• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

losse stekker onder de kap (foto toegevoegd)

@Seth wrote:De VOD wist mij niet te vertellen wat deze stekkers konden betekenen.

@ sjouke: De stekker lijkt er helemaal op behalve dat ik er zo 2 heb en dat die naast de stekkers van mijn mistlampen achter de voorbumper steken.

Dat van die safe lock wist ik niet, dacht dat het diende om alarm op te zetten :D Goed dat ik dat weet :P

Ga me er van het weekend eens mee bezig houden om te zien of hij stroom geeft en zo ja wanneer.

Grtz Seth

zou van een dubbele claxon kunnen zijn l+r eentje

gr erik

Volgens mij heeft iedere Opel (misschien wel iedere auto) van de laatste 15 jaar standaard een dubbele claxon. Ben er in ieder geval nog nooit eentje tegen gekomen die het niet had. Sommige hebben er links en rechts één, anderen hebben er aan één zijde twee boven elkaar zitten.

Volgens mij heeft iedere Opel (misschien wel iedere auto) van de laatste 15 jaar standaard een dubbele claxon. Ben er in ieder geval nog nooit eentje tegen gekomen die het niet had. Sommige hebben er links en rechts één, anderen hebben er aan één zijde twee boven elkaar zitten.

GMan Kapellen heeft mij kunnen meedelen dat dit de stekkers voor koplampsproeiers kunnen zijn. Enige manier om dit uit te testen is de multimeter erop zetten, lampen aan en sproeien en zien of hij dan stroom geeft. Dat ga ik dus strax proberen :)

Dat van die claxon kan maar allebei de stekkers zijn nog vrij en mijn claxon macheert perfect en ik heb dubbel geluid dus dat zou ik al uitsluiten :) Mocht de koplampsproeiertest falen, kan ik nog altijd de claxontest proberen.

Grtz Seth

GMan Kapellen heeft mij kunnen meedelen dat dit de stekkers voor koplampsproeiers kunnen zijn. Enige manier om dit uit te testen is de multimeter erop zetten, lampen aan en sproeien en zien of hij dan stroom geeft. Dat ga ik dus strax proberen :)

Dat van die claxon kan maar allebei de stekkers zijn nog vrij en mijn claxon macheert perfect en ik heb dubbel geluid dus dat zou ik al uitsluiten :) Mocht de koplampsproeiertest falen, kan ik nog altijd de claxontest proberen.

Grtz Seth

2 stekkers voor de koplampsproeiers op een vectra b . . . das knap

daar gaan alleen 2 waterslangen naartoe :sleeping

en je kunt aan je ruitensproeier hendel trekken wat je wil, maar als je geen relais hebt zitten op je doos bovenop je ABS gaat daar toch geen stroom op komen.

mocht die daarvoor voorbekabeld zijn, dan moet je een lege relais positie hebben in dat bakje boven op de ABS (2de van rechts boven) en moet er 1 extra stekker liggen bij je ruitensproeier reservoir.

Bij de Koplampsproeier installatie hoort namelijk een 5L ruitensproeier tank met 2 pompen.

1 voor de ruiten en 1 voor de koplampen.

2 stekkers voor de koplampsproeiers op een vectra b . . . das knap

daar gaan alleen 2 waterslangen naartoe :sleeping

en je kunt aan je ruitensproeier hendel trekken wat je wil, maar als je geen relais hebt zitten op je doos bovenop je ABS gaat daar toch geen stroom op komen.

mocht die daarvoor voorbekabeld zijn, dan moet je een lege relais positie hebben in dat bakje boven op de ABS (2de van rechts boven) en moet er 1 extra stekker liggen bij je ruitensproeier reservoir.

Bij de Koplampsproeier installatie hoort namelijk een 5L ruitensproeier tank met 2 pompen.

1 voor de ruiten en 1 voor de koplampen.

Allé, ik hoor het al :) Ze hebben mij weer blaaskes wijsgemaakt. Tnx bas, moet ik dat al niet meer uitzoeken :-D

Ma kgaant uitmeten me de claxon. Zal men oorstoppen al maar insteken :shock:

Allé, ik hoor het al :) Ze hebben mij weer blaaskes wijsgemaakt. Tnx bas, moet ik dat al niet meer uitzoeken :-D

Ma kgaant uitmeten me de claxon. Zal men oorstoppen al maar insteken :shock:

Bij de Vectra-B met schelp hoorns zitten bijde toeters op 1 steun aan de rechterkant achter de bumper, dus niet links en recht.

@ R1SL: alleen opels met Schelp hoorns zijn standaard met een dubbele hoorn uitgevoerd, er zijn nog zat Vectra's B en Astra's G met een aloude trilClaxon.

Willem

Bij de Vectra-B met schelp hoorns zitten bijde toeters op 1 steun aan de rechterkant achter de bumper, dus niet links en recht.

@ R1SL: alleen opels met Schelp hoorns zijn standaard met een dubbele hoorn uitgevoerd, er zijn nog zat Vectra's B en Astra's G met een aloude trilClaxon.

Willem

Okay. Maar volgens mij is het tegenwoordig verplicht voor de fabrikant om standaard de auto te voorzien van twee hoorns. Dus auto's met een enkele hoorn kom je steeds minder tegen. Mijn Astra G Coupé heeft er ook twee.

Okay. Maar volgens mij is het tegenwoordig verplicht voor de fabrikant om standaard de auto te voorzien van twee hoorns. Dus auto's met een enkele hoorn kom je steeds minder tegen. Mijn Astra G Coupé heeft er ook twee.

maar de corsa gsi van mn vriendin heeft er maar 1 ;)

en mijn vectra heeft een dubbele (nu is die ook al wel standaard rijkelijk uitgerust met allerlei opties)

die zijn beiden uit 2001

maar de corsa gsi van mn vriendin heeft er maar 1 ;)

en mijn vectra heeft een dubbele (nu is die ook al wel standaard rijkelijk uitgerust met allerlei opties)

die zijn beiden uit 2001

@RISL wrote:Okay. Maar volgens mij is het tegenwoordig verplicht voor de fabrikant om standaard de auto te voorzien van twee hoorns. Dus auto's met een enkele hoorn kom je steeds minder tegen.

Daihatsu's

Kleine Toyota's

kleine Nissans

Kleine Mazda's

corsa's D

Agila's

Meriva's

Ford Fiesta's

Ford Ka's

VW fox

VW polo

etc etc

worden nog steeds met enkele Claxons geleverd hoor.

Maar omdat wij als de gewone burger in ons Opeltje te min zijn en daarom steeds op moeten zouten voor de huidige generatie lease hufters hoor je bijna alleen maar die dikke toeters van de ''premium'' vloot op neerlands wegen.

ik deed gister aan een nieuwe hobby, snijd de audi die kort ervoor mij gesneden hebt, is 4x gelukt.. en 4x een toeter met ''vinger''

willem

@RISL wrote:Okay. Maar volgens mij is het tegenwoordig verplicht voor de fabrikant om standaard de auto te voorzien van twee hoorns. Dus auto's met een enkele hoorn kom je steeds minder tegen.

Daihatsu's

Kleine Toyota's

kleine Nissans

Kleine Mazda's

corsa's D

Agila's

Meriva's

Ford Fiesta's

Ford Ka's

VW fox

VW polo

etc etc

worden nog steeds met enkele Claxons geleverd hoor.

Maar omdat wij als de gewone burger in ons Opeltje te min zijn en daarom steeds op moeten zouten voor de huidige generatie lease hufters hoor je bijna alleen maar die dikke toeters van de ''premium'' vloot op neerlands wegen.

ik deed gister aan een nieuwe hobby, snijd de audi die kort ervoor mij gesneden hebt, is 4x gelukt.. en 4x een toeter met ''vinger''

willem

Haha ;) in heel wat audi's zitten van die opgefokte mannetjes, kreeg vandaag ook een middelvinger van een audi a4-rijder toen ik wat harder remde dan hij om af te slaan....ach, had hij er maar niet zo dicht op moeten kruipen, dan had hij ook niet zo geschrokken.

Ik dacht dat een dubbele claxon verplicht was, maar ik zal fout zitten met iets anders wat sinds een paar jaar dubbel uitgevoerd moet worden.

En Willem, gewoon doorgaan met die nieuwe hobby van je! :thumb

Terug
Naar boven