Zomerplannetjes zijn gemaakt, dus vanmiddag al even een setje Michelin Primancy HP op de kop getikt. Die laat ik dan om de 17" velgen leggen.
Sinds een week of 2 heb ik heb een probleempje ontdekt met mijn Vectra. Toen ik weer eens een keertje semi handmatig aan het schakelen geweest. toen merkte ik dat de wagen een beetje stottert of inhoud. Eigenlijk in elke versnelling als ik dan rustig gas geef houd ie in, bij constant rijden of op de cc merk ik niks. Eigenlijk gebruik ik de optie van zelf schakelen bijna nooit, denk van de zomer voor het laatst. Dus het was me niet eerder opgevallen. Maffe is dat als de bak gewoon in D staat hij super rijd.
-De Vec heeft 4Dkm geleden bij 180Dkm onderhoud gehad, bougies, olie en nieuwe bakolie etc
- Maf sensor heb ik 5Dkm gereinigd met een speciale MAF cleaner van SRS, inmiddels een nieuwe gebruikte MAF erin, loopt nog soepeler.
- blok heeft nu 185Dkm gedraaid
- geen olie verbruik, 3 mm van de peilstok na 25Dkm bij de vorige beurt.
- geen kvs verbruik
- iig geen brandend motorstoring lampje
- als de sportknop is ingedrukt heeft de vec ook het inhouden als ie op semi handmatig staat.
- bij een warm en koud blok
wat ik zelf al even nagelopen heb,
- Gasklephuis schoongemaakt, was niet overdreven vies of aangekoekt
- inlaat temp sensor schoongemaakt
- Weer een schoon nieuw oem luchtfilter erin
- een "nieuwe" gebruikte MAF erin, merk wel iets positief verschil.
Wat nog wel eens voorkomt zijn de bobine's, maar omdat hij in D gewoon normaal loopt lijkt dat me niet echt aan de orde
Mocht iemand nog tips of adviezen hebben hoor ik ze graag, ik heb wel Opcom, maar ben niet handig in het uitlezen van waardes oid.
Groetjes