• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lichte voorschade

melvinheer

Post weinig
Helaas heb ik schade gereden aan me gts met kleurcode z163

Mocht iemand nog onderdelen zoals bumper, motorkap, bumperbalk , ruitensproeier reservoir en linker koplamp hebben liggen hoor ik dat graag.

Op marktplaats zag ik wel een linker koplamp van een zafira waarvan de nummers overeenkwam met de nummers op mijn vec c lamp ( 13170919). Dit zou moeten passen?

Een Zafira koplamp past niet op een Vectra :shock:

Op ebay.de kun je er genoeg vinden. Verzending mag een tientje kosten.

Groet jraaf

Als ik zo kijk naar het model is deze ook niet van een zafira maar van een vec of signum.

Wat is het verschil tussen de lampen met nr 1216579 en 13170919?

Bedo had alleen nieuw materiaal en geen gebruikt op dit moment. Zal de Turk en verhoeven eens contacteren.

Verschillende nummers betreffende het zelfde model koplamp heeft te maken met ruwweg 3 oorzaken;

1. Merk, Valeo of Hella

2. Jaar van fabricage

3. Zwart of chrome uitvoering

En dan heb je nog;

H7/Xenon/Bi-Xenon

Groet jraaf

Oke dus het kan heel goed zijn dat beide lampen ( beide kleur zwart) identiek aan elkaar zijn maar toch andere nummer hebben.

Het zijn ook beide h7 lampen

Beide nummers heb ik nl een tweedehands site gevonden.

Ja dat klopt. 2de hands hoeven ze niet meer dan 6 a 7 tientjes te kosten.

TYC is aftermarket en kost nieuw 9 tientjes.

Groet jraaf

@lynx84 wrote:ik ben er ook eigenlijk vanuit gegaan dat t een C1 is. Koplampen heb je voor 25 euro de lamp af en toe op mp. Beetje oppoetsen en klaar

afhankelijk of je halogeen of xenon hebt... xenon lampen zijn vaak wel wat duurder

Terug
Naar boven