• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

licht bij je voeten. astra coupe

dion87

Woont hier bijna
ik was al een tijdje van plan lampjes te maken bij me voeten, maar had niet veel tijd om der mee bezig te wezen.

gister eindelijk de tijd gevonde en ff snel langs de sloop geweest. en ik kwam terug met 2 lampjes die bij een astra 5 deurs boven de achter portieren zitten.

ben van plan deze bij me voeten te maken, en ook aan te sluiten op de deur sensor.. nou weet ik alleen nog niet zo goed waar ik me stroom vandaan moet gaan halen... dus als hier iemand enig idee heeft wordt het zeer op prijs gesteld.

op de Continu van je binnen verlichting zetten...

Deze kan je uit de zekering kast halen (netjes bij solderen)

dan heb je nog een continu massa nodig om ze met de schakelaar in te kunnen schakelen.

en de deurpinnen schakelen de massa wanneer de deur open is..

Willem

op de Continu van je binnen verlichting zetten...

Deze kan je uit de zekering kast halen (netjes bij solderen)

dan heb je nog een continu massa nodig om ze met de schakelaar in te kunnen schakelen.

en de deurpinnen schakelen de massa wanneer de deur open is..

Willem

dankjewel wim, ik heb zelf een electro opleiding gehad enzo, maar van autos heb ik nog niet zoveel koek gegeten haha

dankjewel wim, ik heb zelf een electro opleiding gehad enzo, maar van autos heb ik nog niet zoveel koek gegeten haha

haha...

effe in je boekje de zekering van het interiuerverlichting zoeken, en deze gebruiken...

Willem

haha...

effe in je boekje de zekering van het interiuerverlichting zoeken, en deze gebruiken...

Willem

bedankt, ik denk dat ik er zo wel uitkom. zal ook nog wel fotos plaatsen van het resultaat.

bedankt, ik denk dat ik er zo wel uitkom. zal ook nog wel fotos plaatsen van het resultaat.

Ik heb het via de interieurverlichting gedaan. Via de hemel naar de zijkant een kabel gelegd en die weer naar beide kanten gelegd.

Inderdaad ook met 2 lampjhes van een 5 deurs. Werkt prima! Gaan zelfs rustig "infaden" en "uitfaden" als je de auto opent. :)

Altijd fijn wat extra instapverlichting.

@DarkNL08 wrote:Ik heb het via de interieurverlichting gedaan. Via de hemel naar de zijkant een kabel gelegd en die weer naar beide kanten gelegd.

Inderdaad ook met 2 lampjhes van een 5 deurs. Werkt prima! Gaan zelfs rustig "infaden" en "uitfaden" als je de auto opent. :)

ja ik heb het eigenlijk een beetje afgekeken bij een volvo van een vriend van me

Ik heb het via de interieurverlichting gedaan. Via de hemel naar de zijkant een kabel gelegd en die weer naar beide kanten gelegd.

Ik moet er nog ff 2 witte ledjes in doen, heb de rest allemaal wit LED in de auto. (kenteken, interieur (voor + achter), knipperlichten, stadslichten..)

Bij de verlichting bij de voeten heb ik nog lelijke gele buisjes zitten. Helder wit is zoveel mooier!

@DarkNL08 wrote:Ik heb het via de interieurverlichting gedaan. Via de hemel naar de zijkant een kabel gelegd en die weer naar beide kanten gelegd.

ja ik heb het eigenlijk een beetje afgekeken bij een volvo van een vriend van me

ik was juist van plan het gele licht erin te houden. zodat het nog standaart lijkt. maatje van me heeft het bij z'n opc1, alle interieur en dashbord allemaal blauw gemaakt. tis wel fraai hoor, maar niks voor mij.

Ik moet er nog ff 2 witte ledjes in doen, heb de rest allemaal wit LED in de auto. (kenteken, interieur (voor + achter), knipperlichten, stadslichten..)

Bij de verlichting bij de voeten heb ik nog lelijke gele buisjes zitten. Helder wit is zoveel mooier!

Terug
Naar boven