• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MANTA-A-GTE topic/pictures/info

Wie gaat er ff kijken of de kale carrosserie type 2 is cq GTE??

Anders heb je weer zo`n lolbroek die alleen het GTE kenteken heeft?

De meesten weten niet eens hoe een echte GTE er uit ziet. :thumbdown

:jerry

Nou Jethro, om dan daar gelijk maar op in te springen, maak anders eens een lijstje met punten waar we een GTE aan kunnen herkennen? Ben zeer benieuwd?

Dan leren we allemaal weer wat.

@mantallica wrote:Hier ook weer één met vraagtekens?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...49651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

de "klare Manta" is type 1 van 1971 dan moet er bij de kale carrosserie die wel type 2 is een GT/E kenteken bij zitten

De gele is wel een type 2, een GTE??

Maar kijk eens naar foto 2!!!

Daar staat iets raars, het kenteken 27-87-SN is een Manta GTE........................

En er is een nummer weggemoffeld.

Kijk bij de RDW en het is een Opel...

Klopt ook wel want dat SN is bouwjaar 1971!!

@RISL wrote:Nou Jethro, om dan daar gelijk maar op in te springen, maak anders eens een lijstje met punten waar we een GTE aan kunnen herkennen? Ben zeer benieuwd?

Snuffel maar in deze topic, en bekijk live maar een echte GTE. :thumb

@jethro wrote:@RISL wrote:Nou Jethro, om dan daar gelijk maar op in te springen, maak anders eens een lijstje met punten waar we een GTE aan kunnen herkennen? Ben zeer benieuwd?

Snuffel maar in deze topic, en bekijk live maar een echte GTE. :thumb

Hoe kom ik aan een echte GT/E en hoe weet ik dan of tie echt is ;)

@jethro wrote:@mantallica wrote:Hier ook weer één met vraagtekens?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...49651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

de "klare Manta" is type 1 van 1971 dan moet er bij de kale carrosserie die wel type 2 is een GT/E kenteken bij zitten

Daar staat iets raars, het kenteken 27-87-SN is een Manta GTE........................

Die 2e foto met het zelf ingevulde kenteken stond er eerst niet bij, nu een bewijs dat er geen ruk van klopt.....

Staat ook nog eens bij zo`n boer met z,n koeien.

Nou dan willen ze wel rotten. ;)

Als is de leugen nog zo snel..........................................

:jerry :jerry

Maar goed dat wij er nog zijn, stel je eens voor..............

Iemand koopt die zooi, gooit er duizenden euro`s er tegen aan.

Komt deze later bij een meting, krijgt hij van alle kanten te horen: ja maar dat klopt niet, bouwjaar is niet de juiste.

Dan zak je door de grond weg, en weg zijn ook die dure euro`s.

In vroegere tijden pakte hij dan zijn knots en dan..............................rammen maar. :vertag :thumb

:kewlpics :thumb

@mantallica wrote:Hier ook weer één met vraagtekens?

Die 2e foto met het zelf ingevulde kenteken stond er eerst niet bij, nu een bewijs dat er geen ruk van klopt.....[/quote]

Staat dan ook onder de onderdelen rubriek, misschien niet zonder reden. En dan vind ik 6000 euro voor een verbouwde incomplete a manta wel erg veel.

Zelfde persoon heeft ook een monza in de aanbieding, met twee prijzen 2450 euro in het marktplaats prijskopje en 4750 euro in de omschrijving.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...c18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de man gisteren gebeld wat hij precies verkoopt.

De gele body type 2 is geen GT/E body en dat ziet de kenner al aan de foto.

Hij heeft er ook geen origineel los GT/E kenteken bij met chassisnummer uit parafan voor het omkatten.

Volgens de man waren de manta,s van zijn zoon.

En de ,71er type 1 de rode dat was een GT/E, enkel was het bij het RDW bekend en niet aangegeven op de kentekenpapieren.

Daar ga ik niet over oordelen hier maar kan wel zeggen wat origineel is voor een GT/E.

Een originele GT/E is uit 74 of 75 en dus een body type 2.

1900 GT/E staat bij een originele altijd op kenteken vermeld.

Bij een latere import kan wel GT/E toegevoegd worden bij het rdw.

Originele papieren of de kenner moeten dan bevestigen of het een originele is.

Verder vind ik dat omgekatte GT/E,s ook al is de body een type 2 en in de zelfde kleur niet origineel zijn.

Dit omdat het kenteken afgegeven wordt bij een auto en niet andersom.

Een GT/E wordt in de fabriek gebouwd en daar wordt een kenteken op afgegeven.

Als je dit kenteken zelf op een gewone Manta zet bouw je hem na en benadeel je een toekomstige koper.

Tevens is het RDW eigenaar van een kenteken en staat het enkel op naam.

Dit op een andere Manta zetten is naar mijn idee strafbaar.

Maar goed daar zijn de meningen om verdeeld merk ik wel.

Misschien leuke discusie hier?

Ik vind ook dat een GT/E origineel af fabriek is.

Maak je 'm zelf tot GT/E is het in mijn ogen een GT/E-replica.

Maar zijn er verder nog uiterlijke kenmerken tussen GT/E en een 'gewone' Manta A2?

Wat mij betreft kun je geen omgebouwde 1600 of 1900N als GT/E verkopen.

Is wat anders als je erbij vermeld dat het geen echte GT/E maar een replica is natuurlijk. Dan heb ik er niet zon probleem mee.

Betreft (stiekem) omkatten van chassisnummers van een gesloopte of afgeschreven GT/E naar een ander misschien wat betere carrosserie vind ik helemaal niet kunnen. Is dan ook niet voor niets strafbaar.

@RISL wrote:Ik vind ook dat een GT/E origineel af fabriek is.

Maak je 'm zelf tot GT/E is het in mijn ogen een GT/E-replica.

Maar zijn er verder nog uiterlijke kenmerken tussen GT/E en een 'gewone' Manta A2?

Zou dat graag zien per PM.

Niet iedereen heeft goede bedoelingen, en je moet ze ook niet slimmer maken dan ze zijn. ;)

Tja...aan de andere kant wil je je mede-Opelliefhebbers toch behoeden dat ze er in trappen?

Ik vind het jammer dat de kenners hier hun kennis niet willen delen door geen lijstje te willen maken van kenmerkende punten van een originele GT/E.

Ik zou graag alle verschillen opnoemen hier.

Maar er zijn best een aantal losse kentekens in omloop dat ik weet.

En van een gewone Manta van €1000 met een los kenteken van zeg €500.

Is toch al snel leuk geld te maken.

Als de omkatter het eerlijk zegt drukt dit de prijs maar ja de volgende doet dit dan weer net niet.

Wat iedereen hier kan zien is in ieder geval het rechter voorscherm anders vanwege de injectie.

Steunen op scherm en doorvoer voor de draadboom.

De originele kleur is meestal wel te zien in de kofferbak.

Is deze dik in de verf rondom dan is dit verdacht.

In de hele body staan nummers waar het rdw aan kan zien of hij origineel is.

Meer zeg ik niet anders ga ik zelf een keer de boot in ooit.

Ik weet waar ik over praat want mijn moeder heeft járen in een Opel Manta-A GT/E grijsmet. gereden.

Het onderhoud cq reparatie`s deed ik.

Heb er vele kilometers mee gemaakt, had zelf toen een Opel Manta-A Berlinetta monza blauw.

Later had ik ook een een Opel Manta-A GT/E, tijdje gehad en verkocht.

Mijn zus had toen een Opel Manta-A 1.9S ook monza blauw. :thumbup

Mijn vader reed in een Ford taunus.......................................................... :puke

Die Opel Manta-A GT/E van mijn moeder is toendertijd verkocht, heb deze later met frontschade gekocht en.....................gesloopt.

Zo doende weet ik hoe een echte GT/E er uit moet zien en wat de kenmerken zijn.

Opel sloeg op diverse plaatsen in de carrosserie nummers, als je er bekend mee bent zie je dat het een datum is.

Zelfs de zijpanelen bij de achterbank zit een datum op.

Kijk maar eens.

Kortom een echte OPEL familie.

Als je iemand van ons in de arm knijpt roepen we geen auw, maar OPEL. :thumb

:jerry :wtf

Wie precies alle details van de GT/E wil weten heeft Rainer Manthey

speciaal een boek voor geschreven en is hier te bestellen:

http://www.manta-a-online.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

dan klikken op: Infos zum Jahrbuch, als je dan naar onder scrolt krijg je een PDF bestand die moet je aanklikken.

http://www.picturetrail.com/thelostgte" onclick="window.open(this.href);return false; is niet meer lost.............er komt misschien een "return of the GTE" hopelijk met het originele NL kenteken.

411297912.jpg

Terug
Naar boven