• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG C30ne

Loopt inderdaad alleen op LPG en het is zeker weten een 4.1.

Vandaag heb ik de verdamper beter afgesteld. Hier lijkt het probleem in te zitten, hij stond namelijk veel te arm afgesteld. Dit is dus de reden dat de motor zo raar stationair liep. Ik moet alleen nog even testen of die emulator nog invloed hierop heeft en of de bak nu wel goed schakelt.

In ieder geval loopt de motor nu al een stuk beter!

Loopt inderdaad alleen op LPG en het is zeker weten een 4.1.

Vandaag heb ik de verdamper beter afgesteld. Hier lijkt het probleem in te zitten, hij stond namelijk veel te arm afgesteld. Dit is dus de reden dat de motor zo raar stationair liep. Ik moet alleen nog even testen of die emulator nog invloed hierop heeft en of de bak nu wel goed schakelt.

In ieder geval loopt de motor nu al een stuk beter!

Ben benieuwd!

Als ik zo'n ontsteking van een monza/senator wil gebruiken moet ik dan nog ergens op letten? Welk type moet ik bijvoorbeeld nemen, er zijn meerdere soorten.

Het fijne weet ik er niet van maar er zijn verschillende specifieke eigenschappen per onderbreker as.

De een heeft een centrifugale vervroeging, andere een vacium vervroeging of beide.

Verder heeft het profiel van de nokken as ook invloed welke onderbreker as geleverd werd.

Omdat een C3.0NE hebt zou ik voor een ontsteking uit een Senator A 1 3.0E gaan.

Dit is een op zich zelf staand ontsteking met onderbreker as, bobine, schakelkastje (onder de bobine) en kabelboompje.

De later ontstekingen hebben (van een A2 LE-jectronic) hebben een uitgebreidere kabelboom en volgens mij ook contact met de injectiecomputer.

Gebruiken kan altijd.

Maar een 3.0E zou het mooist zijn.

Dit omdat een 2.5E een andere type nokkenas heeft dan een 3.0E

al worden ze veelal aangeboden als "ontsteking 6 cilinder"

veel verschil zit er in elk geval niet in. enkel wat kywie man al aangaf, maar persoonlijk vind ik dat te verwaarlozen.

Dat maakt de zoektocht al een beetje makkelijker. Hoe zit het met de ontsteking van een 28EC? Is die ook toepasbaar op een c30ne?

2.8 injectie motor werden bij mijn weten enkel met contact punten ontsteking geleverd.

Deze motoren werden bij de Diplomat B en Commodore B geleverd.

Terug
Naar boven