• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lichtzoemer

harryastra

Post weinig
kwam er gister achter dat mijn lichtzoemer in mijn Corsa B niet meer werkt. Waar zit deze lichtzoemer ergens, dacht zelf aan een relais. maar welke kleur heeft deze en waar kan ik deze ergens vinden in het dash. Waar zijn nieuwe relais te halen?

Oke, bedankt voor je antwoord, ben ik iig alweer iets wijzer. Nu hopen dat anderen de overige vragen kunnen beantwoorden.

Originele Corsa B verklikker kunnen zo eruit zien:

productId18.jpg

productId82.jpg

okee, het gaat om een corsa ui '99, ik ben er inmiddels achter dat het achter de lichtschakelaar zit. Waar kan ik een nieuwe relais bestellen/vinden?

Net bij de sloop geweest voor de lichtzoemer, kreeg ik deze mee.
19072010063.jpg

Nu kan ik deze nergens vinden in mijn corsa, welke moet ik eruit halen, voor de duidelijkheid ff een foto geschoten van de relais in de auto.

19072010062.jpg

m.v.g.

Harryastra

Bij mijn '98 (eveneens facelift versie) er zit ie gewoon tussen de andere relais in de zekering kast.

op Relais plaats 9 (IX op het klepje als ik mij niet vergis)

kan ook een Zwarte zijn, als deze een keer is gewisseld.. deze heeft dan een sleuf in de zijkant.

willem

bedankt voor je reactie Willem, misschien een domme vraag: maar bedoel je de relais onder de motorkap of wel gewoon in deze zekering kast?

kan namelijk verder nergens relais vinden dan die op de onderste foto.

bedankt voor je antwoord corsageak, maar zover was ik idd ook. maar welke moet ik vervangen, zie namelijk geen gelijkwaardige?

Hoop dat het er bij jou instaat, kon het in de mijne niet vinden. Heb ook al alle zekeringen nagekeken.

Iemand een idee?

snert de bladzijde waar het op staat mis ik dus ff :O zoals meer bladzijdes :P als ik zo is mag gokken is het een van de rechter 2 :| ff beetje testen of miss is het wel door te meten..

corsageak

origineel gepost door corsageak

haha ff een correctie:P ik kan me broekje niet vinden heeft iemand anders getypt :P haha

Jaja, geef iemand anders maar de schuld :jerry whahaha

Relais 9 in de Zekeirng kast, zoals boven omschreven.

Ik heb niet geschreven dat deze in een aparte zekering kast zou zitten

in de motorruimte zou ie zowiezo niet zitten, want dan hoor je m niet.

Bij mij zit ie gewoon boven de zekeringen in de zekering kast onder het dashboard.

Willem

Terug
Naar boven