• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Live Navigatie werkt niet meer (TomTom)

Goedemorgen GLX-rijders,

ik gebruik Live Navigatie. Via tethering bluetooth op mijn telefoon. In de navigatievenster verschijnt dan linksonderaan TomTom. Helaas werkt het niet meer. Lijkt te komen door laatste update naar 20.0. Ik heb het met 2 telefoons (tethering bluetooth) geprobeerd. In het venster van "Verbinding data en services" staat dat er is verbonden met de telefoon; helaas staat bij "internet services" dat het "niet beschikbaar" is. Ik heb dit wel aangevinkt.

Hebben meer mensen dit probleem? Is er iets in de instellingen van de auto of telefoon?

:help: :help:

j43jklleei2jexh5xfku8zglc9yowcuh.jpg

Bedankt voor je reactie Grandsteef. Volgens mijn app Myopel is het onderhoudsabonnement tot 12-1-2023. Verder heeft Opel mij gemeld dat e.e.a. goed zou moeten werken.

Deze app communiceert overigens wel goed met de auto.

heb je in je GSM de optie MOBIELE HOTSPOT EN TETHERING/ BLUETOOTH-TETHERING aan staan

Bedankt voor het meedenken FS.

Bluetooth-tethering staat aan.

Zoals je in mijn eerste post kunt zien, is er een wereldbolletje en is mijn telefoon aangesloten via bluetooth.

Alleen internetdienst is niet beschikbaar.

Het heeft wel allemaal gewerkt, maar ineens niet meer.

Hoi Rob

Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat bij de laatste update de one plus niet meer ondersteund word omdat deze draait op oxygen en niet op android kan je het proberen met een ander merk telefoon om dit uit te sluiten

Allen bedankt voor de tips. Werkt nog steeds niet terwijl ik weet dat alle instellingen zowel op mijn telefoon als in de auto juist zijn. Het heeft immers gewerkt! Ik geef het op. Wacht op de volgende update. Voor een goede navigatie maak ik gebruik van android waarop meerdere mogelijkheden zijn (Flitsmeister, Google maps en Waze). :dank-u: :dank-u: :dank-u:

[quote quote=18417289]Allen bedankt voor de tips. Werkt nog steeds niet terwijl ik weet dat alle instellingen zowel op mijn telefoon als in de auto juist zijn. Het heeft immers gewerkt! Ik geef het op. Wacht op de volgende update. Voor een goede navigatie maak ik gebruik van android waarop meerdere mogelijkheden zijn (Flitsmeister, Google maps en Waze).
thanks-dank-u.gif
thanks-dank-u.gif
thanks-dank-u.gif
[/quote]

Heb jij FM via android auto?

Zo ja hoe doe je dat?

Hey Rob, ik heb sinds maart 2021 de nieuwe crossland 2021 en ondervind net hetzelfde, Live nav geactiveerd, alle instellingen correct, maar ook heb ik de melding dat de internetdiensten niet beschikbaar zijn. is het probleem ondertussen opgelost bij U? alvast bedankt voor een eventuele reaktie.

Hoi Luc, dat het mij niet werkte kwam door een vinkje in bijgevoegd scherm. Deze moeten alle 3 aangevinkt zijn.

nav -> menu -> instellingen -> kaart
pr7l9z5k7bgtlbgp620yqyutwrprl97d.jpg

Hey Rob, nogmaals bedankt voor de nuttige info, het werkt inderdaad na het aanvinken in de NAV instellingen. :dank-u:

heb ik mij gedurende 6 maand lastig gemaakt omdat het niet werkte (gelukkig zijn de eerste 3 jaar gratis), en de oplossing is zo simpel. B-)

de dealer weet dit ook niet, want had dit reeds gemeld, maar kon mij ook niet verder helpen.

nog een fijn weekend en tot genoegen. :good-job:

Bij mij komt het regelmatig voor dat de internetverbinding niet meer aanstaat, het vinkje op het scherm in de auto is dan weg en ook mijn telefoon moet ik opnieuw Bluetooth tethering aanzetten.

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het aan blijft staan?

@MVi

Bluetooth tethering gaat uit als je de telefoon herstart. Dat zal best wel eens gebeuren. Ik zet hem daarna altijd gelijk weer aan met de hand en dan komt de verbinding gewoon weer tot stand.

Rob van der Voort :applause01: bedankt voor de tip. Ik kreeg het ook niet voor elkaar met mijn nieuwe iPone13. 2 kleine tips uit ervaring:

1) zorg dat Bluetooth niet met een ander apparaat is verbonden. Bluetooth kan maar met 1 apparaat tegelijk communiceren

2) het is of Bluetooth of kabel, niet beide tegelijk

Ik ben er verder blij mee :dank-u: :good-job:

Pfff hele weg naar huis 1000 km nadat we bij aanvang vakantie ook al problemen hadden. Mijn ervaring is altijd weer met de vakantie dat het uitvalt. Alles reset en opnieuw verbonden werkte de heenreis. Terugreis lukte het maar niet. Dankzij de tip hier in forum ook bij instellingen NAV gekeken en ja hoor derde vinkje was uit. Nu nog 120 km en het werkt nu eindelijk. 🤪

Terug
Naar boven