• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LMM en roestvorming veerschotel

CorsaB5D97

Post weinig
Vandaag is mijn Corsa B (bouwjaar 2000; 1.2 16V; X12XE) naar de garage geweest voor een kleine beurt en APK. Hierbij bleek dat mijn LMM hoogstwaarschijnlijk niet goed functioneert (te hoge uitstootwaarden gemeten en veelvuldig inhouden tussen 1500-2000 toeren). Overigens zijn bij het uitlezen geen foutcodes gevonden. Na het loshalen van de stekker op de LMM zakten de uitstootwaarden onder het maximum toegestane niveau. Daarnaast bleek bij de ophanging rechtsachter behoorlijke roestvorming aanwezig te zijn. Het advies is dit te laten lassen.

LMM

Via ebay.de vind ik de volgende LMM:

http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmesser-LMM-Bosch-0280217123-CORSA-B-73-78-79-1-2-i-16V-48KW-X12XE-/221035673290?pt=DE_Autoteile&hash=item3376c0b6ca#shId

Is dit de juiste LMM voor dit type Corsa B (bouwjaar 2000; 1.2 16V; X12XE)?

Kunnen de bovengenoemde problemen ook worden veroorzaakt door een ander mankement?

Laswerk veerschotel rechtsachter

Weet iemand een geschikt adres in de omgeving Benthuizen/Zoetermeer/Delft voor het uitvoeren van dit laswerk?

Wat zijn de kosten van dit laswerk?

Zijn daar onderdelen voor nodig?

bekend probleem van de corsa b's( die veerschotel) aan 1 kant had me kadett het ook , heeft toen een oud klasgenoot voor me gerepareerd , oude verschotel eraf gesloopt plus overtollige verroeste balk , daarna nieuwe plaat ingelast met daarop de nieuwe veerschotel. (schotel koste mij ongeveer 30 euro) hij vroeg er 100(ex schotel) euro voor.

maar bij een garage ben je wel meer kwijt

Inmiddels een bedrijf gevonden (Autoservice RPR in Zoetermeer) voor het uitvoeren van het laswerk.

Graag nog een reactie op mijn vragen over de LMM.

LMM op ebay bestellen!!! orgineel bosch 107 euro ex verzendkosten!

189 euro bij fsrs is veels te duur!!! de lmm zorgen idd voor inhouden bij bepaalde toerentallen!

Snap dat je het daar te duur vind, maar k bedoelde dat daar hetzelfde boschnummer bij staat.

Ja dat staat vaak overal bij, als referentie nummers. Houd niet altijd in dat het ook een bosch is Bij fsrs staat het dan in de titel dus dat zal wel een bosch zijn, op ebay is het merk vaak niet bekend en staan er een aantal referentie nummers onder, geen idee wat je dan thuis krijgt.

Hallo,

Zag dit topic via de search functie

Vraag me af of je al nieuwe veerschotels hebt laten lassen en hoeveel je kwijt was??

Een Corsa b van 2000 met een rotte schotel?

Dat is nieuw voor mij, ik zie die dingen voor de apk alleen maar netjes en dik voormekaar. Het zijn de 1e typetjes die ik zie waar altijd laswerk aan zit.

Is ie wel zover gerot dat ie daadwerkelijk afgekeurd mag worden?

Je wil niet weten hoeveel roestschade je mag hebben voordat het daadwerkelijk afkeur is.

Ze komen er wel aan hoor, ben zelf ook keurmeester en heb een Corsa van 99 waarbij 1 veerschotel nog net kon voor de apk.

Al behoorlijk in de roest, ik verwacht dat er volgend jaar wel een stuk vanaf is of dat er een gat in geroest zit.

Terug
Naar boven