• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lince Zafira A 2.2 uit 2001

Raamschakelaar functioneerde niet lekker meer.

Moest hard doordrukken wilde mijn raam naar boven gaan. Uitelkaar gehaald, en via print gedrukt. Dat werkte goed.

Heb dus wat tape erin gewikkeld. Werkt nu weer prima. Hopelijk houdt ie het ook lang vol :P

27072011916.jpg

27072011917.jpg

Morgen de motorkap nog maar eens polijsten. Heb er een vogelpoepvlek erin zitten. Het is niet voelbaar, dus hopelijk enkel in de sealant gebrand. Krijg hem er met wassen er niet.

28072011927.jpg

Morgen de motorkap nog maar eens polijsten. Heb er een vogelpoepvlek erin zitten. Het is niet voelbaar, dus hopelijk enkel in de sealant gebrand. Krijg hem er met wassen er niet.

28072011927.jpg

Hey Lince, heb je mooi gedaan die parkeersensoren :wors

Wat ik me nog af vroeg je hebt alle emblemen en type aanduidingen van je achterklep gehaald maar op je nummerbordhouder staat nog reclame :hmmz

En als je die heldere achterlichten doet moet je dan de bolletjes van je knipperlichten ook vervangen(ivm kleur)

Ps: Hoe vind je mn broer zn BMW??

Hey Lince, heb je mooi gedaan die parkeersensoren :wors

Wat ik me nog af vroeg je hebt alle emblemen en type aanduidingen van je achterklep gehaald maar op je nummerbordhouder staat nog reclame :hmmz

En als je die heldere achterlichten doet moet je dan de bolletjes van je knipperlichten ook vervangen(ivm kleur)

Ps: Hoe vind je mn broer zn BMW??

Van de kentekenhouder klopt inderdaad. Elke keer vergeten om er een andere ervoor te halen. Denk dat ik hem maar gewoon zwart spuit, heb nog verf zat liggen. Kentekenhouder in de kleur van auto :D

Knipperlichten moet je inderdaad vervangen. Standaard zitten er witte bolletjes in. Dat mag dus niet. Maar er zijn zilvere bollen te koop, die knipperen oranje. Staat ook beter, dan zo'n oranje bolletje erin.

Je broer doet ook zn best. Wat een werk zeg :D

Van de kentekenhouder klopt inderdaad. Elke keer vergeten om er een andere ervoor te halen. Denk dat ik hem maar gewoon zwart spuit, heb nog verf zat liggen. Kentekenhouder in de kleur van auto :D

Knipperlichten moet je inderdaad vervangen. Standaard zitten er witte bolletjes in. Dat mag dus niet. Maar er zijn zilvere bollen te koop, die knipperen oranje. Staat ook beter, dan zo'n oranje bolletje erin.

Je broer doet ook zn best. Wat een werk zeg :D

Hahaha ja is zn hobby naast werken....

Hij wil rally sprints gaan rijden

Ik heb mn kentekenhouder schoon gemaakt met terpetine en daarna ff banden zwart ofzo erover(witte waas)

Idd een 2003 gril zou zeker niet mistaan, maar ja het is hier €60 daar €80 leuke hobby auto's maar je loopt er aardig op leeg.

Hahaha ja is zn hobby naast werken....

Hij wil rally sprints gaan rijden

Ik heb mn kentekenhouder schoon gemaakt met terpetine en daarna ff banden zwart ofzo erover(witte waas)

Idd een 2003 gril zou zeker niet mistaan, maar ja het is hier €60 daar €80 leuke hobby auto's maar je loopt er aardig op leeg.

Update checklist:

1. Mistlampen vervangen DONE

2. Nieuwe achterlicht met witte knipperlichtDONE

3. Parkeersensoren DONE

4. Blinderen DONE

5. Uitlijnen DONE

6. Knipperlicht hendel blijft hangen, als je hem zachtjes aantik, na reparatie blijft ie soms nog hangen. Denk een nieuwe dus.

7. Nieuwe velgen + nieuwe banden hebben DONE

8. Motortemperatuur schommelt tussen 80 en 93 graden. Vermoed dus thermostaat defect.

9. Grote beurt uitvoeren; filters en olie verwisselen, andere olie en vloeistoffen nalopen. DONE

10. sleutel reageerde niet meer. Zojuist batterij verwisseld, kwam heel de houder eruit zetten. Deze heb ik dus opnieuw gesoldeerd. DONE

11. Detailbeurt DONE

12. Airco doet het niet / wordt niet koud. DONE

13. Motorkapkabel vervangen. DONE

14. Distributieketting vervangen

15. Remschijven + blokken voorzijde vervangen. DONE

Update checklist:

1. Mistlampen vervangen DONE

2. Nieuwe achterlicht met witte knipperlichtDONE

3. Parkeersensoren DONE

4. Blinderen DONE

5. Uitlijnen DONE

6. Knipperlicht hendel blijft hangen, als je hem zachtjes aantik, na reparatie blijft ie soms nog hangen. Denk een nieuwe dus.

7. Nieuwe velgen + nieuwe banden hebben DONE

8. Motortemperatuur schommelt tussen 80 en 93 graden. Vermoed dus thermostaat defect.

9. Grote beurt uitvoeren; filters en olie verwisselen, andere olie en vloeistoffen nalopen. DONE

10. sleutel reageerde niet meer. Zojuist batterij verwisseld, kwam heel de houder eruit zetten. Deze heb ik dus opnieuw gesoldeerd. DONE

11. Detailbeurt DONE

12. Airco doet het niet / wordt niet koud. DONE

13. Motorkapkabel vervangen. DONE

14. Distributieketting vervangen

15. Remschijven + blokken voorzijde vervangen. DONE

Einde is in zicht.

Afgelopen dinsdag heb ik mn remschijven en remblokken vervangen aan de voorzijde. Hier zat een trilling in, tijdens het remmen.

Maar vandaag ben ik het meest blij.

Nieuwe aircopomp is vandaag gemonteerd dus is eindelijk te doen in de auto.

Hier nog de foto met nieuwe condensor en radiator

04082011951.jpg

Nog bij de aircoboer voor montage aircopomp.

04082011950.jpg

Tevens 4 nieuwe velgen en banden gemonteerd.

04082011953.jpg

Einde is in zicht.

Afgelopen dinsdag heb ik mn remschijven en remblokken vervangen aan de voorzijde. Hier zat een trilling in, tijdens het remmen.

Maar vandaag ben ik het meest blij.

Nieuwe aircopomp is vandaag gemonteerd dus is eindelijk te doen in de auto.

Hier nog de foto met nieuwe condensor en radiator

04082011951.jpg

Nog bij de aircoboer voor montage aircopomp.

04082011950.jpg

Tevens 4 nieuwe velgen en banden gemonteerd.

04082011953.jpg

Hey gaaf man je nieuwe velgen liggen eronder :thumb

Remschijven en blokken voor moet ik in de toekomst ook doen heb jij ze bij de stealer vandaan??

en niet onbelangrijk hoeveel was je er voor kwijt??

Gr,

Marco.

Terug
Naar boven