• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lotus Omega

Mr.T

Post weinig
Weet iemand nog voorveren van een Lotus Omega te liggen. Bij de dealer zijn ze NLS en de voorveren van een Omega 3000 zijn anders.

Bij mij is namelijk een veer gebroken en kan nu in het weekend niet lekker rondtoeren :cry

Groet,

Theo

je vroeg er niet naar maar als je het een keer nodig zou moeten hebben:

veren ken ik nergens vinden, of je zou een hele set van eibach bijv eronder kunnen doen als vervangende voorveren origineel word moeilijk denk ik:)

Inderdaad hier vroeg ik niet naar, daarbij zijn ze bij Ac-Delco goedkoper. En dit is nog niet eens compleet.

Reacties mbt andere onderdelen zijn niet nodig die heb ik al of weet ik te vinden.

okeey ik had gehoord dat die weleens gebruikt werden om de voorkant iets lager te krijgen.

En wat is er presies anders dan?? veerpoten zijn t zelfde toch:hmmz

Groeten nick

Zelfs de voorpoten zijn anders, ze zijn dikker. Ook de zuigerstang van de demper is dikker.

Een Lotus Omega weegt bijna 1700kg, de druk op de vooras is dermate groot dat ik niet het risico wil lopen.

okeey in die geest;), dan is het idd wel wijsheid dezelfde op te zoeken.

Kan je er niet een paar laten maken, bij merwede ofzo?

Groeten nick

Daarom heb ik ook een linker nodig. Bij de Lotus Omega zit er verschil tussen de linker en rechter voorveer. Dit heeft alles te maken met de druk op de voorwielen i.c.m. het gewicht.

Terug
Naar boven