• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Licht aan, klok uit

MrVinz

Post weinig
Hoi,

Bovenin t midden van de dash van mn corsa b zit n lcd met n klok en ik weet niet wat nog meer. Als ik mn koplampen aan zet dan gaat die lcd uit. Iemand dat al eens eerder gezien?

Groeten,

Vincent.

Stekker op het schermpje of schermpje zelf niet lekker meer.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Als ik zonder verlichting rijdt is de klok wel zichtbaar...

Ik wist niet dat er n knop voor dashboard verlichting was, zal m eens zoeken.

Direct onder de lichtschakelaar zit de dimmer voor tellerklok en.klok.

Deze word hier bedoeld.

Moggu!

Ik heb de dimmer gevonden. Echt hartstikke mooi dimmertje ook maar helaas doet ie niks voor mn klok. Als alle tellers vol verlicht worden is het nog steeds: koplampen aan, klok display uit (andere dash verlichting blijft aan)

Stekkertje los lijkt me niet want als ik zonder verlichting rijdt is de klok wel zichtbaar...

Stekker heeft slechte verbing,zit niet los.

Of (meest voorkomend) solderingen los van de TID (schermpje) zelf.

Nee, dat denk ik niet. Ik zat er al aan te denken om die er eens uit te halen. Denk jij ook in die richting?

Ik vind t vooral raar dat de klok t wel doet als ik mn koplampen uit heb...

Zoals wim al zegt, vaak slecht contact. Haal scherm er maar is af, zit een groene weerstand op die vaak los zit. Al 3 keer meegemaakt, deze zorgt ervoor dat je beeldscherm dimt als je de lichtschakelaar omdraait,

Ventilatieroosters doordraaien naar beneden (gaat lastig kost kracht) 2schroeven eruit.

Dan heb je de TID los.

Hoi,

ik heb hetzelfde in een corsa b uit 1999, Ik ervaar het nu als gewoon bij de auto horend :D

groet Mike

P.S. ik heb de originele radio al eruit gehaald dus in het midden geeft hij nu al helemaal geen info meer

Achter de tid doorknippen en isoleren. Ook bij mid gedaan en werkte het zelfde. Signaal gaat via de remote van je radio. Trek je de remote los komt er ook een datum te staan maar heb je ook geen antenne versterker meer.

Programmeren kan niet altijd en kan niet iedereen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Terug
Naar boven