• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Luchtfilterbak monteren

HardcoreHell

Post veel
Wie kan mij, m.b.v. foto's, snel uitleggen hoe de luchtfilterbak gemonteerd word?

En welke bouten/schroeven worden daarbij gebruikt?

Ik heb een originele luchtfilter aangeschaft, en die wil ik monteren ipv de K&N filter.

Maar heb dus geen bouten en/of schroeven erbij gekregen, en ik weet zo niet hoe die erop komt.

deze schuif je over de "üitsteeksels" bovenop je wielkast (die U beugeltjes R achter je lamp en tegen je veerschotel aan), het spreekt voor zich zogauw je het voor je heb.

e.v. voor de onderste bak zou je je voorbumer eraf moeten.(meestal laten ze deze gewoon hangen bij een sportfilter)

deze schuif je over de "üitsteeksels" bovenop je wielkast (die U beugeltjes R achter je lamp en tegen je veerschotel aan), het spreekt voor zich zogauw je het voor je heb.

e.v. voor de onderste bak zou je je voorbumer eraf moeten.(meestal laten ze deze gewoon hangen bij een sportfilter)

nog niet geprobeerd :p

Ga het zo proberen.

Denk alleen wel dat de ballast van mn xenon plaats moet maken, maar dat zien we dan wel weer.

nog niet geprobeerd :p

Ga het zo proberen.

Denk alleen wel dat de ballast van mn xenon plaats moet maken, maar dat zien we dan wel weer.

[rquote=1859033&tid=141820&author=drakos]gelukt of moet ik vanmiddag ff wat foto's schieten van het geheel?[/rquote]

De bak zit erin, maar mis wel wat schroefjes en moertjes om alles goed vast te zetten.

Maar dit maak ik in de toekomst wel in orde.

[rquote=1859033&tid=141820&author=drakos]gelukt of moet ik vanmiddag ff wat foto's schieten van het geheel?[/rquote]

De bak zit erin, maar mis wel wat schroefjes en moertjes om alles goed vast te zetten.

Maar dit maak ik in de toekomst wel in orde.

k zal morge s kijken of ze er bij mij nog aanzitten, heb nog een bak liggen maar hangt me bij dat de bouten braken met demonteren.

onderste bak zat nog gewoon op zn plek?

k zal morge s kijken of ze er bij mij nog aanzitten, heb nog een bak liggen maar hangt me bij dat de bouten braken met demonteren.

onderste bak zat nog gewoon op zn plek?

Terug
Naar boven