• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Licht unit achter corsa b

Heey,

Ik ben Thijs nieuw op dit forum. Ben sins een jaar in het bezit van een zwarte Opel Corsa B Gsi uit 98. Ben vrachtwagen chauffeur maar ben door een val in het gips terecht gekomen.

Dus tijd zat om het een en ander aan mijn corsa te veranderen. Geen ingrijpende dingen want zo technisch ben ik ook weer niet.!

Heb vandaag me zij knipperlichten vervangen door Leds en zou nu ook graag mijn achter lichten willen veranderen in leds.

Nu zag ik bij cargoods.nl deze lichtunits:

http://www.cargoods.nl/shop/led-achterlichten/7424-led-achterlichten-opel-corsa-b-zwart/

En dan is mijn vraag aan jullie is dit wat? Of is het troep? Aangezien ze niet heel erg duur zijn? Heeft hier iemand ervaring mee?

En zijn je achterlichten makkelijk te vervangen? Is het alleen de bouten los maken of zit er ook een soort van kliksysteem in?

Alvast bedankt.

Gr Thijs

probleem met LED's is dat als ze niet goed zijn gesoldeertze snel kapot gaan,

omdat een auto trilt en LED's heel gevoelig zijn trille de soldeer verbindingen los of scheuren en brande ze niet meer.

ik zou gewoon de orginele lampen houden

maar het is in principe wel zelf te doen (tenzij allebij je arme in het gips zitte:P)

de unit zit met 4 boutje vast aan de achterkant maar je moet volgens mij ook een kap van het intrieur weg halen anders kom je er moeilijk bij

probleem met LED's is dat als ze niet goed zijn gesoldeertze snel kapot gaan,

omdat een auto trilt en LED's heel gevoelig zijn trille de soldeer verbindingen los of scheuren en brande ze niet meer.

ik zou gewoon de orginele lampen houden

maar het is in principe wel zelf te doen (tenzij allebij je arme in het gips zitte:P)

de unit zit met 4 boutje vast aan de achterkant maar je moet volgens mij ook een kap van het intrieur weg halen anders kom je er moeilijk bij

Nee niet allebij me arme :P 1 voet in het gips vind ik genoeg!

Maar is het niet zo dat als je wat betere kwaliteit neemt (en waarschijnlijk ook duurdere) dat het dan beter gesoldeert zit?

Nee niet allebij me arme :P 1 voet in het gips vind ik genoeg!

Maar is het niet zo dat als je wat betere kwaliteit neemt (en waarschijnlijk ook duurdere) dat het dan beter gesoldeert zit?

ja meestal is dat wel het geval

maar ik zeg niet dat deze lampen slecht zijn, want heb met deze lampen geen ervaring.

wel heeft een maat van me de voorkant van zijn vrachtwagen vol gehangen met LEDs en dat ging 1 voor 1 verot

ja meestal is dat wel het geval

maar ik zeg niet dat deze lampen slecht zijn, want heb met deze lampen geen ervaring.

wel heeft een maat van me de voorkant van zijn vrachtwagen vol gehangen met LEDs en dat ging 1 voor 1 verot

Heb vandaag die zij knipperlichten (led) van hun erop gezet.. ben benieuwt of die het een beetje lang uit houde!

Had tijd geleden van die ledjes in me stadslichten en precies wat jij zegt na paar maanden knipperde de ene en de andere hield het wel geteld 1 dag langer uit.. ook niet echt een succes dus..

Hopelijk heeft iemand anders er wel ervaring mee maar die liggen waarschijnlijk allemaal op 1 oor:P

Heb vandaag die zij knipperlichten (led) van hun erop gezet.. ben benieuwt of die het een beetje lang uit houde!

Had tijd geleden van die ledjes in me stadslichten en precies wat jij zegt na paar maanden knipperde de ene en de andere hield het wel geteld 1 dag langer uit.. ook niet echt een succes dus..

Hopelijk heeft iemand anders er wel ervaring mee maar die liggen waarschijnlijk allemaal op 1 oor:P

Ik heb ze, geweldig mooie achterlichten.

Heb ze nu een paar maandjes nog geen enkel probleem mee gehad.

En ik heb echt stugge vering dus tegen trilling kunnen ze ook goed (tot nu toe iig)

Ik had ze iets goedkoper omdat ik ze op een beurs kocht maar is gewoon goede kwaliteit.

Ik had ze van JOM >>Klik<<

(Zijn volgensmij dezelfde als die jij linkt)

Foto:

nieuwachterkant.jpg

Ik heb ze, geweldig mooie achterlichten.

Heb ze nu een paar maandjes nog geen enkel probleem mee gehad.

En ik heb echt stugge vering dus tegen trilling kunnen ze ook goed (tot nu toe iig)

Ik had ze iets goedkoper omdat ik ze op een beurs kocht maar is gewoon goede kwaliteit.

Ik had ze van JOM >>Klik<<

(Zijn volgensmij dezelfde als die jij linkt)

Foto:

nieuwachterkant.jpg

Ik heb ze ook, van iemand hier ooit eens overgenomen.

Merk weet ik zo niet, de ledjes gaan niet zomaar stuk. Ze doen het prima

Ik heb ze ook, van iemand hier ooit eens overgenomen.

Merk weet ik zo niet, de ledjes gaan niet zomaar stuk. Ze doen het prima

Terug
Naar boven