• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Los draadje?

RISL

Forumbewoner
Hey,

Gisteren snel even de wielen van voor naar achteren gewisseld bij m'n Astra G Coupé (X18XE1). Vond ik dit losse draadje bij de schijfrem, bestuurderzijde voorkant:

DSCF0260.JPG

Had de passagierskant al gedaan, dus heb niet gekeken hoe het daar zat. Heb het stekkertje teruggestopt tussen de schijf en de klauw door in een gaatje waarin het leek alsof het inhoorde. Op de foto kun je dat gaatje zien in de uitsparing van m'n remklauw.

Mijn vragen:

- Zit het draadje/stekkertje daar goed?

- Waar is het voor? Dacht eerst aan iets wat de dikte van de remschijf meet en waarschuwt als de schijven te dun worden, maar volgens mij zit zo'n systeem helemaal niet op m'n auto.

Hier nog ff foto van het wisselen, vond het wel een grappig beeld:

DSCF0257.JPG

geen verbruik etc.

dan zou dit draadje niet op de auto aanwezig moeten en kunnen zijn.

trek m eens uit de stekker en kijk wat er op het scherm gebeurt.

Willem

geen verbruik etc.

dan zou dit draadje niet op de auto aanwezig moeten en kunnen zijn.

trek m eens uit de stekker en kijk wat er op het scherm gebeurt.

Willem

O, maar ik heb geen echte boordcomputer (tenminste niet zoals bij m'n ouders Vectra C).

Alleen een schermpje met datum, tijd en temperatuur, of bedoel je die?

O, maar ik heb geen echte boordcomputer (tenminste niet zoals bij m'n ouders Vectra C).

Alleen een schermpje met datum, tijd en temperatuur, of bedoel je die?

@boekje1 wrote:normaal gezien gaat er een lampje op je dashbord branden wat aangeef als de blokken versleten zijn,

en anders hoor je het vanzelf wel als je een slijpend geluid hoor bij het intrappen van de rem,

Geen lampje hoor.

dit word doormiddel van een tekst (remvoeiringen) weergegeven op het Boardcomputer scherm.

willem

@boekje1 wrote:normaal gezien gaat er een lampje op je dashbord branden wat aangeef als de blokken versleten zijn,

en anders hoor je het vanzelf wel als je een slijpend geluid hoor bij het intrappen van de rem,

Geen lampje hoor.

dit word doormiddel van een tekst (remvoeiringen) weergegeven op het Boardcomputer scherm.

willem

dat zijn weer hele andere indicatoren b07.

dat hebben ze bij de jappen afgekeken.

als je deze sensoren erop hebt zitten en je trekt de stekker eruit en er gebeurt niks, dan kan je ze gewoon weg laten.

@ red-bull: ben je mooi klaar mee, je blokken zijn niet eens heel dun als deze indicatoren aan gaan geven, word gewoon je auto afgekeurd.

Ik heb het nog niet mee gemaakt, ik heb eerder het idee dat ze dan het remolielampje daarvoor zouden gebruiken.

Er is ook nooit een remblok slijtage lampje geleverd geweest op de Vectra-B en Astra-G

Willem

dat zijn weer hele andere indicatoren b07.

dat hebben ze bij de jappen afgekeken.

als je deze sensoren erop hebt zitten en je trekt de stekker eruit en er gebeurt niks, dan kan je ze gewoon weg laten.

@ red-bull: ben je mooi klaar mee, je blokken zijn niet eens heel dun als deze indicatoren aan gaan geven, word gewoon je auto afgekeurd.

Ik heb het nog niet mee gemaakt, ik heb eerder het idee dat ze dan het remolielampje daarvoor zouden gebruiken.

Er is ook nooit een remblok slijtage lampje geleverd geweest op de Vectra-B en Astra-G

Willem

bij mij astra G gaat er ook geen lampje branden maar, als me remblokken bijna op zijn dan gaan de slijt indicatoren over me schijven schrapen dat hoor je heel goed op het moment dat je bocht naar links of rechts stuurt.

bij mij astra G gaat er ook geen lampje branden maar, als me remblokken bijna op zijn dan gaan de slijt indicatoren over me schijven schrapen dat hoor je heel goed op het moment dat je bocht naar links of rechts stuurt.

Ook die is niet gaan branden. Zal in het weekend nog eens wat proberen met dat draadje.

Thx voor de info!

Ook die is niet gaan branden. Zal in het weekend nog eens wat proberen met dat draadje.

Thx voor de info!

Ja, ze zitten aan beide zijden. Alleen voor, achter kon ik een zelfde soort draadje niet vinden.

Ja, ze zitten aan beide zijden. Alleen voor, achter kon ik een zelfde soort draadje niet vinden.

De stekker heeft er aan de remzijde dus tijdelijk uitgelegen (sinds het plaatsen van nieuwe remblokken&schijven. Heb nergens een melding gezien, niet op het dash en niet op m'n schermpje.

Heb inderdaad alleen een scherm met temperatuur, datum en tijd. Niet met verbruik e.d.

Heb bijvoorbeeld ook geen melding gehad toen m'n remlicht kapot was.

Terug
Naar boven