• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta 400R turbo project

kan opzich wel, maar dit ding is veel handiger, + dat ik het best vaak nodig heb bij van allerlei beunwerken enzo. Probleem bij bankschroef vind ik ook altijd dat ie meestal net niet ver genoeg uit elkaar kan, vooral met het uitpersen van onderdelen :-P

zo, vandaag even mijn golf 4 klauwen opgehaald.

natuurlijk meteen testen ofdat het past in combinatie met de bmw schijven, en helaas past het niet.

maargoed, geen probleem, even met hout aan de slag en goed meten om de nieuwe afmetingen van de adapterplaat te bepalen, en dan laten snijden. Ook zitten voor de golf 4 klauwen de adapterplaten te ver aan de buitenkant van de as, deze moeten dus 20mm richting het differentieel verplaatst worden. Hier ga ik even iets creatiefs voor draaien zodat ook dat probleem weer opgelost is. Ben van plan om een as te draaien die je aan 1 kant in de adapter last, en aan de andere kant een draadstuk heeft, zodat je de klauw ertegenaan kan bouten :)

natuurlijk even fototje van de werkzaamheden:

afb0084d.jpg

afb0085.jpg

kleine update weer, heb het erg druk laatste tijd en dus niet veel aan mijn eigen auto gewerkt.

desondanks toch de golf 4 klauwen passend, als ik ze definitief gemonteerd heb zal ik nog een kleine beschrijving maken voor mensen die dit eventueel ook willen gaan monteren :thumb

heb ook meteen nog maar even de as ontdaan van troep en bitak, deze is dus ook straalklaar nadat ik wat afdichtplaatjes gemaakt heb.

afb0093.jpg

afb0094f.jpg

afb0096q.jpg

afb0097.jpg

je kunt de klauwen met de adapterplaten op iedere gewenste plaats neerzetten, links rechts onder of boven, is maar net hoe je de adapter draait ;) maar heb met het passen de bovenkant gebruikt omdat dat simpelweg het eenvoudigste en het makkelijkste is :D

jij gaat heel nauwkeurig te werk!

Zijn er ook manieren om die binnenbalken te controleren zonder alles los te slijpen? :hmmz

zo, de afgelopen dagen nog wat kleine dingetjes gedaan.

Heb de stabilisatorstangen en bevestigingen ontdaan van bitak, ook de panhardstang.

Deze wordt verstelbaar, dus heb m al doorgesneden, nu nog even inkorten en M16 draadeind in maken.

Ook ben ik met de staartstukken bezig geweest. Heb de flenzen op de pijpen gelast, gevlakt en de kamer voor de keerring uitgedraaid.

Nu rest alleen nog plaatje erop maken voor de bevestiging van de remslang, en de rubbers pasmaken.

afb0098.jpg

afb0099.jpg

afb0100t.jpg

afb0101.jpg

precies! dus mocht het een keer fout gaan met die soepstengel, gaat ie niet door het aluminium heen en door de bodem naar boven :thumb

helaas, maar het kan vrij simpel opgelost worden door een kleiner industrierubber in die kom te zetten boven de buis, zo heb ik dat ook altijd gedaan.

Zo, nog een aantal dingen gedaan aan de achteras. Zo heb ik de constructie voor de staartstukken af, moet alleen nog wat netter opgelost worden met busjes in plaats van een aantal ringen. Ook heb ik oortjes eraan gelast voor de bevestiging van de remslang. De adapterplaten voor de remklauwen waren ook klaar, deze heb ik meteen even geboord en de klauw gepast, en ik moet zeggen, ze passen perfect king: Heb het opgelost met tapeinden die ik in de adapters draai, en de ruimte opgevuld met bussen. De adapters zijn van staal S355, dus een stuk sterker als het standaard S235 :thumb :thumb

Foto's zeggen meer als woorden natuurlijk, dus bij deze..

afb0103.jpg

afb0104.jpg

afb0105.jpg

afb0102.jpg

heb gewoon universele trillingsdempers M10 gehaald bij de technische groothandel, volstaat prima, alleen zelf even de extra ruimte opvullen..

afb0106.jpg

afb0107.jpg

afb0108.jpg

Dat is inderdaad een goede oplossing :thumbup dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb :-P :-P

Zal morgen eens kijken wat ik nog allemaal in de rubberbak heb liggen, kan goed zijn dat er nog een kleine mooie passende tussen zit :)

Terug
Naar boven