Maar voor de rest weinig standaard zo te zien
Ook welkom op dit forum trouwens.
'k kijk ook regelmatig even in jouw topic te kijken hoe het met de 142 staat,
al wat meer vorderingen?
Wat vakantie betreft heb ik die sinds deze week dus hoop dat ik één en ander aan werk kan verzetten.
Deze week tot nog toe eerst mijn hok maar eens grondig opgeruimd, dat werkt de komende weken wat prettiger. Voor de rest wat aan de auto wezen lassen, aantal gaten in de vloer dicht gemaakt, en chassisbalken voor een gedeelte vervangen. (Als ik dit van tevoren had geweten had ik doorgezocht naar een andere carrosserie

)
Verder deze week maar eens naar een winter auto wezen kijken (Volvo 740 station)
maar ook die bleek net zo rot als deze Manta.
Wat het project betreft
Vandaag staat hij voor het eerst weer op zijn bandjes!
Maar hij staat wel wat hoger, 3 cm????
Heb de radiateur nog niet geplaatst, het blok is nog droog en mist alleen een vliegwiel en beide spruitstukken, maar voor de rest komt er weinig gewicht meer onder de motorkap.
Of moet ie nog even 'inzakken'? heeft meer dan een jaar geen gewicht meer gedragen.
En kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit blok zoveel lichter is dan een 2.0s.
Nog een paar foto'tjes
Zo ziet het er nu van onderen uit, carter steekt net iets uit en het bmw stuurhuis past er mooi tussen;
Van voren;
Wat het uitlaatspruitstuk betreft heb ik dat iets anders getekend inmiddels, op een manier die overeen komt met wat
@rallyastra in bovenstaande tekening heeft staan. (met bekende radii en booghoeken)
De turbo is op de laatste foto zo gepositioneerd zoals dat met dit spruitstuk zou komen. Nu nog kijken of ik het spruitstuk zelf ook zo kan (laten) maken.
Mooi werk trouwens rallyastra! ben soms wel jaloers op de ruimte die sommige auto's hebben om dat kwijt te kunnen. Ik heb dit:
Maar goed er is tenminste wat ruimte.
Komende weken hopelijk meer.....