• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta 400R turbo project

zo, vanmiddag nog maar even aan de wagen gewerkt.

heb de andere balk eraf gehaald, en zoals ik al vermoedde was de binnenbalk hier ook doorgerot.

Dus maar even de binnenbalk vast gerepareerd en in de roeststop gezet. Volgende keer mooi de nieuwe buitenbalk erop zetten :D

11032012623.jpg

11032012624.jpg

11032012625.jpg

11032012626.jpg

Ziet er weer goed uit Ben

Nog een stageplek gevonden trouwens?

Blijven natuurlijk minder vrije uurtjes over als wanneer we naar school gaan he

Was zeker goeie baas :thumb

Heb gisteren de grote wisseltruc gedaan :D

eerst stond er dit:

p1010235.jpg

en toen zomaar opeens stond er dit:

16102011367.jpg

16102011368k.jpg

16102011370.jpg

16102011371g.jpg

16102011372.jpg

16102011369a.jpg

:afro :afro :afro :afro :afro

c20let motor, lekker vers met nieuwe turbo, grotere intercooler erbij, oliekoeler en alle piping, aangepaste aandrijfas met schuifstuk en sfi vervanger van irmscher. En als klap op de vuurpijl een M3 sportbak erbij :wors

in de tussentijd ook nog even mijn panhardstang verstelbaar gemaakt:

14102011363.jpg

En ook de slangen voor golf 4 klauwen op manta leidingen te maken zijn klaar.

En nu als de wiedeweerga aan die carrosserie beginnen want ik kan niet wachten tot ik die motor erin mag hangen :wub :wub

gaafgaaf, weer fijne reacties :D Let komt inderdaad uit de witte gsi.

Zodra die af is kom ik wel een keer door siebengewald heen gestoven hoor, maar dat zal nog wel even duren :jerry

Geen tijd? Loop je 's avonds ook nog stage dan ;)

En dat "oude" blok, ligt dat al in mijn werkplaats?

Samen met die adapters voor mijn remklauwen achter? :jerry

Ik weet het niet helemaal precies, moet namelijk de bestelnummers nog een keer krijgen van het materiaal wat er nu opzit.

maar als ik me niet vergis is het een versterkte drukgroep en koppeling van Sachs voor een XE. Maar de koppeling zelf zou ook van bmw kunnen zijn. Zou dacht ik tot 450 Nm moeten kunnen. De aandrijfas die ik erbij heb is een aangepaste Omega aandrijfas. Geschikt voor een hardyschijf en een bak zonder schuifstuk. Daarom is er in de aandrijfas een schuifstuk geplaatst. Ook moet koppeling achteraan voor de stroppen aan de as in het staartstuk op de omega as verlast worden.

Let er ook op dat je een ander toplager in de krukas zet, de diameter van het lagervlak voorop de spline as van de BMW bak is kleiner als die van een opel bak.

Hee Barry, leefde gej ok nog :-P

Buiten mn stage om ben ik sowieso iedere avond nog aan 't beunen.

Blokje heb ik niet meer, maar adapters voor golf 2/3 klauwen heb ik nog wel voor je liggen ;)

Vandaag weer een kleinigheidje gedaan, achteras alvast zover t kan kaalgemaakt met de borstel op de slijpert.

alle hoekjes en de binnenkant van de veerschotels zijn mooi voor de stralert.

Helaas de ontluchting voor de as gesloopt, dus die mot ik tzt nog even ergens vandaan toveren :hmmz

Ik wil proberen dit weekend de assen in de lak te krijgen :D

01112011404.jpg

01112011405.jpg

Haha mooi toevallig, ben precies even ver met mijn as op 't moment :thumbup

Vorderd weer lekker jonge!

Heb nog een las-asje staan waar je de ontluchter wel uit kunt slopen ;)

Terug
Naar boven