• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Luchtfilter 2.4 in een Atje

JOZO

Post veel
De luchtinlaatbuis van men 2.4 is gescheurd en tijdelijk gemaakt totdat ik een nieuwe gevonden heb. Nu het vervangen moet worden ben ik gelijk aan het kijken of die lelijke luchtfilterbak weg kan en dit te vervangen voor openfilter/powerfilter. Wie kan mij wat wijzer maken wat mogelijk heden zijn. Ander luchtinlaatbuis nodig of openlucht filter ombouw set van K&N of iets dergelijks..

He Joost.

Op de gele A heb ik een k&n luchtfilter gezet.

Is stukken kleiner als het orginele luchtfilter.

En als je gas geeft,hoor je het luchtslurpen.

Weet zeker dat het ook voor een 2.4 te krijgen is.

En de werking is ook gewoon goed.

In Goes zit een tunningbedrijf waar ik de mijne gehaald heb.

Ergens op een industieweg.

Vraag Martien maar waar,weet tie vast wel

Joost, het handigst is om van samco (van die silicone slangen) een haakse bocht te halen wat precies op je luchtmassameter past. FF opmeten en via biesheuvel ofzo bestellen. Ook zijn er tussenstukken te verkrijgen voor je luchtomloop.

Hierbij een foto (uit de oude doos :wub )

2008-08-28006.jpg

Bedankt Magiel en Danny! Heb zwarte silicone gevonde, blauw vind ik niks.. Afijn, K&N openfilter, daar heb je toch setjes van die je zo op je LMM kan maken. Kom nu alleen maar van die inlegfilters tegen, met ik niet hebben want wil graag van die luchtbak af. Waar kan ik die vandaan toveren?

Luchtfilter gevonden denk ik :hmmz

Opel Manta B 82-88 2.4 Openfilterkit, 57i kit K&N, GTE is te koop bij Stroeve. Iemand al daar besteld zoiets?

Terug
Naar boven