• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lichtschakelunit

Zou ik eens moeten kijken bij de 99er sedan Club die ik laatst gesloopt heb, die zal ook wel voorbereid zijn

nu was daar wel bijna ALLES van voorbereid, dat viel wel op...

- Stekkers Cruise Control

- Stekkers Leeslampen + Zonnekleplampen

- Stekkers Deurlampen

- Stekkerbezetting CV module voor fabrieks Alarm

Dus je moet Echt mazzel hebben, deze Club was echt een kaal ding, dit waren de opties:

- Centrale Deurvergrendeling met AB

- Leeslampjes achter

- 3e Rolgordel achter

- Electrische ramen en Speigels

- toerenteller

Willem

Ik ben zojuist bezig geweest met het aansluiten van mistlampen voor op mijn astra g '00 saloon en heb de kabels in de bumper zitten maar bij de zekeringkast en lichtschakel unit was helemaal NIETS voorbereid, er was geen schoentje in de connector van de lichtschakelaar met een kabeltje naar de multitimer, geen voeding met zekering naar de relais en geen schakel + naar de tellerbak en de kabels in de bumper. Ook had mijn tellerbak geen pinnen leeg zoals pin 11 dus heb die zelf van de sloop gehaald en er in gezet net als bij de multitimer die op de plek van de mistlampen voor ook leeg was.

Ik had dus een pech gevalletje, wou het even melden dat het niet altijd zo makkelijk en dat het niet 100% vanzelfsprekend is dat alles voorbereid is ;)

Ik heb dus ook een club en bij mij was dit niet voorbereid :( heb ook nog zo'n oude zekerkingkast met die grote zekeringen, wel airco maar geen elektronisch gaspedaal

Zou ik eens moeten kijken bij de 99er sedan Club die ik laatst gesloopt heb, die zal ook wel voorbereid zijn

nu was daar wel bijna ALLES van voorbereid, dat viel wel op...

- Stekkers Cruise Control

- Stekkers Leeslampen + Zonnekleplampen

- Stekkers Deurlampen

- Stekkerbezetting CV module voor fabrieks Alarm

Dus je moet Echt mazzel hebben, deze Club was echt een kaal ding, dit waren de opties:

- Centrale Deurvergrendeling met AB

- Leeslampjes achter

- 3e Rolgordel achter

- Electrische ramen en Speigels

- toerenteller

Willem

Ik heb dus ook een club en bij mij was dit niet voorbereid :( heb ook nog zo'n oude zekerkingkast met die grote zekeringen, wel airco maar geen elektronisch gaspedaal

ik heb even gekenen in het relais, de rode zit er achter dan heb je daaronder 2 zwarte draden lopen, wat dan zou inhouden dat alled al voorbereid moet zitten zou je zeggen... maar ik zie geen stekkers onder de voorbumper hangen

Ik heb mijn mislampen nog niet binnen dus ook nog niet aangesloten maar mijn lampje in dashboard gaat wel branden als ik de mistlampen voor aan zet, ookal heb ik nog geen mistlampen!

Ik lees net dat je wel 2 zwarte kabeltjes op die pin van de relais hebt en die rode ook. Dan zou ik voor de zekerheid eens goed kijken of je bij de kabelboom achter je bumper geen losse stekker meer hebt zitten zowel wat links als rechts in de hoeken van de bumper. Zit in dezelfde kabelboom als waar je koplampen kabels uit komen!

Als die kabels er niet zijn dan is het precies andersom bij jou als bij mij!

Ja ik heb al eens gekeken maar nooit iets gezien. Heeeeel vreemd ook wat betreft de pin 11 verhaal. Snap er niets van. In de bovenste connector zit de rode en daaronder een connector met daarin 2 zwarte draden..... waar gaan die in godsnaam naartoe als ik de kabels niet zie hangen. Zouden ze los in de kabelboom liggen????? Ik heb zelf een 1600 8v 5 deurs club uit '99......

ik heb even gekenen in het relais, de rode zit er achter dan heb je daaronder 2 zwarte draden lopen, wat dan zou inhouden dat alled al voorbereid moet zitten zou je zeggen... maar ik zie geen stekkers onder de voorbumper hangen

@wim-v6 wrote:Stadslicht heeft ie niks mee te maken Thereaper.

als ie de mistlampen aansluit via de Multitimer hoeft ie niks met de stadslichten te doen.

Willem

weet ik, maar zijn oude setje wel, bedoelde alleen dat de multitimer dat allemaal regelt,

sorry voor de verwarring

Ik heb mijn mislampen nog niet binnen dus ook nog niet aangesloten maar mijn lampje in dashboard gaat wel branden als ik de mistlampen voor aan zet, ookal heb ik nog geen mistlampen!

Ik lees net dat je wel 2 zwarte kabeltjes op die pin van de relais hebt en die rode ook. Dan zou ik voor de zekerheid eens goed kijken of je bij de kabelboom achter je bumper geen losse stekker meer hebt zitten zowel wat links als rechts in de hoeken van de bumper. Zit in dezelfde kabelboom als waar je koplampen kabels uit komen!

Als die kabels er niet zijn dan is het precies andersom bij jou als bij mij!

hoe moet je die lichtschakelunit losmaken eignelijk? ik zag dat er onder de draaiknop een klein gaatje zat maar door er een platbek schroevendraaier in te steken kreeg ik hem niet los eingelijk

Ja ik heb al eens gekeken maar nooit iets gezien. Heeeeel vreemd ook wat betreft de pin 11 verhaal. Snap er niets van. In de bovenste connector zit de rode en daaronder een connector met daarin 2 zwarte draden..... waar gaan die in godsnaam naartoe als ik de kabels niet zie hangen. Zouden ze los in de kabelboom liggen????? Ik heb zelf een 1600 8v 5 deurs club uit '99......

@wim-v6 wrote:Stadslicht heeft ie niks mee te maken Thereaper.

als ie de mistlampen aansluit via de Multitimer hoeft ie niks met de stadslichten te doen.

Willem

weet ik, maar zijn oude setje wel, bedoelde alleen dat de multitimer dat allemaal regelt,

sorry voor de verwarring

hoe moet je die lichtschakelunit losmaken eignelijk? ik zag dat er onder de draaiknop een klein gaatje zat maar door er een platbek schroevendraaier in te steken kreeg ik hem niet los eingelijk

Terug
Naar boven