• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lichtschakelaar demonteren (nieuwe vraag)

martijnenyvonne

Post weleens wat
Mijn hoogteregeling op de lichtschakelaar is kapot en wil deze binnenkort gaan vervangen.

Wil gelijk gaan kijken naar eentje voor xenon en mistlampknopje voor.

Maar hoe verwijder ik deze lichtschakelaar.

Gaat om een astra g.

Wil namelijk niet op de sloop lopen kloten, met de kans dat ik hem sloop.

volgens mij kun je die er gewoon van onderen uit wippen.

probeer maar eens, wel een beetje op een plek waar het minder op valt, voor e.v.t beschadigingen

volgens mij kun je die er gewoon van onderen uit wippen.

probeer maar eens, wel een beetje op een plek waar het minder op valt, voor e.v.t beschadigingen

knop in de midden stand zetten en uittrekken

Met een schroevendraaier aan de onderkant door het kleine gaatje duwen, knop komt nu los.

Aan de linker en rechter kant zie je 2 weerhaken zitten, die moet je naar de lichtschakelaar bewegen en dan met je derde hand aan het palletje waar je knop op zit trekken.

Tis een gedoe maar als je t eenmaal doorhebt heb je m r zo uit.

knop in de midden stand zetten en uittrekken

Met een schroevendraaier aan de onderkant door het kleine gaatje duwen, knop komt nu los.

Aan de linker en rechter kant zie je 2 weerhaken zitten, die moet je naar de lichtschakelaar bewegen en dan met je derde hand aan het palletje waar je knop op zit trekken.

Tis een gedoe maar als je t eenmaal doorhebt heb je m r zo uit.

is er een lichtschakelaar zonder hoogteregeling voor de astra g en op welk type astra zou deze dan moeten zitten.

heb wat sloperijen afgebeld, maar hadden alleen met hoogteregelaar.

wisten ook niet of ze er wel waren zonder hoogteregelaar.

is er een lichtschakelaar zonder hoogteregeling voor de astra g en op welk type astra zou deze dan moeten zitten.

heb wat sloperijen afgebeld, maar hadden alleen met hoogteregelaar.

wisten ook niet of ze er wel waren zonder hoogteregelaar.

allemaal fout. Lichtknop kan je laten zitten. Breng 2 plamuurmessen mee van 5 cm breed. Steek deze aan weerszijde van de unit. Je moet namelijk 2 palletjes opzij drukken. Daarna kan je hem eruit wippen.

allemaal fout. Lichtknop kan je laten zitten. Breng 2 plamuurmessen mee van 5 cm breed. Steek deze aan weerszijde van de unit. Je moet namelijk 2 palletjes opzij drukken. Daarna kan je hem eruit wippen.

Tis niet fout!!

officieel is het knop eraf lipjes naar binnen knijpen, en schakelaar eruit trekken.

met die plamuurmessen heb ik al menig lipje afgebroken

als je nu een beetje slim bent doe je de lipjes verder naar binnen buigen, kan je m volgende keer zo eruit halen, de schuifstekkers klemmen voldoende om m goed op zijn plek te houden.

Bij mijn Vectra ik m boven beet (dat kan gelukig bij een Vectra-B wip m iets naar voren en kan ik m onder er ook uit trekken zonder lipjes in te hoeven drukken.

Willem

Tis niet fout!!

officieel is het knop eraf lipjes naar binnen knijpen, en schakelaar eruit trekken.

met die plamuurmessen heb ik al menig lipje afgebroken

als je nu een beetje slim bent doe je de lipjes verder naar binnen buigen, kan je m volgende keer zo eruit halen, de schuifstekkers klemmen voldoende om m goed op zijn plek te houden.

Bij mijn Vectra ik m boven beet (dat kan gelukig bij een Vectra-B wip m iets naar voren en kan ik m onder er ook uit trekken zonder lipjes in te hoeven drukken.

Willem

Dan is het maar lomp, als je weet wat je doet kan er niets fout gaan. Heb het meerdere keren zo gedaan en niets afgebroken en gaat idd een stuk sneller. Als je de messen met beleid erachter steekt kan er weinig gebeuren. Maargoed ieder zijn manier denk ik dan maar.

Dan is het maar lomp, als je weet wat je doet kan er niets fout gaan. Heb het meerdere keren zo gedaan en niets afgebroken en gaat idd een stuk sneller. Als je de messen met beleid erachter steekt kan er weinig gebeuren. Maargoed ieder zijn manier denk ik dan maar.

heb de schakelaar eruit gekregen.

best wel simpel.

1 clipje naar binnen getrokken en vastgezet met een spijkertje.

andere net zo en je hebt beide handen vrij voor het eruit trekken van de schakelaar.

clipjes gelijk naar binnen gebogen voor de volgende x.

maar wie kan mij vertellen of er een schakelaar is zonder hoogteverstelling voor de astra g en op welk type deze zit.

Terug
Naar boven