• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lichtschakelaar demonteren astra H

Ok ik heb zojuist de lichtschakelaar eruit gehaald, dit om te controleren of de stekker is voorbereid voor mistlampen voor. Nu mist de stekker een kabel bij pin 1 en pin 3 ... Weet iemand wat pin 1 en 3 is bij de lichtschakelaar ?

groeten paul

Ok ik heb zojuist de lichtschakelaar eruit gehaald, dit om te controleren of de stekker is voorbereid voor mistlampen voor. Nu mist de stekker een kabel bij pin 1 en pin 3 ... Weet iemand wat pin 1 en 3 is bij de lichtschakelaar ?

groeten paul

hoe heb je de schakelaar eruit gekregen want ik ben al een poosje aan het tobben en heb hem er nog steeds niet uit

de 1 zegt opstand 0 en dan indrukken en naar rechts draaien en de ander zegt op stadslichchtstand

Groeten Riket

hoe heb je de schakelaar eruit gekregen want ik ben al een poosje aan het tobben en heb hem er nog steeds niet uit

de 1 zegt opstand 0 en dan indrukken en naar rechts draaien en de ander zegt op stadslichchtstand

Groeten Riket

Je moet hem op de 0 stand indrukken en al ingedrukt naar rechts draaien wanneer je dat doet gelijktijdig aan de linkerkant aan de schakelaar trekken (rustig) en dat wipt hij er zo uit.... Als jij mistlichten heb kijk gelijk voor mij even of pin 1 en 3 bij jou bekabeld zijn :)

Je moet hem op de 0 stand indrukken en al ingedrukt naar rechts draaien wanneer je dat doet gelijktijdig aan de linkerkant aan de schakelaar trekken (rustig) en dat wipt hij er zo uit.... Als jij mistlichten heb kijk gelijk voor mij even of pin 1 en 3 bij jou bekabeld zijn :)

Jup volg de how to en dan is hij zo los ;) rdh ik zie dat jij mistlichten heb kan jij eens kijken of pin 1 en 3 van de lichtschakelaar stekker bekabeld zijn ?? Ik wil namelijk ook mistlichten voor hebben alleen moet weten of de voorberijding aanwezig is...

Of kan iemand mij helpen met een elektrisch schema ??

Jup volg de how to en dan is hij zo los ;) rdh ik zie dat jij mistlichten heb kan jij eens kijken of pin 1 en 3 van de lichtschakelaar stekker bekabeld zijn ?? Ik wil namelijk ook mistlichten voor hebben alleen moet weten of de voorberijding aanwezig is...

Of kan iemand mij helpen met een elektrisch schema ??

Even op je bumperbalk kijken daar zitten blauwen stekkers opgeplakt indien het voorbereid is.

Zo zien ze er uit:

images

Terug
Naar boven