• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta 400R turbo project

Zonda, maar in ieder geval de uitbouw en het blok is gered. Wat een verborgen ellende, denk je een strak bakkie te kopen...

achja, soms zit het mee en soms tegen. De uitbouw is ook niet proper meer, die verdient ook nog een hoop aandacht, zit nog polyesterwerk aan, en ik moet alle plamuur ervan verwijderen, en geloof me, dat is een hoop:P:P

btw

er zit schijnbaar naar het nummer van de nokkenas een 2.2 nokkenas in, geeft dit meer vermogen als een 2.4 as of hoe moet ik dat zien?

dit geeft geen extra vermogen in een 2.4, ik kan ook geen logische reden bedenken waarom men zoveel moeite doet om daar een vrijwel gelijkeaardige nokkenas is te zetten.

zit er niet een 2.2 kop op gemonteerd?

er staat gewoon 24 in de kop gegoten onder het kleppendeksel, dus ik ga er vanuit dat het een 2.4 kop is.

Wat zou een leuke nokkenstok zijn in dit blok? heb ook al vrij programmeerbaar injectiesysteem met dis bobine, injectiebuis van 3.0 dacht ik, en spaghettie spruit met groep A. Ik zou wel graag mijn hydrostoters houden. Hoeveel pk en Nm is daarmee te bereiken?

goed, dat is al een indicatie, maar het staat ook gewoon in de zijkant van je kop geslagen met slagletters, naast het vierkante dekseltje aan bougie zijde.

Het scheelt weer wat werk en pakking.

Welke nokkenas leuk is begint altijd met de vraag; wat wil je er mee. er zijn vele soorten die in een bepaald toerental gebied leuke dingen doen, maar die weer voor andere zaken bijzonder lastig zijn.

Kijk even op de site van Kent: http://www.kentcams.com/ daar staat bij types nokkenas omschreven wat je nodig hebt (andere veren/stoters,..etc.) en wellicht is daar je keus te maken.

Pk's en Nm's is ook altijd lastig voorspelbaar, dat hangt ook van vele zaken af en niet alleen wat je aan type injectiesysteem hebt, ook de staat van je motor, kop, bewerkt of niet, krukas en aanverwante zaken uitgebalanceerd,....etc....etc.

Maar wil je het persé weten dan moet je deze man eens vragen ;)

glazen-bol.jpg

haha ik zal hem eens opzoeken:P

onderblok blijft standaard zover denk ik, en de kop moet er toch af vanwege waarschijnlijk een lekke koppakking, dus dan komen er uiteraard overal nieuwe pakkingen tussen, denk dat ik de kop even laat vlakken, klepzittingen evt opnieuw inslijpen.

Wat wil ik ermee, graag had ik een een leuk sportief blokje, hoeft geen toeren te janken tot en met, maar 4000 toeren als max vermogen vind ik ook weer wat aan de lage kant. Waachschijnlijk zoek ik dan gewoon een ietsjes scherpere nokkenas als origineel, las laatst al in een topic iets over kent cam op244 met sterkere veren, of is dit alweer teveel van het goede?

geen idee, kijk even bij Kent, daar staat het toerental bereik en doeleinde wel van die nokkenas.

ik denk zelf dat de op234 al vlot genoeg is omdat je ook wel A-->B wil rijden en in de 5 met 75-80 willen de motoren met een vlot nokkenasje wel eens vervelend gaan "bokken", dat irriteert op den duur.

maar dat is mijn mening, heb zelf de i200 nokkenassen gehad in 2.4's, was niet echt slecht, maar zodra je zo'n lamlul voor je hebt die 0-80 km/h in 3 kilometer doet waar je niet omheen kan, dan bevalt hij stukken minder.

wordt in ieder geval zeker geen A->B auto, die heb ik al 2:thumbup en 80 rijden in de 5 heb ik nog nooit van mn leven gedaan:P

Ik zal er eens over na gaan denken. Volgens mij las ik ook dat je voor Kent nokken vaste stoters moet hebben en je hydro stoters niet kunt gebruiken. Waar kan ik die vaste stoters vandaan halen, kan je die alleen nieuw bestellen, of kan je ook die van een oude CIH pakken?

kan ook wel van de oude blokjes hoor, wel even de raakvlakken bestuderen op beschadigingen en loopsporen, maar "kent" levert die dingen ook wel.

Iedereen vliegt naar Risse of Biesheuvel,maar er zijn meer leveranciers en goedkoper.

ik zal eens op internet gaan zoeken, en onze oosterburen hebben vaak ook leuke prijsjes. Ook eens kijken of ik ergens een complete blokpakkingsset kan krijgen dan.

dat is meer als genoeg vermogen voor die 2.4. Maar ik kan voor de aardigheid de zuigers en veren wel eens bekijken als ik het blok toch open heb:)

voor dat je je kop er af trekt is het misschien een leuk idee om nog even compressie te meten..

maar aangezien het blok er al naast ligt is dat nu ook vrij lastig :(

dat was idd wel de bedoeling ja, nog even een meter regelen ergens.

Blok wordt toch lopend gemaakt op de bok, dus wordt ook geen probleem dat ie al uit de auto is:)

Heb zelf ook een scherpe nokkenas in me 2.0E icm een lexmaul inlaat,spaghetti uitlaatspruitstuk.. maar net wat Henk al zegt, als ik een 80/90 rij in de 5 over een langer traject begint de manta onmundig irritant te bokken en te stoten! geen aanrader

zo kleine update, zonder foto's helaas maarja, die komen wel;)

Ben gisteren voor een casco wezen kijken, en zaterdag heb ik hem thuis:thumbup

Terug
Naar boven