• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG ??

[rquote=1814503&tid=136465&author=louwe 16 klepper]origineel gepost door juttertje

Hoi, ik rijd zelf een vectra station uit '97 x16xe ecotecmotor.

Heb er nu 350.000 km mee gedaan. Volkomen probleemloos.

Begint nu wel wat sleet te vertonen, met name in het onderste toeren gebied soms wat stotterig.

Wel een keer de verdamper en verdeler overhaald.

Zou nu het liefst weer een vectra nemen op LPG, maar de nieuwe motoren kunnen er niet tegen.

groet, Wim

welke nieuwe motoren kunnen er niet tegen??????

onderbouw je post eens;)[/rquote]

XEP en XER motoren hebben problemen met LPG.

Willem

Inslaan van kleppen in de kop kan je tegen gaan door het plaatsen van een flashlube systeem.

Dat injecteert een extra oliespul om dat te voorkomen.

hoi,

ik heb een lease zafira B gehad uit maart 2007 (1.8/16v met 143pk, kweet niet de motorcode precies).

Na 30.000 km vile hij bij elke bocht stil en hebben ze de kop aangepast met andere klepzittingen en een lube smeersysteem die elke 10.000 bijgevuld moest worden.

Helaas een verbrande klep na 5.000 en de kop er weer af (bleek de garage "vergeten" te zijn nieuwe kleppen te monteren).

dus, al met al:

- let erop dat de kop al aangepast is als je voor dit type kiest (smeersysteem ja/nee)

- volgens de dealer moest hij nog tonnen mee kunnen! jaja, ik heb het niet afgewacht en een diesel gevraagd aan de baas.

- ze zijn niet echt geschikt om een caravan te trekken. Worden veel te heet.

succes.

[rquote=1814503&tid=136465&author=louwe 16 klepper]origineel gepost door juttertje

Hoi, ik rijd zelf een vectra station uit '97 x16xe ecotecmotor.

Heb er nu 350.000 km mee gedaan. Volkomen probleemloos.

Begint nu wel wat sleet te vertonen, met name in het onderste toeren gebied soms wat stotterig.

Wel een keer de verdamper en verdeler overhaald.

Zou nu het liefst weer een vectra nemen op LPG, maar de nieuwe motoren kunnen er niet tegen.

groet, Wim

welke nieuwe motoren kunnen er niet tegen??????

onderbouw je post eens;)[/rquote]

XEP en XER motoren hebben problemen met LPG.

Willem

[rquote=1899590&tid=136465&author=redsnake]hoi,

ik heb een lease zafira B gehad uit maart 2007 (1.8/16v met 143pk, kweet niet de motorcode precies).

Na 30.000 km vile hij bij elke bocht stil en hebben ze de kop aangepast met andere klepzittingen en een lube smeersysteem die elke 10.000 bijgevuld moest worden.

Helaas een verbrande klep na 5.000 en de kop er weer af (bleek de garage "vergeten" te zijn nieuwe kleppen te monteren).

dus, al met al:

- let erop dat de kop al aangepast is als je voor dit type kiest (smeersysteem ja/nee)

- volgens de dealer moest hij nog tonnen mee kunnen! jaja, ik heb het niet afgewacht en een diesel gevraagd aan de baas.

succes.[/rquote]

Dit is een schoolvoorbeeld van waarom deze Z18XER NIET geschikt is voor LPG.

Dit probleem hebben alle Z18XER LPG motoren.

Smeersysteem heet Flashlube systeem

Willem

hoi,

dus, al met al:

succes.

[rquote=1899590&tid=136465&author=redsnake]hoi,

dus, al met al:

succes.[/rquote]

Dit is een schoolvoorbeeld van waarom deze Z18XER NIET geschikt is voor LPG.

Dit probleem hebben alle Z18XER LPG motoren.

Smeersysteem heet Flashlube systeem

Willem

Terug
Naar boven