• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

manta a gekocht

ja er is helaas in het verleden wel wat geknoeid aan de Manta om het zo maar eens te noemen

ik had overgens ook de remmen aan de voorzijde geüpdate met aangepaste vw schijven en Calibra remklauwen

dus mocht je nieuwe remblokken willen monteren dan moet je die van de calibra hebben want die van de manta gaan niet meer passen ;-)

met de originele hoofdrem cilinder remt dit al best wel aardig, maar als je een grotere monteert

en de remcilinders van de remmen achter vervangt met een grotere diameter gaat hij echt als een beest remmen! :p

thx voor de info Bavel. Dat zijn nu werkelijk nuttige dingen...

Blijkbaar was toch al van eigenaar tot eigenaar doorgegeven dat het vw remschijven zijn.

Dus daarvan was ik reeds op de hoogte.

Doch is het niet onbelangrijke detail over de Calibra klauwen ergens bij de overgangsprocessen verloren gegaan :)

Dat moeten we dus alweer niet zelf uitzoeken bij deze...

Was op zoek naar mijn oude A Manta op internet en zag daar mijn kenteken.
Het is me nog niet duidelijk of dit dezelfde is als van jullie: Bavel en Chocoprins. Ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb een A Manta in mijn bezit gehad van ongeveer 1987 tot ±1994-1995 met kenteken: 33-TN-89
Toen ik hem kocht was hij blauw met een zwart skai dak.
Het kenteken was ingenomen vanwege een aantal gebreken en illegaal lpg.
Ik heb hem toen weer in orde gemaakt en rdw laten keuren.
Had hem eerst blauw laten spuiten en een aantal jaren later zwart laten spuiten.
Toen ook de voorbumper er af gehaald (gaten dicht gelast) en een voorspoiler er onder gezet.
Heb er destijds een 2.0L motor van een B-Ascona in gezet. Ook de stoelen van die Ascona er in gezet.
Heb hem na jaren van weinig gebruik toen maar verkocht. Hij was Monteur bij Dorset die bij ons op de boerderij een machine kwam repareren.
Heb nog wel foto's van destijds.

Terug
Naar boven