Nee de Saphier hebben we nog steeds.. ik heb een nieuwe baan met daarbij een 308 SW in een best vergelijkbare uitvoering met de OPEL.
Een panoramadak met schuifhemel, 16 inch LMV, klapspiegels, pdc voor en achter,leder stuur met stuurwielbediening (en geen leren pook net als Opel..) privacyglas en zilveren roofrails, CC climat control, Elektrische ramen voor en achter.
De climat is apart in te stellen voor L en R, kleurenklapnavi, aux aansluiting en een trekhaak (heel fijn want die hoef ik nu niet voor de Opel te kopen), Wat heeft ie dan niet en de Cosmo wel.. xenon en sproeiers, half leder en het geluid is niet slecht (normaal) maar niet te vergelijken met het opera systeem... verder geen bagagenetten/scheidingsnetten en ik mis een (volwaardig) reservewiel, er zit een spuitbus bij.. wat natuurlijk niet echt helpt in veel gevallen en waar ik als ex-banden-man niet echt geweldig vind.. Gelukkig wel goede michellins.. en een michelin winterset. (zwart staal).
Het is een diesel met 20 procent bijtelling een 1.6 met 112 pk en trekt lekker door ..TURBO... met een 6bak en start stop systeem.
wat me opvalt.. ik moest bij de Zafira eerst wennen aan de hoge zit, altijd lekker laag, nu moet ik juist daar weer aan wennen.
en weer fijn een tankcard erbij en ook heel fijn er passen 3 kinderzitjes op de achterbank,
ook hier worden weer gordelverlengers voor gemaakt (de sluitingen en pinnen, 3 stuks heb ik alweer van de demontage uit een peugeot, de gordelband is ook al binnen met dank aan de buurman die alles weer aan elkaar laat stikken op zijn werk/gordelfabrikant als ik alles op maat heb gemaakt.
Maar het belangrijkste is,.. een leuk bedrijf, en leuke en uitdagende baan, zit nu nog binnen, theorie en praktijk in werkplaats, straks weer onderweg naar klanten/verkoop. No nonsense cultuur met leuke normale mensen, belangrijk voor mij dat ik er goed ingroei zodat ik alles goed gaat voor de toekomst!, Ik doe dik mijn best en heb er vertrouwen in.
Het hele bedrijf rijdt peugeot... eerst reden de eigenaren in.. OPEL, maar na dramatische ervaringen met hun Insignia's zijn ze (een jaar of 5 geleden denk ik) overgestapt op Peugeot.
So till friday the 13th... nightmare on Macstreet!