• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucht lekkage Mokka X

Goedemiddag,

Vandaag van vakantie terug gekomen met een storingslampje van de motor in het dashboard.

Deze was al eerder geweest toen we in Italie waren , maar Opel kon ons niet helpen omdat het vrijdagmiddag was :applause02: fijn opel pech hulp!!

Vandaag naar de opel garage geweest, en die hebben de Mokka X uitgelezen, ze geven aan dat er een lucht lekkage is en die moet onderzocht worden, hiervoor hebben we een afspraak gemaakt, 6 oktober :cry: .

heeft er iemand ervaring met lucht lekkage's die als gevolg heeft dat de Mokka een te droge verbranding heeft (volgens de opel garage)

Alsvast bedankt voor de reacties.

Groeten Gert-jan

als het gaat om foutcode p0171 mager mengsel, de evap klep bovenop inlaatspruitstuk of het membreem in het klepdeksel lek

Goedemorgen Nick,

Ik heb de foutcode niet gehad van de garage (ook niet om gevraagd), maar ik zal deze twee in eerste instantie zelf even gaan controleren.

Bedankt voor je reactie !!!

Ik kan op het oog niks vinden, maar als ik met een draaiende motor de olie dop er afhaald gaat hij onregelmatig lopen, en de dop word door onderdruk in de motor, op de motor gezogen. is dit normaal?

Beste Nick,

Dit zijn de foutcodes, het zijn er wel een aantal maar waarschijnlijk hebben ze met elkaar te maken.

mdaqyv5orudhvgl1g53t150rht2urnvj.jpg

Beste Gertjan hebben exact hetzelfde alleen zijn nog in Italië. Begonnen met tanken of eigenlijk wilde tanken dop geopend maar pomp werkte niet. Vervolgens alles weer dicht gemaakt starten en lamp ging branden. Verder niks aan de auto te merken. Is je probleem al opgelost? Gr ed

Beste gertjan we zijn nog in italie en ook de opel garage heeft geen tyd. Motormanagment lampje brand ook sinds dat ik wilde tanken maar omdat de pomp niet werkte ik hem uiteindelijk weer afgesloten heb. Lampje is daarna dag uit geweest. Ben benieuwd wat je garage gaat doen. We rijden zelf morgen richting Nederland en zal thuis de garage bezoeken. Gr ed

Terug
Naar boven