• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lince Zafira A 2.2 uit 2001

Vandaag mn winterbanden besteld. Nu is het geld toch echt op.....Maar als het goed is, heb ik op korte termijn geen grote uitgaven meer. Op de distributieketting vervangen na dan.

Qua velgen moet ik ff zien, moet ff 3 volwassenen op trommelen :P

Maar van de week nog met 2 kinderen en wat spullen achterin gezeten en dat ging goed.

Qua ketting, ik denk over 2 weken ofzo.

Qua velgen moet ik ff zien, moet ff 3 volwassenen op trommelen :P

Maar van de week nog met 2 kinderen en wat spullen achterin gezeten en dat ging goed.

Qua ketting, ik denk over 2 weken ofzo.

Heey,

Je hebt een mooi project gemaakt van je Zafira ;) Netjes bezig en leuk om te lezen!

Ik lees ook dat je problemen hebt met je thermostaat, voor zover het een probleem is. Ik heb sinds vandaag een Opel Astra G Coupe en het valt me op dat de temperatuur op de snelweg tussen de 82 en 85 graden zit. Ga ik stilstaan, maar laat ik de motor gewoon draaien, dan loopt de temperatuur ook op en bij 90 graden gaat de ventilator draaien. Volgens mij is het niet echt heel schokkend, maar ik las dat jij het probleem nog steeds hebt terwijl je al wel de thermostaat vervangen hebt. Klopt dat? Ben je ook nog van plan om er iets aan te doen?

Ik moet wel zeggen dat mijn auto net een nieuwe distributieriem & waterpomp heeft dus dat kan natuurlijk ook invloed hebben... Misschien moet het koelsysteem nog wennen ofzo.

Heey,

Je hebt een mooi project gemaakt van je Zafira ;) Netjes bezig en leuk om te lezen!

Ik lees ook dat je problemen hebt met je thermostaat, voor zover het een probleem is. Ik heb sinds vandaag een Opel Astra G Coupe en het valt me op dat de temperatuur op de snelweg tussen de 82 en 85 graden zit. Ga ik stilstaan, maar laat ik de motor gewoon draaien, dan loopt de temperatuur ook op en bij 90 graden gaat de ventilator draaien. Volgens mij is het niet echt heel schokkend, maar ik las dat jij het probleem nog steeds hebt terwijl je al wel de thermostaat vervangen hebt. Klopt dat? Ben je ook nog van plan om er iets aan te doen?

Ik moet wel zeggen dat mijn auto net een nieuwe distributieriem & waterpomp heeft dus dat kan natuurlijk ook invloed hebben... Misschien moet het koelsysteem nog wennen ofzo.

Er zit al een nieuwe radiator in en nieuwe thermostaat.

Volgens de dealer moet hij gewoon recht omhoog staan. Maarja....dat gebeurd dus niet :P

Heb nu nog een ander probleempje. Moet het nog even bijhouden, maar volgens mij moet ik elke 1000km een litertje olie erin mikken. Das best veel.

Er zit al een nieuwe radiator in en nieuwe thermostaat.

Volgens de dealer moet hij gewoon recht omhoog staan. Maarja....dat gebeurd dus niet :P

Heb nu nog een ander probleempje. Moet het nog even bijhouden, maar volgens mij moet ik elke 1000km een litertje olie erin mikken. Das best veel.

Hoi,

Ben onder de indruk van je auto mooi man! Wat ik me afvraag is welk spul je gebruikt voor het cleanen / waxen van de buitenkant. Hij is weer zo mooi zwart geworden. Verder las ik dat je de trims ook gedaan hebt. Kan je me vertellen met wat voor spul?

Thanks!

Hoi,

Ben onder de indruk van je auto mooi man! Wat ik me afvraag is welk spul je gebruikt voor het cleanen / waxen van de buitenkant. Hij is weer zo mooi zwart geworden. Verder las ik dat je de trims ook gedaan hebt. Kan je me vertellen met wat voor spul?

Thanks!

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Super spul als "wax"

Trims heb ik van DoDo Juice, supernatural gloss. Duur flesje, maar je gebruikt er heel weinig van.

Technische ben ik niet helemaal in thuis. Wat doet de carterontluchting dan?? Verbruikt ie dan meer olie????

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Super spul als "wax"

Trims heb ik van DoDo Juice, supernatural gloss. Duur flesje, maar je gebruikt er heel weinig van.

Technische ben ik niet helemaal in thuis. Wat doet de carterontluchting dan?? Verbruikt ie dan meer olie????

@Lince wrote:Er zit al een nieuwe radiator in en nieuwe thermostaat.

Mijn temperatuur probleem is inmiddels wel verholpen door een nieuwe thermostaat :)

@Lince wrote:Er zit al een nieuwe radiator in en nieuwe thermostaat.

Mijn temperatuur probleem is inmiddels wel verholpen door een nieuwe thermostaat :)

Officiele bevestiging heb ik nog niet gekregen, maar als het een TL wordt, dan zal ik waarschijnlijk een andere Zafira gaan halen en dan enkele onderdelen over zetten. Met "wrak" moet ik dan nog even zien, wat ik ga doen.

Terug
Naar boven