• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Los draadje?

De stekker heeft er aan de remzijde dus tijdelijk uitgelegen (sinds het plaatsen van nieuwe remblokken&schijven. Heb nergens een melding gezien, niet op het dash en niet op m'n schermpje.

Heb inderdaad alleen een scherm met temperatuur, datum en tijd. Niet met verbruik e.d.

Heb bijvoorbeeld ook geen melding gehad toen m'n remlicht kapot was.

Vreemd, ze zitten er dus wel. Zal snel kijken of dit draadje aan de andere kant ook zit. Het is me in ieder geval nooit opgevallen aan de passagierszijde.

Kan het niet bijvoorbeeld de thermometer zijn? Die op de verkeerde plek hangt?

Zelf dacht ik dat m'n thermometer onder m'n frontbalk hing, bij de bumper.

Vreemd, ze zitten er dus wel. Zal snel kijken of dit draadje aan de andere kant ook zit. Het is me in ieder geval nooit opgevallen aan de passagierszijde.

Kan het niet bijvoorbeeld de thermometer zijn? Die op de verkeerde plek hangt?

Zelf dacht ik dat m'n thermometer onder m'n frontbalk hing, bij de bumper.

@RISL wrote:De stekker heeft er aan de remzijde dus tijdelijk uitgelegen (sinds het plaatsen van nieuwe remblokken&schijven. Heb nergens een melding gezien, niet op het dash en niet op m'n schermpje.

Heb inderdaad alleen een scherm met temperatuur, datum en tijd. Niet met verbruik e.d.

Even -offtopic maar is het mogelijk om een gewoon scherm te vervangen door een scherm met board computer.

Of komt er dan nog veel meer bij kijken zoals een aanwijzer met functie voor board computer?

@RISL wrote:De stekker heeft er aan de remzijde dus tijdelijk uitgelegen (sinds het plaatsen van nieuwe remblokken&schijven. Heb nergens een melding gezien, niet op het dash en niet op m'n schermpje.

Even -offtopic maar is het mogelijk om een gewoon scherm te vervangen door een scherm met board computer.

Of komt er dan nog veel meer bij kijken zoals een aanwijzer met functie voor board computer?

die hoort in de remblok gedrukt te zitten, als het metalen klemmetje een beetje lam is komt ie er wel eens uit..

dat is de remblok slijtage indicator

willem

die hoort in de remblok gedrukt te zitten, als het metalen klemmetje een beetje lam is komt ie er wel eens uit..

dat is de remblok slijtage indicator

willem

Hey, dan heb ik 'm dus goed teruggeplaatst.

Krijg ik een melding in het dashboard als m'n remblokken zijn afgesleten? Of alleen bij het uitlezen?

Hey, dan heb ik 'm dus goed teruggeplaatst.

Krijg ik een melding in het dashboard als m'n remblokken zijn afgesleten? Of alleen bij het uitlezen?

normaal gezien gaat er een lampje op je dashbord branden wat aangeef als de blokken versleten zijn,

en anders hoor je het vanzelf wel als je een slijpend geluid hoor bij het intrappen van de rem,

normaal gezien gaat er een lampje op je dashbord branden wat aangeef als de blokken versleten zijn,

en anders hoor je het vanzelf wel als je een slijpend geluid hoor bij het intrappen van de rem,

Okay, ik wist helemaal niet dat die indicatoren er bij mij opzaten.

Ja, m'n remmen hoorde ik nog niet zo lang geleden zo piepen. Toen nieuwe remblokken (waren ver op) gezet en het geluid was weer weg. Maar geen melding gehad op m'n dash, vandaar dat ik er vanuit ging dat het er niet op zat.

Dat pinnetje is een beetje lam, waardoor de indicator eruit trilt.

Okay, ik wist helemaal niet dat die indicatoren er bij mij opzaten.

Ja, m'n remmen hoorde ik nog niet zo lang geleden zo piepen. Toen nieuwe remblokken (waren ver op) gezet en het geluid was weer weg. Maar geen melding gehad op m'n dash, vandaar dat ik er vanuit ging dat het er niet op zat.

Dat pinnetje is een beetje lam, waardoor de indicator eruit trilt.

Terug
Naar boven