• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lui raammechanisme

manta-gsi

Post weinig
Ik zit met een probleem.

Bij mijn passagiersdeur komt de ruit vooraan niet compleet omhoog. Ik heb de bout waarmee hij vooraan vast zit

al los gemaakt en de ruit zover mogelijk opgetild en weer vast gezet. Maar dit wil niet baten draai hem een keer

naar beneden en het raam zakt weer af.

Ik dacht dat het misschien lag aan het ontbreken van het blokje voor de achterste geleider deze overnieuw erop

geplakt maar geen resultaat. Dus maar deurpaneel er terug ingezet en elke keer trekken aan de ruit omdat hij als

ware is scheefgezakt.

Hoe krijg ik dit opgelost want het word ondertussen irritant. Volgens mij heb ik namelijk alle logische stappen al

genomen iemand een idee?

foto erbij:

IMG_0170.jpg

Toch nog eens de deurbekleding eraf halen en goed kijken wat er gebeurt als je het raam optilt.

Of er is een bevestigingsboutje van het mechanisme los gegaan, waardoor het gehele mechanisme is weggezakt (dit zijn sleufgaten)

Of het nylon schuifblokje in de horizontale geleider onderaan het raam is weggebroken.

Toch nog eens de deurbekleding eraf halen en goed kijken wat er gebeurt als je het raam optilt.

Of er is een bevestigingsboutje van het mechanisme los gegaan, waardoor het gehele mechanisme is weggezakt (dit zijn sleufgaten)

Of het nylon schuifblokje in de horizontale geleider onderaan het raam is weggebroken.

Terug
Naar boven