• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG ??

Een Opel Zafira op LPG hoeveel kilometers kan die halen met normaal gebruik ?

het betreft een Opel Zafira 1.6 16v Comfort

Bouwjaar: feb 2001

km : 179.901

is dit nog aan te bevelen ?

Ja ik heb de 1.6 16V en 1.8 16V (smallblock = gelijke basis) al gezien met dik 300.000km op de klok zonder uit elkaar geweest te zijn, en nog prima rijdend.

Willem

Ja ik heb de 1.6 16V en 1.8 16V (smallblock = gelijke basis) al gezien met dik 300.000km op de klok zonder uit elkaar geweest te zijn, en nog prima rijdend.

Willem

Hoi, ik rijd zelf een vectra station uit '97 x16xe ecotecmotor.

Heb er nu 350.000 km mee gedaan. Volkomen probleemloos.

Begint nu wel wat sleet te vertonen, met name in het onderste toeren gebied soms wat stotterig.

Wel een keer de verdamper en verdeler overhaald.

Zou nu het liefst weer een vectra nemen op LPG, maar de nieuwe motoren kunnen er niet tegen.

groet, Wim

Hoi, ik rijd zelf een vectra station uit '97 x16xe ecotecmotor.

Heb er nu 350.000 km mee gedaan. Volkomen probleemloos.

Begint nu wel wat sleet te vertonen, met name in het onderste toeren gebied soms wat stotterig.

Wel een keer de verdamper en verdeler overhaald.

Zou nu het liefst weer een vectra nemen op LPG, maar de nieuwe motoren kunnen er niet tegen.

groet, Wim

@ louwe 16 klepper,

Ik wilde een nieuwe Vec station, C2 model met lpg al ingebouwd, dan heb je vanzelf alleen de keuze uit x18xer motor.

Die doen het niet op LPG, tenminste niet als je niet elke 25.000 kleppen moet laten stellen en elke 100.000 km een nieuwe kop wil laten plaatsen.

Zoek maar eens na hier in het forum of op problemcar

hier een Astra Coupé met 1.8 16V op LPG,220.000 km gelopen,half litertje olie per 4000 km verbruikt ie,verder nergens last van,loopt nog steeds prima.

1 keertje het verdeelhuis laten reviseren bij Kees verhulst ( www.verdampere.nl ) goed adres bij problemen

@ louwe 16 klepper,

Ik wilde een nieuwe Vec station, C2 model met lpg al ingebouwd, dan heb je vanzelf alleen de keuze uit x18xer motor.

Die doen het niet op LPG, tenminste niet als je niet elke 25.000 kleppen moet laten stellen en elke 100.000 km een nieuwe kop wil laten plaatsen.

Zoek maar eens na hier in het forum of op problemcar

Ik rijd 9 jaar op LPG in mijn Opel Astra F.

dit betreft een G2 installatie met een C1.6NZ motor.

In die 9 jaar heb ik op LPG gebied ALLEEN de verdamper stuk gehad.

Voor de rest helemaal geen klachten maar wel een kilometerstand van ruim 464.000 !!!

Ik heb ook in 2004 en 2006 de koppakking lek gehad maar dat wil niet zeggen dat het door de LPG komt !!

LPG is een goede keus vind ik.

Groet, Rik

hier een Astra Coupé met 1.8 16V op LPG,220.000 km gelopen,half litertje olie per 4000 km verbruikt ie,verder nergens last van,loopt nog steeds prima.

1 keertje het verdeelhuis laten reviseren bij Kees verhulst ( www.verdampere.nl ) goed adres bij problemen

Dit zijn goede ervaringen over LPG. Helaas heb ik dan alleen maar pech gehad.

Ben blij dat ik overgestapt ben naar diesel. Met mijn G3 installatie alleen maar ellende gehad. Gas computer die steeds van slag was, steeds kleine storingen stond om de 14 dagen bij de garage om te laten nakijken. Was wel geen opel moet ik zeggen. Maar een Daewoo Nubira 2.0 16V met G3.

Ik rijd 9 jaar op LPG in mijn Opel Astra F.

dit betreft een G2 installatie met een C1.6NZ motor.

In die 9 jaar heb ik op LPG gebied ALLEEN de verdamper stuk gehad.

Voor de rest helemaal geen klachten maar wel een kilometerstand van ruim 464.000 !!!

Ik heb ook in 2004 en 2006 de koppakking lek gehad maar dat wil niet zeggen dat het door de LPG komt !!

LPG is een goede keus vind ik.

Groet, Rik

Inslaan van kleppen in de kop kan je tegen gaan door het plaatsen van een flashlube systeem.

Dat injecteert een extra oliespul om dat te voorkomen.

Dit zijn goede ervaringen over LPG. Helaas heb ik dan alleen maar pech gehad.

Ben blij dat ik overgestapt ben naar diesel. Met mijn G3 installatie alleen maar ellende gehad. Gas computer die steeds van slag was, steeds kleine storingen stond om de 14 dagen bij de garage om te laten nakijken. Was wel geen opel moet ik zeggen. Maar een Daewoo Nubira 2.0 16V met G3.

Terug
Naar boven