• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Luchtfilterhuis vervangen

Gelukt!

van een 1.6 astra bij de sloop het ''geval'' opgehaald, koste me ook nog eens niets kon het gewoon proberen :D

Dus aan de slag gegaan en gingen we van dit:

dsc00282b.jpg

By dunjatamara at 2011-05-16

Naar dit:

dsc00333n.jpg

het is gelukt dus!!!

Auto loopt stationair ook een stuk minder hard nu nog niet zoals het hoort maar maakte echt veel te hoge toeren en dat is nu al een stuk minder :D

Gelukt!

van een 1.6 astra bij de sloop het ''geval'' opgehaald, koste me ook nog eens niets kon het gewoon proberen :D

Dus aan de slag gegaan en gingen we van dit:

dsc00282b.jpg

Naar dit:

dsc00333n.jpg

het is gelukt dus!!!

Auto loopt stationair ook een stuk minder hard nu nog niet zoals het hoort maar maakte echt veel te hoge toeren en dat is nu al een stuk minder :D

Thanks!

Hoop dat het droog is vandaag kan ik de smeer van mijn blok afhalen want door dat koekblik heb ik dat stukkie net niet schoon gemaakt.

Lang leve de Dasty :agent

Thanks!

Hoop dat het droog is vandaag kan ik de smeer van mijn blok afhalen want door dat koekblik heb ik dat stukkie net niet schoon gemaakt.

Lang leve de Dasty :agent

@dunjatamara wrote:Hoi!

Ik zou graag dat grote ronde koekblik wat een luchtfilterhuis voor moet stellen vervangen voor een kleiner luchtfilterhuis, nu zag ik ergens op internet dat iemand bij zijn Corsa hetzelfde filterhuis vervangen had voor een filterhuis van een astra F kan dit bij mijn E Kadettie ook?

Of moet ik dan ook iets met/bij de carb.gaan vervangen/veranderen?

En als dit dus mogelijk is dan draai ik gewoon dat koekblik eraf en kan ik dan gewoon zonder aanpassingen het andere filterhuis op de carb zetten?

Ik vind dat "koekblikkie" helemaal niet zo raar hoor.

Das typisch kadett vind ik, maar das mijn mening :D

Groet, Rik ;)

@dunjatamara wrote:Hoi!

Ik zou graag dat grote ronde koekblik wat een luchtfilterhuis voor moet stellen vervangen voor een kleiner luchtfilterhuis, nu zag ik ergens op internet dat iemand bij zijn Corsa hetzelfde filterhuis vervangen had voor een filterhuis van een astra F kan dit bij mijn E Kadettie ook?

Of moet ik dan ook iets met/bij de carb.gaan vervangen/veranderen?

En als dit dus mogelijk is dan draai ik gewoon dat koekblik eraf en kan ik dan gewoon zonder aanpassingen het andere filterhuis op de carb zetten?

Ik vind dat "koekblikkie" helemaal niet zo raar hoor.

Das typisch kadett vind ik, maar das mijn mening :D

Groet, Rik ;)

Vind er eigenlijk ook weinig mis mee, alleen gaan ze altijd zo gieren bij de warme lucht aansluiting op het spruitstuk. Dat kan klinken alsof alle bouten van het blok los trillen.. :???:

Die van jou zag er ook nog wel erg mooi glimmend uit trouwens!

Vind er eigenlijk ook weinig mis mee, alleen gaan ze altijd zo gieren bij de warme lucht aansluiting op het spruitstuk. Dat kan klinken alsof alle bouten van het blok los trillen.. :???:

Die van jou zag er ook nog wel erg mooi glimmend uit trouwens!

Maar waarom plaats je het filter achter je blok = in de warmte?

Ik zou het doen zoals op de foto in de witte Corsa, dan zuig je koelere lucht aan, welke meer zuurstof bevat.

Groeten, MArk

Maar waarom plaats je het filter achter je blok = in de warmte?

Ik zou het doen zoals op de foto in de witte Corsa, dan zuig je koelere lucht aan, welke meer zuurstof bevat.

Groeten, MArk

precies! Ik wilde net hetzelfde gaan mauwen. ;)

altijd zo ver mogelijk van voren de koude lucht benutten.

En daarbij ik zit maar wat te denken... maar kan dat uberhaupt wel zo zonder stuk buis ertussen? verandert dat niet de flowsnelheid etc?

precies! Ik wilde net hetzelfde gaan mauwen. ;)

altijd zo ver mogelijk van voren de koude lucht benutten.

En daarbij ik zit maar wat te denken... maar kan dat uberhaupt wel zo zonder stuk buis ertussen? verandert dat niet de flowsnelheid etc?

bedenk wel dat zo'n universeel powerfilter een stuk minder vuil tegen houd als het orgineel, en betere prestaties hoef je er ook niet van te verwachten. Beter is een inlegfilter van k&n oid.

bedenk wel dat zo'n universeel powerfilter een stuk minder vuil tegen houd als het orgineel, en betere prestaties hoef je er ook niet van te verwachten. Beter is een inlegfilter van k&n oid.

Ik wou m vervangen omdat ik op het moment niet een hele smak geld wil uitgeven aan het k&n filter welke ik op den duur wel zou willen plaatsen, maar nu nog even niet.

Ik wou graag een leuk filtertje erop hebben zodat ik ook een leuk geluidje erin heb zitten ;) met dat koekblik kwam er geen geluid uit en idd het klonk net of alle bouten los trilden.

En met een langere slang/buis eraan komt er dus ook helemaal geen geluid uit ;) volgens mijn zwager omdat die het dan van nog verder weg moest halen vandaar dat we het zo gedaan hebben.

Ik wil nog meer dingen aan mijn auto gaan doen maar gewoon rustig aan eens beginnen met wat kleinere dingen, daarbij loopt mijn dettje een beetje te hoog in de toeren, en dat wil ik er eerst helemaal uit hebben ;) stel dat dat niet wil vindt ik het jammer om er heel veel geld in te steken snappie ;) en nu dit filter erop zit loopt die al iets minder hoog in de toeren wat ook wel een fijn bijkomend voordeel is :D

Dat het koekblik zo glom is omdat ik toen net aan het poetsen was geweest :angel

Ik wou m vervangen omdat ik op het moment niet een hele smak geld wil uitgeven aan het k&n filter welke ik op den duur wel zou willen plaatsen, maar nu nog even niet.

Ik wou graag een leuk filtertje erop hebben zodat ik ook een leuk geluidje erin heb zitten ;) met dat koekblik kwam er geen geluid uit en idd het klonk net of alle bouten los trilden.

En met een langere slang/buis eraan komt er dus ook helemaal geen geluid uit ;) volgens mijn zwager omdat die het dan van nog verder weg moest halen vandaar dat we het zo gedaan hebben.

Ik wil nog meer dingen aan mijn auto gaan doen maar gewoon rustig aan eens beginnen met wat kleinere dingen, daarbij loopt mijn dettje een beetje te hoog in de toeren, en dat wil ik er eerst helemaal uit hebben ;) stel dat dat niet wil vindt ik het jammer om er heel veel geld in te steken snappie ;) en nu dit filter erop zit loopt die al iets minder hoog in de toeren wat ook wel een fijn bijkomend voordeel is :D

Dat het koekblik zo glom is omdat ik toen net aan het poetsen was geweest :angel

Terug
Naar boven