• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd opel astra L

Ik rijd regelmatig langs Oosterhout, daar zit Gefco, de transporteur van o.a. Opels. Hele trailers Opel Astra ST daar, in alle uitvoeringen, ook de PHEV. Een aantal mensen worden zeer binnenkort blij gemaakt.

Nou de eerste 1250km staan erop, fijne auto! Echter valt de ruimte op de achterbank mij een beetje tegen. In de Octavia zat hier bijvoorbeeld veel meer ruimte.

Zoals gevraagd door Zakaria.el-h: hierbij wat foto's.
kz7co9h3cqcc0jn7mvh9ntz9x8fh5c7c.jpg
z8lf1bsqngenalsugzglwvkremonyzr9.jpg

Heb PPP en keyless entry voor niks gegkregen, ook oude afgesproken prijs voor auto betaald. Inruil auto was ook afgesproken prijs 416 dagen geleden.

a7ty2gtrt7ym10cfaap363zqj24nvbv3.jpg

Hoi ,
Vandaag bericht gekregen dat de Opel Astra Sports Tourer – 2022 – 1.5 TURBO D 96KW S/S EDITION die ik bestelde in april 2022 met originele levertijd Maart 23 , nu klaar staat bij G-man Antwerpen ... Hun updated levertijd van mei heeft het dan toch gehaald. Het lijkt er op dat men stilletjes aan hun achterstand aan het wegwerken is.

Wat hoop voor de Nederlandse rijders: Inmiddels heeft de dealer mij ook benaderd dat mijn nieuwe Sports Tourer / BE / 130pk / grijs metallic / geen zwart dak en handbak later deze maand wordt afgeleverd. Dit zal na mijn vakantie worden, maar goed, hij komt eraan!

Besteld in februari 2022...en diverse malen (7x) uitgesteld. Op de Duitse fora is het nog allemaal kommer en kwel. Nu schijnt er weer een vertraging in de levering te zijn voor de trekhaak...Ik las ook dat bestellingen uit november 2021 nog steeds niet geleverd zijn. Wel neemt de productie toe, maar als verschillende componenten vertraagd zijn houdt het op. Het autotransport is trouwens ook een zwakke schakel en dat met de vakantieperiode voor de deur. Sterkte aan iedereen die nog niets heeft gehoord van een eventuele levering.

Klopt, maar voor NL zit er nu wel aardig schot in de zaak, in juni zijn er 428 Sports Tourers op kenteken geregistreerd. Een flinke toename vergeleken bij voorgaande maanden:

7j5ehupqy7ztbw0mio3orq6sn62rgeft.jpg

Ik kijk al een tijdje mee op deze pagina omdat ik in maart 2022 een Sports Tourer had besteld. Gisteren contact gehad met de Opel dealer die de auto gaat leveren aan onze organisatie en ik kreeg vandaag bericht dat de auto is gemaakt (het chassisnummer is bekend', in Oosterhout bij Gefco staat en binnenkort zal worden afgeleverd. Het einde lijkt dus in zicht!

Nou dat wordt nog wat als het verhaal van de trekhaak klopt. Die heb ik ook als optie toegevoegd. En dan ook nog de Plug-in versie dus ik denk dat het pad eind dit jaar wordt... :wacko:

wat is het verhaal van de trekhaak dan, die heb ik ook besteld. ik heb een 1.2 automaat busines edition besteld. wacht ondertussen nu al anderhalf jaar op me auto. ga volgende week gewoon nog met mijn oude astra op vakantie, staat nu op 299k km.

Vwb de trekhaak: deze is vertraagd door problemen bij de toeleveranciers. Maar dat geldt voor veel onderdelen. De vertraging voor het zwarte dak is ongeveer zes weken. De levering van de trekhaak schijnt ook met dergelijke vertraagde termijnen te kampen. Evengoed is er ook goed nieuws te melden: de productie is nog steeds stijgende en op dit moment heeft de productie de prioriteit oor bestellingen tussen februari en mei 2022. De hybride variant is nog steeds slecht leverbaar. Dat heeft ook andere oorzaken. De eerste versies schijnen een nogal storingsgevoelige motor te hebben en er vinden daarom nog steeds technische ingrepen plaats om de problemen op te lossen. Vandaar dat de levertijd van de hybride heel lastig is in te schatten. De productie heeft niet dezelfde prioriteit als de 'standaard' benzinemodellen.

Terug
Naar boven