• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta 400R turbo project

Ik moet ook 1 nieuwe bout hebben voor een langsdrager, achteraan. Deze zat zo vast dat ik hem eruit heb moeten meppen met een moker, daardoor is de laatste 0.5 cm van de draad kapot :(

Moet er specifiek fijne draad op, of kan ik ook een andere 10.9 bout + moer halen? (met dezelfde lengte, en gewone draad)

Spul is echt nergens te krijgen hier in de buurt (ja, vanaf 100 stuks :( )

@eddy: ik kan die dingen viavia waarschijnlijk zo voor niks krijgen, of kopen voor een zacht prijsje dus:)

en @ mcLambo, kunt eventueel ook even de draad repareren met een draadsnij-ijzer. En voortaan even de moer er een stukje opdraaien, dan sla je de draad ook niet kapot;)

ik ga vandeweek ook weer een vooras onder een ascona zetten, maar die bouten heb ik destijds doorgeflext. zouden gewone m14 10.9 bouten niet kunnen?

zo, kwam toevallig net nog de tnt bus met veel moeite door de sneeuw heen de plaats op, en hij had een mooi pakketje bij:)

afb0000.jpg

afb0001.jpg

helaas telefoonkwaliteit omdat onze camera nogal gay doet, maargoed, beter als niets natuurlijk.

Nu kan ik ook meteen na het stralen de assen weer bijna compleet in elkaar zetten. Enige wat ik nu nog nodig heb zijn de achterklauwen van golf 2/3 met bmw 325 schijven:)

Zo, aangezien het vroeg donker is en wat guur weer buiten, ben ik eens voor de verandering aan mijn achteras begonnen, en heb ik het straalhok even gelaten voor wat het is. Ook heb ik daar een probleem met de tl lampen die ik daar gemaakt heb, wat even door een kennis van mn pa nagekeken moet worden.

Denk dat de foto's voor zich spreken:)

as al zover kaal gemaakt, en hier de steekas eruit gehaald. Viel 100% mee, 5 slagen met de slagtrekker en ze floepten er vanzelf uit:

afb0002.jpg

en de as meteen even met een poetslap dichtgemaakt:

afb0003.jpg

en zoals het moet gaan worden:)

afb0004.jpg

afb0005.jpg

Helaas 1 veerschotel een beetje rot:

afb0006r.jpg

Maar de ander daarentegen helemaal 100%:)

afb0007wn.jpg

dat was het weer vandaag. Heb het de komende weken druk met tentamens dus zal denk ik niet zo heel veel gebeuren. Ook komt de carnaval er weer aan dus denk dat er de komende weken niet heel veel updates komen.

excuses voor niet resizen.

omdat ik er helaas achter kwam dat mijn ''daily'' goed rot was bij de kriksteunen achter heeft deze even voorrang boven de manta... Omdat ik er toch mee bezig ben nou doe ik meteen een aantal extra dingen die niet goedwaren, zoals de voorophanging weer in orde maken en de motor een beurtje geven

zal er voor de aardigheid wel even foto's van posten:

ff eerst foto van de bak (is wel oude foto al, zit nu witte knippers en een remus dubbele achterdemper op)

p1010162jr5.jpg

stabi rubbers waren verrot, en de stabistang goed roestig, dus maar even netjes gemaakt:

afb0009.jpg

deze rot heeft ie aan beide kanten:

afb0014v.jpg

hier al begonnen met wegslijpen, zit nu alweer bijna dicht, nog een kant en 2 spatborden te gaan pfff

afb0013.jpg

weer lekker aan 't bakken en braden Ben :P

Toch ma voor gekozen om de benz even snel op te lappen? of kon je dat golfje nog regelen?

[rquote=1811165&tid=126822&author=Ben_M]@eddy: ik kan die dingen viavia waarschijnlijk zo voor niks krijgen, of kopen voor een zacht prijsje dus:)

en @ mcLambo, kunt eventueel ook even de draad repareren met een draadsnij-ijzer. En voortaan even de moer er een stukje opdraaien, dan sla je de draad ook niet kapot;)[/rquote]

Kelders in Boxmeer, geheid dat ze wel iets in die koers hebben liggen..

wel even goed zoeken.. mja

voor wat hoort wat :P

of waar ga jij altijd heen hier in de buurt?

ik vind t zelf op zich wel redelijk gelukt. Ben nog niet zo'n held met het mig lassen. Ook heb ik het idee dat ons apparaatje het niet helemaal fijn doet, en dat ik een slecht reduceerventiel heb waardoor het merendeel van t gas verspild wordt.

Maargoed, gas is toch bijna op, denk dat ik dan meteen een ander reduceerventiel erbij haal.

Op zich wel goed voor mijn skills, kan ik straks de manta nog beter maken:D

dat vind ik ook!

hebben bij ons in de garage trouwens hetzelfde straalapparaat en die heeft z'n dienst al meer dan bewezen, dus hier wel een tevreden gebruiker :)

trouwens dat had ik met mijn achteras ook, 1 kant verrot, andere kant helemaal niks mis mee. Vreemd...

zou wel leuker zijn als je de foto's wat kleiner maakt..

mooie benz. heb laatst ook een 190E onder handen genomen. exact op dezelfde plekken verrot.

dorpels voor en achter en de wielranden. gelukkig had de eigenaar alle plaatwerk er bij.

vergeet niet de binnenkant in de ML te zetten;)

zo heren, probleem van t lasapparaat is opgelost, bleek dus dat er geen smoorklep in mn reduceerventiel zat, dus heb meteen met de fles ruilen eentje bij gekocht. eens kijken wat ie nu gaat doen. Die veerschotel van de manta die kan ik nog wel redden, daar ben ik nie zo bang voor:)

Zo, weer eens een updateje op het gebied van manta:D

heb vandaag t straalhok helemaal klaar. Alle rotzooi opgeruimd, en de carrosserie erin gereden.

alle lampen werken inmiddels, en ook de ventilatie is af. Licht genoeg! Nu is het afwachten of het een beetje wil wat ik gemaakt heb:)

hier paar foto's:

afb0035k.jpg

afb0036c.jpg

afb0037.jpg

Zodra ik aan het stralen ben zal ik weer een update posten over hoe het gaat:)

als ik jou was zou ik de deur gewoon openhouden. Ik denk dat je na een tijdje niks meer ziet door het stof enz.

Terug
Naar boven