• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta 400R turbo project

origineel gepost door Ben_M

ik heb zojuist even een foto van mn computer gemaakt:

Wie zou me kunnen vertellen wat dit precies voor een computer is?

Dat zou ook mijn vraag zijn toen ik zag dat je er geen LMM op had en andere onsteking.

Type zou op de buitenkant van het kastje moeten staan. achterkant misschien?

Wat een smerige bende trouwens die binnenkant lijkt wel uitgebrand.

maar mooie auto, veel succes ermee

op het kastje staat helemaal niets, dat is vervelend:thumbdown

maar het is helemaal niet vies van binnen ofzo, dat lijkt zo door die foto, ik weet niet hoe ik de flits van dat apparaat uit moet zetten, en opeens had ie een of andere rare functie, maar dat was de enige die een duidelijke foto nam, dusja:)

en kijk eens wat ik vandaag op het matje kreeg:wors

p1010192mj.jpg

btw nog niemand die iets over mijn ECU weet?:o

ja dat dacht ik, vind het ook erg jammer dat ik ze niet meer kan gebruiken, maar ik geef toch de voorkeur aan commodore spul omdat ik na 5x120 moet.

origineel gepost door Ben_M

en kijk eens wat ik vandaag op het matje kreeg:wors

p1010192mj.jpg

btw nog niemand die iets over mijn ECU weet?:o

Altijd feest om zulke pakketjes te ontvangen!

vraagje: zijn dit de 'korte' ? Zaten er bumpstops op de gele koni's?

Zo, weer eens een update:

De garage is helemaal opgeruimd, en er is eindelijk ruimte om serieus aan de auto te kunnen werken.

Inmiddels zijn mijn remklauwen voor de vooras ook binnen, van een vectra 2000.

ik ben er helaas achtergekomen dat ik het met schuren alleen niet ga redden, omdat er nog oude lak en plamuur van 1 a 2mm dik over de hele auto heen zit. Vandaar dat ik heb besloten dat de complete auto maar naar de stralerij gaat:thumbup

Ook de dradenmassa is flink verkleind, nadat ik kilometers speakerkabel en een van kroonsteentjes aan elkaar hangende isostekker van de radio verwijderd had:P

Bij deze een aantal plaatjes.

met zijn beste vriend bovenop de brug:P

p1010201b.jpg

wat een ruimte:)

p1010206j.jpg

toch wel wat rotterij aan de linker a-stijl :thumbdown

p1010202kh.jpg

niet meer zo veel kabels:)

p1010203r.jpg

p1010205s.jpg

En dan hier de hemel eruit, met nog een gedeelte van het kantelschuifdak

p1010204.jpg

ik weet alleen even niet hoe ik het kantelschuifdak verder moet demonteren zodat ik deze uit de auto krijg...

ja precies, het is me al gelukt, oom kwam toevallig langs en die wist hoe het zat:)

Nu zit ik alleen even te kijken hoe het zit met de 400 uitbouw.. de skirts zitten nog gewoon gekit, maar ik het het idee dat de achterbumper en achterwielkast uitbouwen uit 1 stuk zijn... bumper heb ik al losgebout, maar ik heb geen idee hoe ik de wielkast uitbouwen los moet krijgen... ik zie aan de binnenkant van de auto wel parkers naar binnen steken, maar ik kan nier in de wielkasten komen want die zitten dicht...

best lelijke plek die a stijl maar dr manta verkoopt die voor iets van 75 euro goede pasvorm en kan je al ver mee geraken want wellicht zal het gat nog wel vergroten greets en succes

zo te zien zit er zo'n biesheuvel/Lynx setje op, die hebben randen aan de binnenkant van de uitbouw ipv erom heen, daar kan je aleen bij vanaf de binnenkant van de wielbak, de achterbumper zal daar wel tegenaan gemat zijn.

Dat wordt niet echt gemakkelijk, dus een beetje voorzichtig te werk gaan en veel geduld, als je overhaast gaat breken trek je alle kapot.

als je toch de uitbouw e.d zo wil houden kun je proberen de boel even vanuit een klein gaatje of opening vanaf de onderkant te bekijken of alles nog naar wens zit, dus geen roest of iets dergelijks en ze dan te laten zitten als het verder dus ook goed op z'n plek zit.

maar dat moet je zelf even bekijken en beslissen.

het gaat er sowieso wel vanaf. net voor de achterste wielkasten begint er ook al roest door te komen. En ik wil de complete auto nou gaan stralen, omdat de lak zoo enorm slecht is, die kan ik er zo met een plamuurmes afsteken...

Ik zal er de komende week eens mee gaan stoeien, bedankt voor de info iigking:

andere optie is :

als ie aan elkaar gemat is met een 1 mm schijf je uitbouw en bumper netjes los slijpen later is 1 mm wel weer op te vullen

Terug
Naar boven