• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lichtschakelaar demonteren (nieuwe vraag)

heb de schakelaar eruit gekregen.

best wel simpel.

1 clipje naar binnen getrokken en vastgezet met een spijkertje.

andere net zo en je hebt beide handen vrij voor het eruit trekken van de schakelaar.

clipjes gelijk naar binnen gebogen voor de volgende x.

maar wie kan mij vertellen of er een schakelaar is zonder hoogteverstelling voor de astra g en op welk type deze zit.

Heb op de lompe manier ook al eens het één en ander afgebroken. Op de manier van Baas J. en Willem heb je eigenlijk geen kans dat er iets afbreekt.

Hoogteregeling...het zit bij mij standaard op m'n Coupé. Toen ik een andere lichtschakelaar op de sloop heb gehaald, heb ik 'm uit een Astra Van gehaald. Volgens mij heeft iedere Opel-stationwagon in hoogte regelbare koplampen, zodat je ze kunt verstellen als je auto zwaar geladen is en dus achter lager ligt.

Op een aantal andere Astra G hatchbacks zat geen hoogteverstelling (was bij vd Ven in Roosendaal. Francken in Roosendaal heeft ook heel wat Astra G's staan.)

Heb op de lompe manier ook al eens het één en ander afgebroken. Op de manier van Baas J. en Willem heb je eigenlijk geen kans dat er iets afbreekt.

Hoogteregeling...het zit bij mij standaard op m'n Coupé. Toen ik een andere lichtschakelaar op de sloop heb gehaald, heb ik 'm uit een Astra Van gehaald. Volgens mij heeft iedere Opel-stationwagon in hoogte regelbare koplampen, zodat je ze kunt verstellen als je auto zwaar geladen is en dus achter lager ligt.

Op een aantal andere Astra G hatchbacks zat geen hoogteverstelling (was bij vd Ven in Roosendaal. Francken in Roosendaal heeft ook heel wat Astra G's staan.)

iedere astra-G heeft hoogte regeling, alleen is het bij de origineel Xenon varianten niet met een draaiwieltje maar automatisch

Willem

iedere astra-G heeft hoogte regeling, alleen is het bij de origineel Xenon varianten niet met een draaiwieltje maar automatisch

Willem

Ik heb op de sloop een aantal Astra G hatchbacks gezien zonder hoogteregeling. Dat zullen dan wel de xenons zijn geweest, waren ook vrij luxe uitvoeringen.

Standaard xenon...was dat maar zo. Nee, de meeste hebben gewoon halogeenlampen. Bijna iedere Astra G heeft dus hoogteregeling. Je moet dus op zoek naar een Astra met Xenon. Staan er een stel bij vd Ven in Roosendaal.

Ik heb op de sloop een aantal Astra G hatchbacks gezien zonder hoogteregeling. Dat zullen dan wel de xenons zijn geweest, waren ook vrij luxe uitvoeringen.

Standaard xenon...was dat maar zo. Nee, de meeste hebben gewoon halogeenlampen. Bijna iedere Astra G heeft dus hoogteregeling. Je moet dus op zoek naar een Astra met Xenon. Staan er een stel bij vd Ven in Roosendaal.

Terug
Naar boven