• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Luchtfilter

nova....

Woont hier bijna
Wel of niet doen ??

Andere inlegfilter in de vec te leggen? Wel of geen nut? andere suggesties zijn ook welkom:thumbup

groet

je rijdt V6 toch? dan is een openlucht filter alleen leuk voor het geluid ...

een andere (K&N) inlegfilter kan nooit kwaad :) ik rij er ook alweer 3 jaar mee maar vermogen winst merk je er niet (veel) mee net als de openlucht filter die geeft ook weinig extras :P

en ik weet het! is zeker vet! Het buldert zomaar als je doortrapt! Dan hoor je zomaar hinniken die paarden!:D Nee heb ze ook niet voor de pk.s genomen! Alleen t geluid is erg bruut!:cool:

Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z'n lijf jagen door m'n gas eens in te trappen als ik er langs rij....en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

origineel gepost door Gupy

Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z'n lijf jagen door m'n gas eens in te trappen als ik er langs rij....en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

haha had ik bij mijn calibra turbo! haha liet ik effe hem tot zo maar tot 5000 toeren komen! Dan leek het wel een vulkaan man! Dan brieste hij zomaar die dumpvalve! haha echt waar heb toen mensen nog nooit zo zien schrikken:o Blijft gewoon t mooiste wat er is een turbo! en t liefste met een v6!:cool:

origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO

haha had ik bij mijn calibra turbo! haha liet ik effe hem tot zo maar tot 5000 toeren komen! Dan leek het wel een vulkaan man! Dan brieste hij zomaar die dumpvalve! haha echt waar heb toen mensen nog nooit zo zien schrikken:o Blijft gewoon t mooiste wat er is een turbo! en t liefste met een v6!:cool:

Mooi, begin dan maar gelijk met een nieuw topic, project v6 met turbo (compressor is ook goed hoor).:D

Ik heb nog steeds een kkk26 turbo en een bijna nieuwe eaton liggen, wachten nog steeds op een plekje onder m'n motorkap. Is nog alleen niet duidelijk onder welke motorkap.

V6 met open filter klinkt echt heftig en dan 1 met turbo:o

origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO

Ja is het vuil dan?? en versleten?? Hoeveel km is het meegegaan??? En wat bedoel je met nut??? Geluid of...? Kweet niet of die vuil is maar wil er is een andere inleggen.. hoeveel km mee gegaan is weet ik niet? Geluid is mooi mee genomen maar daar blifjt het ook bij

Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag

ja dat stuipen iemand op zen l;ijf jagen dat ken was van de week bij ronald zen v6... wa een kabaal zeg :thumbup

@Sjoukje je rijdt V6 toch? dan is een openlucht filter alleen leuk voor het geluid ... <

Klopt:thumbup

origineel gepost door nova....

Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag

Verbruik snelweg max 3000 toeren is nog steeds 1 op 10.

Alles daarboven gaat het ineens stukken minder met het milieu.

Nu door de weeks kleine stukken is 1 op 7 en als ik echt ga trappen is een halve tank leeg binnen de 100 km.

Vermogen weet ik nog niet helemaal (met bewijs) omdat ie nog niet op de bank is geweest, maar 220 pk zal ie wel halen.

Binnenkort ga ik samen met Ronald naar een Dyno op bezoek. Eerst nog wat probleempjes oplossen.

Een Vortech is er redelijk goed onder te krijgen, alleen alle bijkomende zaken. :cry

Daarom misschien beter een eaton?

Die heb je dan ook wel.:)

Komt heel wat bij kijken om zo'n blok goed te krijgen....en te houden.

Klopt, maar als je met een lage druk gaat rijden, kan je motor standaard blijven en zal er ook niets stuk gaan.

De eaton die ik het is een kleine 45 en het lijkt me wel grappig om te proberen.

....en heb je ook geen rendement van de geforceerde inlaat.

Je zult toch echt moeten denken aan:

Verruiming inlaattraject.

Nokkenassen.

Uitlaat.

Seperaat motormanagment.

Stap verder wordt dan al snel andere zuigers om de compressie te verlagen.

Grotere benzine capaciteit, zoals pomp, drukregelaar injectors.

Intercooler en evt extra oliekoeler.

En dan heb ik het nog niet eens over aanpassingen aan onderstel, remmen, ophanging, aandrijfassen enz.

Voor de grap moet je zoiets niet gaan doen, maar goed lezen op diverse projecten in Engeland en Duitsland.

Het voordeel is dat alles al geprobeerd is en je zelf eigenlijk niks meer hoeft uit te vinden.

Terug
Naar boven