opel astra L

Ik heb in maart een Astra ST Ultimate in blauw besteld incl. HiFi audio en trekhaak. Levertijd was eerst november, toen december, toen januari, toen maart, en nu 3 mei (volgens de Broekhuis app). Ben benieuwd, en mag toch hopen dat hij er 3 mei ook zal zijn. Als de productie maar doorgaat, en desnoods opgevoerd gaat worden vind ik het prima. Als de leverstop er binnenkort maar af is..

Vorige week kwam dit lijstje voorbij op het Duitse forum:

Astra: 10 Wochen
Astra ST: 67 Wochen
Astra Plug-In: 37 Wochen
Astra ST Plug-In: 71 Wochen
Astra GSe: 37 Wochen
Astra ST GSe: keine Angaben

Hopelijk geldt dit voor de eerste Astra's ST, die al in januari 2022 besteld zijn en wordt de levertijd de komende maanden steeds korter net als de hatchback! :wacko:

Wat een vervelende verhalen allemaal ik vraag mij nu langzaam af hoe het kan dat ik al vanaf 3 november in de nieuwe Astra Hybride HB rij?

Dit kreeg ik van Opel NL: Op dit moment is de productie van de Astra Sports Tourer nog niet gestart, en is uitgesteld tot eerste kwartaal 2024.

Daarna gelijk vandaag de dealer gebeld, en die wist hier niets vanaf. Mag toch hopen dat diegene achter de livechat zich heeft vergist.

In Duitsland krijgen de dealers ook geen updates meer, het laatste bericht dat ze van de fabriek hebben ontvangen was dat de ST vertraging heeft opgelopen en pas maart/april 2023 in serie productie zou gaan. Echter geloven de dealers dat daar zelf niet eens! :unsure:

Ze vermoeden dat er binnenkort meer ST's geleverd gaan worden. Er worden daar ook steeds vaker ST's op transport op de snelweg gespot.
Komende weken maar even afwachten wat de ontwikkelingen zijn...

Meestal zijn het de Edition modellen die geleverd zijn. Hoe meer uitgevoerd hoe langer de aflevering op zich zal laten wachten...

Ik heb begin februari vorig jaar besteld - een handgeschakelde 130 PK Hatchback GS Line met een heleboel extra opties. Gisteren nog gebeld met de dealer. Nog steeds niks bekend. En ze krijgen al een hele tijd geen informatie meer. Ik volg trouwens ook dat Duitse forum - ook daar een heleboel miserie rondom productie of levering. Daar houden ze trouwens ook een bestellijst bij. Der is nog maar weinig aan auto's geleverd in die lijst.

Ik begin er echt spijt van te krijgen dat ik die Astra besteld heb (en ook behoorlijk geïrriteerd te raken dat het zo lang begint te duren). Vrijwel gelijktijdig met mij heeft bijv. een college aan 308 ST besteld. En die had die al in juli. Gelukkig mag ik mijn huidige V40 door rijden. Maar de vraag is hoe lang nog?

In Duitsland kregen de dealers een hele poos nog informatie. Maar ook dat is voorbij. Die worden daar ook niet meer geïnformeerd. En dat is met name wat me zo irriteert, het gebrek aan informatie vanuit het Opel concern. Dat belooft niet veel goeds.

Zelf heb ik de Sports Tourer Plug In Hybrid in juli 2022 besteld.
Er wordt inderdaad helemaal geen info meer verkregen van Opel, wat erg frustrerend en irritant begint te worden.

Het laatste wat er nu door een dealer in Duitsland is medegedeeld, is dat de Sports Tourer pas vanaf juli 2023 afgeleverd mag worden aan klanten en dat ze dit jaar geen serie productie van de Plug In Hybrid Sports Tourer verwachten. Misschien bedoelen ze daar de GSe 225pk versie ook wel mee, welke later is geïntroduceerd. :wacko:

Ik wacht de maand maart nog maar even af, voordat ik mijn bestelling laat aanpassen of annuleren. Hopelijk komen ze in die tussentijd met fatsoenlijke informatie... En ik mag gelukkig ook nog doorrijden met mijn huidige 308, omdat die nog niet aan zijn km's zat. Maar dat duurt ook geen maanden meer...

Cancellen is ook niet echt een optie. Want de levertijden van andere merken zijn ook zo hoog. Ook Peugeot volgens mij. Skoda en Volkswagen ook al langer dan een kalenderjaar (bij de Golf was dat al zo toen ik de Astra bestelde, in februari, toen voor de Astra nog een levertijd van 5 tot 6 maanden gold, maar toen brak de oorlog uit). Bij mij betreft het sowieso een leaseauto.

p6vdzex3a75k807i8bogivwa9ia9b4y0.jpg

Vandaag gespot 2 vrachtwagens vol!

<p style="text-align: left;">Ik heb trouwens mijn bestelde uitvoering ook opgevoerd op het Duitse astra forum. Ze houden daar een bestellijst bij. Blijkt daar dat naast de ST uitvoeringen in het algemeen ook van de hatchbacks met name de verbranders moeilijk leverbaar zijn. Van de plugin hybride hatchbacks zijn er just al een heleboel afgeleverd. Apart.</p>

Waarschijnlijk heeft Opel zich bijna volledig ingezet op de plug in hybride, omdat in Duitsland daar tot eind 2022 nog subsidie op zat.

De 1.2 benzine wordt ook in tientallen andere autos gebruikt. Zal dus idd wel met ‘prioriteit’ te maken hebben.
vandaag bericht dat de levering van onze 130pk 8eat naar mid juli 23 verschoven is. Eerst zien, dan geloven.

Hier afgelopen dinsdag een telefoontje gehad van de verkoper dat de Astra binnen is. Er werd alleen bij verteld dat hij 3500 euro duurder geworden is en dat Stellantis er niets aan wil doen :whistle: . Ook de leasemaatschappij heeft contact gehad met Stellantis maar ze willen niets doen. Dus na 16 maanden wachten een beloning van 3500 euro meer betalen dat noem ik nog eens top service.

Terug
Naar boven