• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG (onsteking) afstelling

kan wezen dat je verdamper smerig is.

(aangezien je aangeeft dat het toerental nog wel eens schommeld.)

wat de ontsteking betreft.

ik heb de mijne afgesteld zonder behulp van de merktekens, maar met strob lamp.

dus vandaar de 8 graden.

dat zal dan wel 8graden voor het 0 punt wezen. bdp.

let wel, dit zijn mijn bevindingen, rij zelf niet op benzine.

die hele installatie is eraf.

Okay dank je. Je hebt het vliegwiel dan gebruikt als merkteken. Dan staat mijn onsteking dus een heel eind goed.

Lijkt me sterk dat de verdamper smerig is. Systeem is 3000km oud en koelwater ziet er zuiver uit. Het schommelen is meer dat hij op 1100 toeren staat. En na een heel tijdje terug zakt naar 900 of gewoon meteen op 900 staat.

Zal ook nog eens checken op valse lucht. Geeft ook wel eens zo'n verschijnselen.

Okay dank je. Je hebt het vliegwiel dan gebruikt als merkteken. Dan staat mijn onsteking dus een heel eind goed.

Lijkt me sterk dat de verdamper smerig is. Systeem is 3000km oud en koelwater ziet er zuiver uit. Het schommelen is meer dat hij op 1100 toeren staat. En na een heel tijdje terug zakt naar 900 of gewoon meteen op 900 staat.

Zal ook nog eens checken op valse lucht. Geeft ook wel eens zo'n verschijnselen.

als hij later terugzakt naar 900 kan duiden op valse lucht.

busje remreiniger nemen en beetje op de injectoren spuiten, daar willen ze wel eens valse lucht trekken.

hebben de onsteking afgesteld (laten doen door broerlief) op krukaspoelie.

c30ne motor, met 30e ontsteking en poelie

als hij later terugzakt naar 900 kan duiden op valse lucht.

busje remreiniger nemen en beetje op de injectoren spuiten, daar willen ze wel eens valse lucht trekken.

hebben de onsteking afgesteld (laten doen door broerlief) op krukaspoelie.

c30ne motor, met 30e ontsteking en poelie

Zal van het weekend eens gaan zoeken. Dank je voor de tip van de injectoren.

Misschien toch eens gaan kijken voor een fatsoenlijke lamp om te stellen. Heb nog een of ander ouderwets ding wat ik tussen de bougiekabel van de 1e cilinder moet zetten.

c30ne of 30E lijkt mij hetzelfde.

Zal van het weekend eens gaan zoeken. Dank je voor de tip van de injectoren.

Misschien toch eens gaan kijken voor een fatsoenlijke lamp om te stellen. Heb nog een of ander ouderwets ding wat ik tussen de bougiekabel van de 1e cilinder moet zetten.

c30ne of 30E lijkt mij hetzelfde.

lijkt het zelfde ja maar als je de boel doorelkaar gaat gebruiken kan het wel feest geven :D

zo`n scobe lamp hadden we hier ook, maar dan met graden instelling.

aansluiten op accu. en 1e cilinder.

de inlaatpakking wil ook wel eens lekken, en de gasklepas ook, vooral daar waar het zwarte kastje op je gasklepas gemonteerd zit.

maar spuit maar wat remreiniger in de ronde, kun je tenminste dingen uit gaan sluiten.

om je verdamper te reinigen moet de achterzijde los gedraaid worden.

dus dat ding wel ff uit de auto halen.

al vind ik dat hij bij 3000 km nog niet dusdanig versmeerd mag wezen.

heb de mijne pas na 2 jaar losgehaald. denk zo`n 15000 km verder, lag onderin inderdaad wat in, maar niet zorgelijk.

hoever staat je co schroef eingelijk open??

deze staat bij een monza senator met omvl r90e verdamper vaak bijna dicht.

oja.. draai de schroef er niet helemaal uit !!!

lijkt het zelfde ja maar als je de boel doorelkaar gaat gebruiken kan het wel feest geven :D

zo`n scobe lamp hadden we hier ook, maar dan met graden instelling.

aansluiten op accu. en 1e cilinder.

de inlaatpakking wil ook wel eens lekken, en de gasklepas ook, vooral daar waar het zwarte kastje op je gasklepas gemonteerd zit.

maar spuit maar wat remreiniger in de ronde, kun je tenminste dingen uit gaan sluiten.

om je verdamper te reinigen moet de achterzijde los gedraaid worden.

dus dat ding wel ff uit de auto halen.

al vind ik dat hij bij 3000 km nog niet dusdanig versmeerd mag wezen.

heb de mijne pas na 2 jaar losgehaald. denk zo`n 15000 km verder, lag onderin inderdaad wat in, maar niet zorgelijk.

hoever staat je co schroef eingelijk open??

deze staat bij een monza senator met omvl r90e verdamper vaak bijna dicht.

oja.. draai de schroef er niet helemaal uit !!!

Is dan nog een luxe lamp :P Mijne kan alleen flikkeren en voedt zijn eigen met de vonk.

Hoop dat het een beetje goed weer is.

Is dan nog een luxe lamp :P Mijne kan alleen flikkeren en voedt zijn eigen met de vonk.

Hoop dat het een beetje goed weer is.

Jaja. Zie je de buren weer kijken: is ie nou weer bezig.

Zit eigenlijk te denken. Koppakking zou het ook eens kunnen zijn. het af en toe schudden. Hoorde van de week een paar keer een luchtbel door de kachel gaan.

Zou wel vervelend zijn. Ook maar meteen even zo goed als het gaat controleren.

Jaja. Zie je de buren weer kijken: is ie nou weer bezig.

Zit eigenlijk te denken. Koppakking zou het ook eens kunnen zijn. het af en toe schudden. Hoorde van de week een paar keer een luchtbel door de kachel gaan.

Zou wel vervelend zijn. Ook maar meteen even zo goed als het gaat controleren.

tja t kan zoveel wezen.

enkel vervelend lopen bij stationair.... en af een toe een backfire..?

verbrande klep?

ook zo maar een gissing van wat het mogelijk kan zijn :D

probeer eerst maar eens het een en ander.

om dingen uit te sluiten.

goodluck

tja t kan zoveel wezen.

enkel vervelend lopen bij stationair.... en af een toe een backfire..?

verbrande klep?

ook zo maar een gissing van wat het mogelijk kan zijn :D

probeer eerst maar eens het een en ander.

om dingen uit te sluiten.

goodluck

Tnx. Alleen vervelend lopen bij stationair inderdaad. Als ik de verdamper arm zet loopt hij wel mooi rond, op 6. Nooit backfires.

Misschien water in een cilinder.

Zullen eens kijken van het weekend. Rij pas 3000 km met de auto en laat hem zo nu en dan wel eens werken dus het zou zo maar eens kunnen dat het een en ander vervangen moet worden voordat hij in fatsoenlijke conditie is wat bij de vorige eigenaar niet aan het licht is gekomen.

Tnx. Alleen vervelend lopen bij stationair inderdaad. Als ik de verdamper arm zet loopt hij wel mooi rond, op 6. Nooit backfires.

Misschien water in een cilinder.

Zullen eens kijken van het weekend. Rij pas 3000 km met de auto en laat hem zo nu en dan wel eens werken dus het zou zo maar eens kunnen dat het een en ander vervangen moet worden voordat hij in fatsoenlijke conditie is wat bij de vorige eigenaar niet aan het licht is gekomen.

Terug
Naar boven