• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Luchtmassameter storing p0100 aan en uit

Nou vandaag begon hij weer te sputteren. Als hij bij jou in het management schiet gaat dan ook je verlichting van de verwarming uit?? Dat doet hij bij mij namelijk wel.. Ook geeft de benzine meter ineens minder aan...Wordt er knetter gek van...

@Jack-omegax3.0xe wrote:KIJK je massa eens na??? Denk dat daar een probleem in zit waardoor ook de lmm een storing geeft.

Hij heeft bij mij een nieuwe lmm gehaald mocht niet baten. Gister had ik hem aan de telefoon en vertelde hij dat hij de stekker van de lmm had doorgemeten met contactspray ingesprayd en opgescuurd. Massa was ook goed.

Enige wat ik nog kon bedenken is massa van de ECU of ECU zelf.

Vandaag ging hij nog de Kabels doormeten op breuken.

Hallo allemaal,

Ten eerste bedank ik jullie voor jullie reacties...

Het is en blijft een vreemde storing...

M.b.v. het stroomplan voor de omega B 1999 x20xev.. http://www.vectra16v.com/slp.html

heb ik de volgende pinnen ( in het stekkertje) naar de kabelboom van de ecu doorgemeten...

pin 1 naar klem 15

pin 2 naar klem 33

en pin 4 naar klem 14...

3 is voeding/spanning

hier uit kunnen concluderen dat er geen kabelbreuk(en) in de kabels zitten...

Verder de tip van Haasje17 nog geprobeerd:

Vanuit de behuizing van de ECU een kabel naar de massa van mijn accu....helaas geen resultaat...

Nog even uitgelezen via de paperclip methode en het was toch weer de storing P0100..

Echter net een paar boodschapjes gedaan...rondje stad gereden en als ie dan lekker warm is, de motor ff uit en dan aan...Hoppa...dan blijft het lampje UIT...

Ik ben nu ff ten einde raad...

Heeft iemand nog een goed idee???

Alvast bedankt,

Bruce

Nou,ik heb die van mij ook uitgelezen. Het is de nokkenas sensor nadat ze aan die computer had gehangen. Gelukkig. weten we weer waar we aan toe zijn...Misschien bij jou ook Bruce?

@ Botho...heb vandaag flink wat km gemaakt en daarna uitgelezen....nu gaf hij geen p0100 meer aan maar p0340....wat duidt op de nokkenas sensor...

Blijkbaar op het verkeerde been gezet door de storing P0100..

Hopelijk zoek ik nu wel in de goede richting...ik ga eerst wat kabeltjes van de nokkenas sensor doormeten en dan als het nodig is een nieuwe nokkenas sensor erin zetten..

Ik houd jullie op de hoogte...

Bruce

Yep,

Ik heb de kabeltjes doorgemeten....geen kabelbreuk dus een kapotte nokkenassensor.....

Deze week ff een andere erin zetten...en dan zien we wel of het storingslampje uit blijft.:-)

@ Botho thnx voor de tip en succes met je auto (of is ie al gerepareerd?)

Yep, Bruce.....nokken as sensor a 204 euro.....moest een originele want de imitatie sensor van 104 eurie bleef managementlampje geven..Ik kon hem nu wel resetten maar de storing kwam steeds terug. nu doet ie het weer...

@BruceJeffrey wrote:Hallo allemaal...

Vandaag nieuwe imi binnen en ook deze gaf storing....

Wat wel vreemd was, is dat de op-com software zegt: dat de nokkenassensor "beschikbaar is" terwijl ik de stekker heb losgetrokken bij een draaiende motor...

m.a.w. de ecu ziet wel een nokkenassensor maar fysiek is deze losgekoppeld?

Zou dit dat op een kortsluiting kunnen duiden in de kabel van de sensor?

Hierop besloten de oude weer terug in te bouwen...

en ja hoor...tot mijn verbazing... geen storing meer als de motor tussen de 80 en 90 graden is...(bij de andere sensoren wel)

Ik snap het even niet meer....

mvG

Bruce

volgens mijn klopt dat wel present of aanwezig betekent dat er een storing is.

not present of niet aanwezig betekend volgens mijn een opgelagen storing die nog in het geheugen staat.

volgens mijn heet present of not present niks met het onderdeel te maken

of heb ik het helemaal mis

Terug
Naar boven