• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

luchtfilter keuze probleeem!

cold air intake.. werkt het beste.. :D daarna een inlegfilter met orginele bak..

en dan de open-filters ..die zijn meer voor het geluid,maar werken vaak toch beter als alles orgineel..(filter en bak) :vertag

Ik heb gehad:

Filterbak + Std. filter.

Filterbak + K&N inlegmatje. <- merkte geen echt verschil. (iig ook niet nadelig! In theorie heb je die er zo uit, want hij hoeft niet vervangen te worden, ja clean-busjes kosten weer geld maar gaat om t idee!:vertag)

Nu: Dbilasflowmaster+flowpipe

Die is gewoon kicken, goeie sound, geen hoger verbruik, oppakken en doorlopen van de motor !lijkt! ietsje geyler te gaan.

Deze loopt langs me wielkuip naar beneden.

Nu 's ochtends met t krabben hoor je hem de lucht aanzuigen.

Verder krijg je er met openuitlaat een beetje een "boxer" roffeltje van.

Dit is wel de duurste luchtfilter optie;)

Ik heb gehad:

Filterbak + Std. filter.

Filterbak + K&N inlegmatje. <- merkte geen echt verschil. (iig ook niet nadelig! In theorie heb je die er zo uit, want hij hoeft niet vervangen te worden, ja clean-busjes kosten weer geld maar gaat om t idee!:vertag)

Nu: Dbilasflowmaster+flowpipe

Die is gewoon kicken, goeie sound, geen hoger verbruik, oppakken en doorlopen van de motor !lijkt! ietsje geyler te gaan.

Deze loopt langs me wielkuip naar beneden.

Nu 's ochtends met t krabben hoor je hem de lucht aanzuigen.

Verder krijg je er met openuitlaat een beetje een "boxer" roffeltje van.

Dit is wel de duurste luchtfilter optie;)

origineel gepost door axel

Ik heb zelf een Twister van Green, deze zuigt geen warme lucht naar binnen.

Ik heb ook met de originele luchtfilterbehuizing gereden met een K&N filter. Onderin tot 3000rpm iets vermogen winst en daarna 8pk vermogen verlies in de hogere toeren. Dit was op mijn gekietelde 160PK X1.6XE motor

Of dat filter dan lucht aanzuigt hangt af van waar je de lucht vandaan haalt lijkt me.

Wat voor 1 heb je dan? wel gewoon zo'n champignon met filterelement wat je ziet zitten?

Bij t B type heb je gewoon kleine luchtdoorlaat vooraan.

Daarom loopt mijne nu voor de wielkuip langs, oke geen luchtstroom maar iig wel koele lucht.:jerry

Ding lijkt me ook wel wat voor jou eigenlijk:thumbup

origineel gepost door axel

Ik heb zelf een Twister van Green, deze zuigt geen warme lucht naar binnen.

Ik heb ook met de originele luchtfilterbehuizing gereden met een K&N filter. Onderin tot 3000rpm iets vermogen winst en daarna 8pk vermogen verlies in de hogere toeren. Dit was op mijn gekietelde 160PK X1.6XE motor

Of dat filter dan lucht aanzuigt hangt af van waar je de lucht vandaan haalt lijkt me.

Wat voor 1 heb je dan? wel gewoon zo'n champignon met filterelement wat je ziet zitten?

Bij t B type heb je gewoon kleine luchtdoorlaat vooraan.

Daarom loopt mijne nu voor de wielkuip langs, oke geen luchtstroom maar iig wel koele lucht.:jerry

Ding lijkt me ook wel wat voor jou eigenlijk:thumbup

Terug
Naar boven