• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

maat keerring

ckadett16v

Post weinig
Hallo,

Weet iemand de maat van de keerring van de achterste

keering van een getrag 5 bak van een manta 2.0.

Dus waar de aandrijfas inkomt.

En de keerring van de achteras tussen het staartstuk

en het differentieel van een kadett 1.6.

Heb de nummers wel gehad, maar kan ze nergens meer

vinden. En ik wil de keeringen van te voren hebben, anders

moet ik met de 16v naar het werk en dat vindt ik zonde met

dit weer haha.

Alvast bedankt.

Haha, dat is wel heel toevallig. Ik wou net een topic plaatsen met precies dezelfde vraag. De keerring van mijn bak is ook harstikke lek en hij gaat er maandag onderweg...

Ik hoop dat iemand het weet.

Oja, ik heb de vraag ook nog in het CIH gedeelte geplaatst

Ik heb er één geplaatst aan de hand van de maten die hier op het forum geplaatst zijn. De keerring is exact hetzelfde, met maar één verschil: de binnendiameter is 0.1 mm groter. nu dacht ik, wat maakt dat uit, als de keerring iets versleten is, dan heb je dat verschil ook. Nou, dat is blijkbaar niet zo, want hij lekt nog steeds. Ik heb expres de keerring op een iets andere plek geplaatst, dit ivm het inslijten van de as, maar ook dit heeft niet mogen baten. Misschien dat een ander type minder of niet lekt, maar ik zou persoonlijk (achteraf gezien) voor een originele gaan. Zit wel ruim 30 euro prijsverschil in (belachelijk trouwens!!!!)

origineel gepost door 2000

Ik heb er één geplaatst aan de hand van de maten die hier op het forum geplaatst zijn. De keerring is exact hetzelfde, met maar één verschil: de binnendiameter is 0.1 mm groter. nu dacht ik, wat maakt dat uit, als de keerring iets versleten is, dan heb je dat verschil ook. Nou, dat is blijkbaar niet zo, want hij lekt nog steeds. Ik heb expres de keerring op een iets andere plek geplaatst, dit ivm het inslijten van de as, maar ook dit heeft niet mogen baten. Misschien dat een ander type minder of niet lekt, maar ik zou persoonlijk (achteraf gezien) voor een originele gaan. Zit wel ruim 30 euro prijsverschil in (belachelijk trouwens!!!!)

Jah daar heb je gelijk in, maar als ik de maten maar heb dan

ben ik klaar. Heb toen bij mn 16v er een aparte keerring

ingedaan en die zou nooit meer lekken. En dat doet ie ook

niet. Maar heb het doosje weggegooit. Dus als iemand de

nummers heeft!!!

Het nr. van de keerring voor in de achteras is 406725.

De maten ken ik niet uit het hoofd,kan er evt. morgen 1 opmeten.

origineel gepost door bessy

Het nr. van de keerring voor in de achteras is 406725.

De maten ken ik niet uit het hoofd,kan er evt. morgen 1 opmeten.

Als je wilt wel graag, dan kan ik ook weer verder.

Alvast bedankt.

Mister 2ltr,

volgende x vraag je mij mocht je vragen hebben voor Krause, ik ken Marco dus no problemos.

Greetz,

Bear oet Postert

Terug
Naar boven