• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

linker spiegel opel astra f zit half los

Ik heb sinds de koop van mijn ope astra f cabrio 1996 een loszittende linkerbuitenspiegel (electrisch) is er een manier om dit te maken? hij staat een stukje open omdat er iets tegenaan heeft gezeten hij hangt nog wel in zn scharniertje ik wil het ijzertje weer goed buigen zodat hij beter aansluit maar ik kan er niet bij. Is er een manier om de spiegel open te maken om het binnenscharniertje na te kijken en evt recht te buigen?

ja ik heb nog wel honderd dingen die ik wil kopen voor de auto hoopte eigenlijk dat het te maken is anders krijg ik weer een spiegel met kleurverschil moet ik er weer twee kopen op alletwee spuiten verfen.

kun je niet gewoon bij het scharniertje als je een klepje weghaalt? kan het spiegelglas er niet uit ofzo vanuit binnen kapje eraf kan ik er niet bij dus moet vanuit buiten. Ik dacht misschien het glas eruit wippen als dat kan maar denk vraag even wat de mogelijkheden zijn.

Ik begrijp even de situatie niet :shock:

Staat de hele speigel inclusief binnenwerk een beetje van zijn houder af of,

Laat alleen de speigelkap los ?

Rik :)

je spiegel glas kun je er uit wippen, maar dan ben je nog niet bij het deel waar je wezen moet.

je kap zit ook geklikt, maar als je die er af haalt is de kans op breken heel groot.

je kan er ook (net als vele mensen) een stuk ducktape om heen doen, alleen dat ziet er gewoon niet uit.

aangezien je auto zwart is kon je juist wel eens geluk hebben, die zie je wel veel o de sloop, dus kleurverschil zal mee vallen denk ik.

kleurcode kun je vinden op het plaatje op je slotplaat (plaat waar de motorkap ik vergrendeld) daar zit links een plaatje waar van alles op staat.

Met een beetje knutselen is het wel goed te krijgen !

Vaak is het metalen scharnier verbogen en / of niet goed vastgeklikt , er zitten 2 pennetjes aan de kant van de spiegel en aan de kant van de voet deze eerst goed in de gaatjes monteren en daarna het scharnier cq klem met behulp van een schroevendraaier oid op zijn plaats drukken ,als je probeert om hem met een klap op zijn plek te krijgen gaat het vaak mis!

Terug
Naar boven