• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lichtschakelaar demonteren (nieuwe vraag)

Wim, Xenon heeft toch wel hoogteregeling, maar geen wieltje?

Die hoogteregeling was automatisch geregeld, schreef je hierboven.

Wim, Xenon heeft toch wel hoogteregeling, maar geen wieltje?

Die hoogteregeling was automatisch geregeld, schreef je hierboven.

Dat stel-knopje / wieltje is bij mij niet geheel kapot, maar na enig wiebelen werkt het wel weer enigzinds.

De apk meester zat er over te zeuren. Kan ik dat stelwieltje een 'opknapbeurt' geven door bijvoorbeeld vuil eruit te halen?

Of is dit niet mogelijk omdat het geheel in 1 blok zit gebouwd...

Dat stel-knopje / wieltje is bij mij niet geheel kapot, maar na enig wiebelen werkt het wel weer enigzinds.

De apk meester zat er over te zeuren. Kan ik dat stelwieltje een 'opknapbeurt' geven door bijvoorbeeld vuil eruit te halen?

Of is dit niet mogelijk omdat het geheel in 1 blok zit gebouwd...

Je kunt de unit uit elkaar halen.

Let wel op hoe het in elkaar zat en volgens mij zitten er ook een stel veren in waarbij je moet oppassen dat ze niet wegspringen.

Het wiebelen zal wel komen door ingelopen onderdelen, ik vraag me af of je dat kunt herstellen.

Op de sloop heb je vaak voor €25 een nieuw lichtschakelaar.

Je kunt de unit uit elkaar halen.

Let wel op hoe het in elkaar zat en volgens mij zitten er ook een stel veren in waarbij je moet oppassen dat ze niet wegspringen.

Het wiebelen zal wel komen door ingelopen onderdelen, ik vraag me af of je dat kunt herstellen.

Op de sloop heb je vaak voor €25 een nieuw lichtschakelaar.

Mja... ik had hm uit elkaar gehaald, en zag dat ik er weinig aan kon doen. Ben naar de dealer geweest en daar kost ie 115 euro (ex btw)

Beetje te veel... Dus ik dat ding weer in elkaar gezet, en wat denk je... GEWOON WERKEN!!!

Nu het volgende probleem! Binnenverlichting voel je een klik als je hem uittrekt... ik nu niet meer...

Na lang over zandweggetjes trilt mijn binnenverlichting dus weer aan...

Zal de unit weer effe open moeten maken om te kijken of ik die 'klik' er weer inkrijg... :hmmz

Mja... ik had hm uit elkaar gehaald, en zag dat ik er weinig aan kon doen. Ben naar de dealer geweest en daar kost ie 115 euro (ex btw)

Beetje te veel... Dus ik dat ding weer in elkaar gezet, en wat denk je... GEWOON WERKEN!!!

Nu het volgende probleem! Binnenverlichting voel je een klik als je hem uittrekt... ik nu niet meer...

Na lang over zandweggetjes trilt mijn binnenverlichting dus weer aan...

Zal de unit weer effe open moeten maken om te kijken of ik die 'klik' er weer inkrijg... :hmmz

@martijnenyvonne wrote:heb de schakelaar eruit gekregen.

best wel simpel.

1 clipje naar binnen getrokken en vastgezet met een spijkertje.

andere net zo en je hebt beide handen vrij voor het eruit trekken van de schakelaar.

clipjes gelijk naar binnen gebogen voor de volgende x.

maar wie kan mij vertellen of er een schakelaar is zonder hoogteverstelling voor de astra g en op welk type deze zit.

wat moet je dan met een schakelaar ZONDER hoogteverstelling? krijg je een boel vrienden mee in het donker als er 3 man van 80 kilo op de achterbank zitten :hmmz

ik heb de xenon projector koplampen + xenon. stelmotoren heb ik uit mijn andere units gehaald. en alles werkt weer zoals het hoort.

@martijnenyvonne wrote:heb de schakelaar eruit gekregen.

best wel simpel.

1 clipje naar binnen getrokken en vastgezet met een spijkertje.

andere net zo en je hebt beide handen vrij voor het eruit trekken van de schakelaar.

clipjes gelijk naar binnen gebogen voor de volgende x.

maar wie kan mij vertellen of er een schakelaar is zonder hoogteverstelling voor de astra g en op welk type deze zit.

wat moet je dan met een schakelaar ZONDER hoogteverstelling? krijg je een boel vrienden mee in het donker als er 3 man van 80 kilo op de achterbank zitten :hmmz

ik heb de xenon projector koplampen + xenon. stelmotoren heb ik uit mijn andere units gehaald. en alles werkt weer zoals het hoort.

Terug
Naar boven