• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta 400R turbo project

Zo, vandaag heel de dag bezig geweest met de uitbouwen. Heb nu aan het eind van de dag eindelijk aan 1 kant de uitbouw eraf. Wat een enorme beunhazerij is dat geweest zeg:P:P Omdat foto's meer zeggen als woorden komen hier de :kewlpics

ik vond het al gek dat ik de parkers waarmee de uitbouw vast zat niet kon vinden. Blijkt dus dat de hele uitbouw volgepurd en geplamuurd is, en ik vind er ook nog allemaal papier en schuurpapier bij in:P Ook moest ik aan de buitenkant gaten boren om bij de parkers te kunnen:

p1010210q.jpg

p1010207l.jpg

en na het bikken was de hoop zo groot:

p1010211.jpg

en zo'n plakkaten plamuur kwamen ervanaf:

p1010212x.jpg

flink crusty onder de uitbouw:

p1010213we.jpg

achter ook:

p1010215fa.jpg

totaalplaatje, ook de skirt is eraf, met de nodige kilo's plamuur en kit:

p1010214.jpg

bumper er ook af, op advies van eddy en ons pap maar met een 1mm schijf van de uitbouwen afgesneden, was er volledig aangeplamuurd:

p1010216x.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag, morgen ga ik verder met de andere kant verwijderen. Wordt dus weer een hoop polyesterwerk om het weer netjes te krijgen, omdat het allemaal toch wel wat kapot gegaan is, en omdat er emmers plamuur opzaten. Ik ben van plan bussen in de uitbouwen en skirts te maken met draad, zodat ik voortaan alles aan de auto kan bouten:thumbup

hopelijk voor jeziet de rest van het cascootje er nog goed uit:o anders zou ik voor een gavere carroserie gaan

en van daaruit verder gaan bouwen ziet er allemaal redelijk rot uit

maar succes met je project heb respect dat je het op deze manier doet :thumbup

Als je dat tot een goed einde krijgt verdien je meer dan respect,

ik dacht dat mijne GSI er slecht voor stond toen ik hem uit elkaar haalde,

maar die van jou is iets krokanter!

de accubak, ruitenvloeistof reservoirbak en vloeren zijn hard, en de rechter a-stijl is ook nog gewoon goed. Ik ga in ieder geval voor nieuwe binnenspatborden voor, nieuwe a-stijl links, nieuwe dorpels en nieuwe stukken net voor de achterwielkasten. Dan nog wat reparatie bij de kofferbodem, en voor de rest een paar kleine plekjes voor zover ik het nu kan zien.

Sowieso dit casco eerst maar eens helemaal kaal maken, en dan ga ik daarna nog eens verder kijken of dat een ander casco zich loont. Op dit moment durf ik hier ook nog wel aan te beginnen:)

Een nieuwe a-stijl kan een probleem worden, ik heb er 8 maanden achter gezocht.

Maak een inventaris van alle delen die je nodig hebt en tel dan het kostenplaatje

tesamen,dan kan je evt. nog een andere kas in huis halen.

zodra je pur tegenkomt dan weet je ook wel genoeg, gelukkig is het niet al te nat geweest, ik heb ze nog wel slechter gezien.

origineel gepost door mantamafkees01

Als het echt niet git: pur en kit. ( riepen we vroeger in de bouw ) :P

Je bent in ieder geval goed bezig met een goede instelling. :thumbup

toen was je ook gewend aan bredere kozijnen zeker, pasten de koelkasten beter door :D

Zo

Vandaag weer eens hard aan de manta gewerkt. Blok is eruit, en meteen op een rollende steun gebouwd. Heb ook nog een aantal foto's van een paar dagen terug, nog met de uitbouw eraf halen. Ook had ik de manta vandaag voor het eerst op de brug, en het beviel me niet zo best wat ik aan de kokers zag. Nu ben ik er definitief uit dat ik voor een ander casco ga.

Ook toen ik de carterplug eruit draaide, kwam er eerst een flinke klots koelvloeistof uit, daarna de welgevreesde witte slurry, dus ik ga er vanuit dat de koppakking lek is. Ik heb dus besloten dat het blok ook opengaat, en dan doe ik meteen een koprevisie met een wat leukere nokkenas, want ik ga er vanuit dat deze nog origineel is. Zal morgen eens even het nummer wat op de as staat posten, misschien kan iemand me vertellen wat voor een het is.

Nouja, tijd voor de :kewlpics

hier nog bezig met het uitbikken van de pur uit de uitbouw:

p1010219n.jpg

p1010218c.jpg

op deze manier is de hele wagen afgewerkt...

p1010221y.jpg

nog een boel foto's van de rotterij:

p1010226s.jpg

p1010225jv.jpg

p1010224s.jpg

p1010227j.jpg

p1010228.jpg

p1010229n.jpg

Hier al alles van het blok los behalve de motorsteunen zelf:

p1010222b.jpg

p1010223j.jpg

En het blok eruit takelen:

p1010230z.jpg

p1010231y.jpg

en voila

p1010233a.jpg

hier heb ik net mooi de motorsteunen op het karretje gemaakt, moet nog een derde punt bij achter op het blok, zodat de bak eraf kan:)

p1010234w.jpg

p1010235.jpg

en de slurry die ik onder het kleppendeksel aantrof, ook dat kapje wat erin hoort zat los, en lag gewoon op de klepstoters:

p1010236.jpg

Nou dat zijn wel weer even genoeg foto's en werk tot nu toe.

Ik hou jullie op de hoogte, en ik ga gewoon met volle moed verder:)

stylen zijn best rot zo te zien ,maar goed als dat meeste is

maar heb nog stuk van cc staan ziten beide deur stylen nog in

lijken best goed

bij intresse

kratje bier doet wonderen (grolsch of heineken )

origineel gepost door mantamafkees01

Stoer dat je stug door gaat, ik had allang een andere basis genomen. :thumbup:thumbup

Jij kocht gewoon een kant en klare Manta :jerry:jerry:jerry

Succes met opknappen :thumbup

ja ik bedoel, ik ga stug door op een ander casco ja:P:P

komende week waarschijnlijk kijken voor een andere, als ik deze fatsoenlijk wil maken moet ik het casco zelf nog gaan ontleden. Denk dat dat wel duur wordt in gas en plaatwerk...:thumbdown

Terug
Naar boven