• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Loctite Freeze n release

kaneelschep

Woont hier bijna
Hoi allen.

Ik probeer de krukas bout van mn Mercedes V8 los te krijgen.

Maar die bout zit toch vast heeeeeeee..... :(

En niemand kan me bevestigen dat het rechtse draad is.

Wat logischer wijs wel zou moeten omdat de motor rechtsom draait. Als ie links los zou draaien zou ie dan vanzelf los kunnen gaan, lijkt me...

Ik heb een compressortje met 150 liter lucht en een lucht slag sleutel die 700nm kan. maar het gaat niet los. Denk dat er wat verlies is in de slang..

Nu wordt het dus of een gasbrandertje kopen of dit:

kent iemand dit? en heeft iemand er ervaring mee?

Lijkt me wel erg drastisch.

mmm afgezien van het feit dat ik je helaas niet kan helpen met een antwoord, vind ik dit toch wel een leuk goedje hehe :thumbup

zou wel fijn zijn als dit echt zou werken, heb er zelf geen ervaringen mee.

gr Vinc

mmm afgezien van het feit dat ik je helaas niet kan helpen met een antwoord, vind ik dit toch wel een leuk goedje hehe :thumbup

zou wel fijn zijn als dit echt zou werken, heb er zelf geen ervaringen mee.

gr Vinc

denk wel dat het werkt loctite heeft wel een naam hoog te houden, Die verkopen niet iets wat echt niet werkt....

Heb het zelf nooit gebruikt, heb altijd zon moer los goedje wat al goed werkt en anders de brander idd er ff op...

denk wel dat het werkt loctite heeft wel een naam hoog te houden, Die verkopen niet iets wat echt niet werkt....

Heb het zelf nooit gebruikt, heb altijd zon moer los goedje wat al goed werkt en anders de brander idd er ff op...

op het werk heb ik 2 types luchtsleutels. kleintjes en 2 hele grote die ze eigenlijk voor vrachtwagens gebruiken.

Die grote gebruik ik soms als een wielbout of iets dergelijks niet los wil komen met de gewone kleine luchtsleutel. Als ie met die grote dan niet los wil, dan is er wel iets mis.

op het werk heb ik 2 types luchtsleutels. kleintjes en 2 hele grote die ze eigenlijk voor vrachtwagens gebruiken.

Die grote gebruik ik soms als een wielbout of iets dergelijks niet los wil komen met de gewone kleine luchtsleutel. Als ie met die grote dan niet los wil, dan is er wel iets mis.

ben wel bekend met het principe en ook met het spul maar dan van een ander merk dacht ik....

we gebruiken het ook wel eens en het werkt best goed...

(moet nog eens een spuitbusje regelen voor thuis best handig af en toe....)

ben wel bekend met het principe en ook met het spul maar dan van een ander merk dacht ik....

we gebruiken het ook wel eens en het werkt best goed...

(moet nog eens een spuitbusje regelen voor thuis best handig af en toe....)

Ik ben een beetje bang dat ie dan breekt door de kou. :mad:

Maar ja zoals al gezegd wordt. Loctite heeft wel een naam hoog te houden.

En verwarmen is ook niet echt makkelijk omdat de big end pulley nog tussen de bout en waar die in gedraaid zit.

Ik heb een goeie dikke 1/2" mannesman 700nm sleutel maar het compressortje en bijbehorende 20m slang was nogal goedkoop setje. :P

Ik had nog een grote tank van een 380V compressor en heb die eraan doorgelust voor het volume. Daar zal wel wat lucht lekken.

Ik ga het van de week maar gewoon ergens zien te kopen en dan kom ik er op terug!! :)

Ik ben een beetje bang dat ie dan breekt door de kou. :mad:

Maar ja zoals al gezegd wordt. Loctite heeft wel een naam hoog te houden.

En verwarmen is ook niet echt makkelijk omdat de big end pulley nog tussen de bout en waar die in gedraaid zit.

Ik heb een goeie dikke 1/2" mannesman 700nm sleutel maar het compressortje en bijbehorende 20m slang was nogal goedkoop setje. :P

Ik had nog een grote tank van een 380V compressor en heb die eraan doorgelust voor het volume. Daar zal wel wat lucht lekken.

Ik ga het van de week maar gewoon ergens zien te kopen en dan kom ik er op terug!! :)

volgens mij is dat inderdaad het probleem ja.

De binnenmaat slang is 8mm. En het zijn Orion koppelingen heb ik uitgevonden.

Die zijn geloof ik sowieso al kleiner dan Euro koppelingen.

Misschien maar eens wat nieuwe koppelingen kopen.

volgens mij is dat inderdaad het probleem ja.

De binnenmaat slang is 8mm. En het zijn Orion koppelingen heb ik uitgevonden.

Die zijn geloof ik sowieso al kleiner dan Euro koppelingen.

Misschien maar eens wat nieuwe koppelingen kopen.

Niemand bij mij in de buurt heeft die Loctite dus. En bestellen is ook zo zonde met 7 euro bezorgkosten.

Dit is er echter wel:

Lijkt me hetzelfde goedje en het is te krijgen op mijn weg naar huis.

Op de fiets.... :P

Dus die ga ik zo even kopen. Misschien met een paar euro koppelingen voor de zekerheid.

Terug
Naar boven